Folie til nummerpladen (fra Station 2)
Fra : Morten

Dato : 06-10-06 00:26

Heej

Station 2 viste noget folie som de prøvede at sætte på et tal på
nummerpladen, hvorefter tallet forsvandt når man tog et foto af det med et
kamera ... nogen der ved hvad det var og hvor det kan fås?

/M

Fra : John Sahl

Dato : 06-10-06 00:43

Morten wrote:
> Station 2 viste noget folie som de prøvede at sætte på et tal på
> nummerpladen, hvorefter tallet forsvandt når man tog et foto af det
> med et kamera ... nogen der ved hvad det var og hvor det kan fås?

Folien hedder 3M Scotch-Lite 580-85

--
John Sahl

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-06 06:52

"John Sahl" <spamcatcher1@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Folien hedder 3M Scotch-Lite 580-85

Og virker den?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : John Sahl

Dato : 06-10-06 07:08

Henrik B. wrote:

> Og virker den?

Jeg ved det ikke, men det siger dem jeg kender som har testet det!

Jeg kører jo aldrig for stærkt, eller noget

--
John Sahl

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 06-10-06 12:39

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

Der har været sådanne produkter fremme i mange år.

Benny

Fra : KubikH

Dato : 06-10-06 15:04

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og virker den?
>
> --
> --------------------------------
> Rigtige biler har over 420 Nm...

Ja det virker, så længe man fotograferer og bruger alm. blitz.
Fotovognene fotograferer med røde blitzlys, og derfor kan man "hente" tallet
frem alligevel.
Mvh
Niels

Fra : Kenneth

Dato : 06-10-06 15:31

Hvordan "henter" de det frem ?

Forklar forklar....

Fra : Henrik

Dato : 09-10-06 08:47

On Friday 06 October 2006 16:31, Kenneth wrote in dk.fritid.bil:

> Hvordan "henter" de det frem ?

Det røde blitzlys reflekteres ikke på samme måde som det hvide blitzlys, der
er derfor en vis sandsynlighed for, at 3M produktet ikke "skjuler" tallet.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"The sea is calling me; my spirit must return"
-- Dream Theater: The Killing Hand

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-06 00:10

"Henrik" <nejtak@lalala.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> er derfor en vis sandsynlighed for, at 3M produktet ikke "skjuler" tallet.

Jeg mødte tilfældigvis en, som kører med sådan en atk-vogn og spurgte ham om
problemet med overklistrede tal.
De hjælper ikke og det skyldes, at billederne tages med digitalkamera og
ikke med alm. kamera.
Han viste mig et par optagelser taget med henholdsvis et digitalkamera og et
alm. kamera. Ganske rigtigt kunne man læse tallene på billedet taget med
digitalkameraet, selv om de var meget nedtonede var de lette at læse.
Han oplyste desuden, at når man stødte på disse billeder nøjedes man ikke
med at sende en bøde ud.
Det er direkte ulovligt at påklistre noget på nummerpladerne, så disse sager
sendes til det lokale politi med anmodning om at de kører ud og sigter pgl.
for både hastighedsforseelsen og for at have påklistret tallene. Så det
eneste man får ud af det er en større bøde end man ville få, hvis man ikke
klistrede noget på.
Så spar pengene til dette klisterværk og gem dem i stedet til at betale en
del af bøden med

Kurt

Fra : Henrik

Dato : 19-10-06 09:02

On Monday 16 October 2006 01:10, Kurt B. Andersen wrote in dk.fritid.bil:

> [...]
> alm. kamera. Ganske rigtigt kunne man læse tallene på billedet taget med
> digitalkameraet, selv om de var meget nedtonede var de lette at læse.

Æhm - det lyder lidt spøjst.
For det første var kameraret ham gutten i Station 2 brugte et digitalkamera.
For det andet tror jeg ikke på at en alm. 35mm film, skulle beside nogle
egenskaber som gør den dårligere til at fotografere reflekser end et
digitalkamera.
Jeg tror mere at forskellen ligger i blitztypen.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"It's just something about engines that calms me down"
-- Chad Lindberg as Jesse in 'Fast and Furious'

Fra : martin

Dato : 19-10-06 11:25

"Henrik" <nejtak@lalala.null> wrote in message

> [...]
> Med Venlig Hilsen: Henrik
>
> "It's just something about engines that calms me down"
> -- Chad Lindberg as Jesse in 'Fast and Furious'

Lige præcis !! Det er det Røde blitz lys der gør forskellen.

Fra : Brian

Dato : 06-10-06 08:11

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummerpladen, hvorefter tallet forsvandt når man tog et foto af det med et
> kamera ... nogen der ved hvad det var og hvor det kan fås?

Enten så du ikke det hele eller så fortalte de i et lign. program at det
hjælper nul og nix. Godt nok forsvinder tallet fra billedet, men det ses
tydeligt på videokameraet's optagelse. Spild af penge :(

Fra : Peter Frost

Dato : 06-10-06 09:48

Brian skrev:
>Godt nok forsvinder tallet fra billedet, men det ses tydeligt på
>videokameraet's optagelse. Spild af penge :(

Så må man jo blot betrække ens forrude med dette ! :D

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Fra : Thomas

Dato : 06-10-06 19:01

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> wrote in message

> Så må man jo blot betrække ens forrude med dette ! :D
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Eller køre efter hvad der er tilladt.... så behøver man ikke dække noget som
helst

Mvh

Thomas

Fra : Henrik

Dato : 09-10-06 08:41

On Friday 06 October 2006 20:01, Thomas wrote in dk.fritid.bil:

> Eller køre efter hvad der er tilladt.... så behøver man ikke dække noget som
> helst

Alternativt tage "nederlaget" som en mand...

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"I expect your best. Anything less, you should have joined Air Force"
-- Gene Hackman as Capt. Ramsey in 'Crimson Tide'

Fra : Brian

Dato : 07-10-06 00:21

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Så må man jo blot betrække ens forrude med dette ! :D

Så kan du ikke se ud af forruden - hvad skal det gøre godt for?

Fra : SB

Dato : 08-10-06 06:59

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du ikke se ud af forruden - hvad skal det gøre godt for?

Kunne jo være han var god til at bakke

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-06 15:09

SB wrote: