toyota carina advarselslampe?
Fra : claus

Dato : 05-10-06 11:59

Hej gruppe

jeg har en toyota carina 1,6 sli 1994
for et stykke tid siden er der begyndt periodisk at komme lys i en gul
advarselslampe som ligner en ventil eller noget lignende i
instrumentpanelet, den kommer som sagt periodisk under kørsel afhængig af
køremønster tror jeg men jeg kan ikke forklare nøjagtig hvornår den dukker
op (desværre har jeg ikke bruger manual til bilen) og kan ikke lige regne ud
hvad den lampe fortæller mig måske nogen i gruppen kan hjælpe med
oplysninger

på forhånd tak for hjælp

claus v

Fra : Ley

Dato : 05-10-06 15:12

Hej Claus

Nu må du ikke hænge mig op på det, men mener det er en advarselslampe der
lyser når dine bremseklodser er ved at være slidste.

Ley

Fra : Psypher

Dato : 05-10-06 15:23

"claus" <claus@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op (desværre har jeg ikke bruger manual til bilen) og kan ikke lige regne
> ud hvad den lampe fortæller mig måske nogen i gruppen kan hjælpe med

Har du tjekket olie og vand??

Mvh Lars

Fra : claus

Dato : 05-10-06 17:46

> Har du tjekket olie og vand??
>
> Mvh Lars

har tjekket olie og vand det er ok bremse vædske og power steering også ok
bremseklodser er ikke tjekket men jeg mener (tror ikke)ikke at der nogen
elektrisk advarsel på denne model læs gamle bil
håber der er en der har en instruktionsbog der står garanteret hvad
advarslen betyder ellers må jeg jo ud til toyota med den

claus

Fra : Brian

Dato : 05-10-06 18:21

claus wrote:
> [...]
> hvornår den dukker op (desværre har jeg ikke bruger manual til bilen)
> og kan ikke lige regne ud hvad den lampe fortæller mig måske nogen i

Ser den ud som denne:
http://yotarepair.com/New%20designs/images/check-engine.jpg ?

/Brian

Fra : TDN

Dato : 05-10-06 18:30

> [...]
> op (desværre har jeg ikke bruger manual til bilen) og kan ikke lige regne
> ud hvad den lampe fortæller mig måske nogen i gruppen kan hjælpe med

Du skal have læst fejlkoder ud på den. Min over det sidste halve år 4 gange
ganske kortvarigt lyst (Carina 1.6 fra 1996). Jeg har fået læst fejlkoder ud
og det var bankeføleren der brokkede sig. Toyota mener ikke det kan betale
sig at gøre noget ved det når det er så sjældent og kortvarigt den lyser.
Jeg kørte bare ind til Toyota og fik læst fejlkode ud, jeg fik det U/B.

Mvh
Thomas