Win2000 Server multihomed routing problem
Fra : Tex Tofte

Dato : 05-12-00 22:23

Hej netværkshajer

Jeg har følgende problem. Jeg har en Pro@ccess opkobling fra TeleDK. Jeg vil
v.hj.a denne server route alle forspørgelser til TeleDK's DNS servere.
Min router har IP 192.168.1.1
Mit netkort til Router har IP: 192.168.1.6
Mask 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS : TeleDK Primær

Mit netkort til LAN har IP: 172.16.0.1
Mask 255.255.0.0
Gateway 192.168.1.6
DNS : 172.16.0.1

Jeg har en DHCP server til mit LAN. Pool 172.16.0.10 til 200.
Scope Options er sat til : 003 Router 172.16.0.1
006 DNS Servers 172.16.0.1

Jeg kan pinge begge netkort i serveren fra mit LAN. Jeg kan tilsyneladne
pinge eks. www.cybercity.dk, dvs. jeg får Timeout men selve DNS opsætningen
ser ud til at virke.

Hvorfor kan jeg ikke pinge min Router, eller anden server på nettet ?
Jeg vil selvfølgelig gerne kunne surfe fra alle maskiner fra mit LAN.

Håber der er en der kan hjælpe

Med venlig hilsen

Tex Tofte