Golf2 1,3 hopper/hugger under accelration,~
Fra : Stefan

Dato : 07-10-06 10:53

Hej,

Mit problem er :

Den starter og kører perfekt, når den er kold. Efter ca. 15 km's
kørsel begynder den at hugge/hoppe, når man accelrerer.(Ved frigear
tager den fint gassen uden at sætte ud !!). Det har nu stået på i
ca. 3 uger, dvs. også dage hvor det har været varmt(derfor har jeg
udelukket is i kaburator !!)

Der er indtil nu prøvet følgende : Nye tændrør,
platiner,kondensator, rotor,strømfordelerdæksel. Desuden er ventiler
justeret, alt sammen uden at løse problemet.
Flange ved kaburator er skiftet indenfor de sidste 20000 km/1 år,
ligeledes er tændrørskabler også forholdvis nye.

Motoren er en 1,3 med Pierburg/solex 2E3 kaburator, og årg 1985.

Jeg mener jo selv, det burde være tændingsproblem, men har I andre
forslag ??

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 13:07

Er det ikke en defekt pulldown dåse? når den er varm, af med luftfilteret,
og se om chokeren stadigt er trukket, det kan jo også være den fjeder der
skal trække den tilbage..

Mvh
Morten

Fra : Stefan

Dato : 07-10-06 17:56

Hej Morten,

Tak for svaret - jeg havde også overvejet den, men min research på
nettet indikerede at den som regel er skyldig, hvis man har problemer
når den er kold og ikke vil gå i tomgang ??
Hvis den var problemet, ville den så ikke gå højt i tomgang når
motoren er varm ??

Anyway, jeg vil lige prøve det i morgen...

Mvh.

Stefan

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 18:37

> [...]
>når den er kold og ikke vil gå i tomgang ??
>Hvis den var problemet, ville den så ikke gå højt i tomgang når

Jo du har fuldstændig ret, men igen, der ville jeg nok kigge det tager 2mins
at gøre det, og en drillene choker kan være en bitch.. og jo det er som
regel omvendt hvis det er pulldown dåsen, men det kan jo være at den går
trægt og ikke kan gå tilbage ordenligt af sig selv, eller fjederen er ½død..
men eller har du helt ret

>Anyway, jeg vil lige prøve det i morgen...

Men som du skriver er tændspolen også en mulighed, at den ikke kan rigtigt
når den bliver varm, byt den ud, den koster dårligt noget hos en hugger
evt..

Mvh
Morten

Fra : pwh

Dato : 07-10-06 19:06

Stefan wrote:
> [...]
> tager den fint gassen uden at sætte ud !!). Det har nu stået på i
> ca. 3 uger, dvs. også dage hvor det har været varmt(derfor har jeg

Det problem havde jeg engang på min Fiat 127, der var det benzinpumpen
der var defekt, temmelig drilsk fejl at finde

/Jens

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 07-10-06 20:00

Samme problem havde jeg med min første vw polo 1.3

Tro det eller ej, den kunne ikke kører medmindre den havde karburatorsprit i
tanken ca. 6 måneder om året.
Tilsidst blev det bare en vane at hælde det på tanken hver gang jeg skulle
have benzin på.
Hellere give den 20'er ekstra og være kørende, end at spare og så den lige
pludselig driller.

Med venlig hilsen
Daniel Pedersen