Import af fabriksnyt køretøj fra andet EU ~
Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-10-06 21:56

Hej,
Er der nogen her der har prøvet det ?
Hvordan gik det for sig, både mht. SKAT og med godkendelse?

Kent Nielsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-10-06 01:23

Kent Nielsen wrote:
> Hej,
> Er der nogen her der har prøvet det ?
> Hvordan gik det for sig, både mht. SKAT og med godkendelse?

Det kan da ikke svare sig. Danmark har de laveste bilpriser i Europa FØR
registeringsafgiften.
Dvs du kommer til at købe bilen dyrere og skal derefter udrede afgiften.
Tyskere rejser til Danmark for at købe billige biler her!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-10-06 06:54

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dvs du kommer til at købe bilen dyrere og skal derefter udrede afgiften.
> Tyskere rejser til Danmark for at købe billige biler her!

Sådan forholder det sig ikke altid
Der kan være andre grunde til at gøre det, f.eks. model der ikke importeres
til DK

Det var ikke så meget et spørgsmål om det økonomiske, mere omkring
papirmøllen

Kent Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-10-06 15:54

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> importeres til DK
>
> Det var ikke så meget et spørgsmål om det økonomiske, mere omkring

Kender ikke så meget til hvordan Skat forholder sig.

Med hensyn til godkendelse vil der ikke være moget problem hvis blot
køretøjet har en E(U) godkendelse, så kan den også godkendes.

--
MVH Hans

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 15:26

> [...]
> Dvs du kommer til at købe bilen dyrere og skal derefter udrede afgiften.
> Tyskere rejser til Danmark for at købe billige biler her!

Det er ikke så aktuelt mere. NU tager tyskerne til spanien som har biler der
er billigere end i tyskland. Spørg mig ikke hvorfor biler er billige i
spanien

--
Tom

Fra : Jens

Dato : 06-10-06 09:53

> [...]
> Hej,
> Er der nogen her der har prøvet det ?
> Hvordan gik det for sig, både mht. SKAT og med godkendelse?

Dem gør rigtig meget i det http://www.lindholmbiler.dk/

MVH
Jens