langtidsvirkning af Rain-Clear: rain-catc~
Fra : WhisPer

Dato : 04-10-06 16:37

Kom for 3/4 år siden et Rainclear produkt på bilruderne, som skulle mindske
vands vedhæftningsevne på disse.
Behandlingen skulle vist gentages hvert kvartal eller halve år.
Erfaringen idag er at dug og kondens hæfter som bare...........
Typisk på våde morgener med "kolde ruder" fx. som i morges, hvor det
nedsatte udsyn fastholdes indtil 5-6 minutter efter opstart.
Der var ingen problemer før påførelsen af wonder-midlet.
Erfaringer ?
Per

Fra : Tue

Dato : 04-10-06 19:48

> [...]
> nedsatte udsyn fastholdes indtil 5-6 minutter efter opstart.
> Der var ingen problemer før påførelsen af wonder-midlet.

Jeg har samme problem som dig. Jeg begyndte for ca. ½ år siden at
bruge det produkt de fører i Bilka - kan ikke huske navnet - og
forruden dugger sindssygt om morgenen nu. Det er lang tid siden jeg
sidst har påført produktet og har en formodning om at en gentaget
behandling vil afhjælpe problemet... ganske smart måde at få gang i
salget.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-10-06 22:22

Den 4 Oct 2006 11:47:35 -0700 sendte "Tue" <tue@tuevestergaard.dk>
følgende røgsignaler:

>Jeg har samme problem som dig. Jeg begyndte for ca. ½ år siden at
>bruge det produkt de fører i Bilka - kan ikke huske navnet - og
>forruden dugger sindssygt om morgenen nu.

Turtle Wax Clear Vue?

Bruger det selv (dog købt i Bildillen, men samme produkt), og har
samme dugproblemer.

Tidligere brugte jeg noget fra Biltema, og der var problemet ikke så
udtalt og virkningen varede også længere.
Mener de kaldte det for Clear View, men jeg kunne ikke finde det igen
da det slap op, derfor Turtle Wax.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-10-06 22:52

"WhisPer" <pivi@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedsatte udsyn fastholdes indtil 5-6 minutter efter opstart.
> Der var ingen problemer før påførelsen af wonder-midlet.

Jeg har aldrig brugt ovenstående og kan oplyse, at netop i morges duggede
det helt forfærdeligt især udvendigt, så jeg måtte også køre med viskerne
aktiveret i ca. 5 min inden der var nogenlunde klart syn. Så mon ikke det
var et specielt vejrfænomen? Bilen havde stået udenfor, og jeg bemærkede, at
den var endog særdeles våd, da jeg skulle ud at køre kl. 0615.

Kurt

Fra : Tue

Dato : 05-10-06 12:18

Hr. Jensen skrev:
> Den 4 Oct 2006 11:47:35 -0700 sendte "Tue" <tue@tuevestergaard.dk>
> følgende røgsignaler:

> Turtle Wax Clear Vue?

Lige præcis.

> Tidligere brugte jeg noget fra Biltema, og der var problemet ikke så
> udtalt og virkningen varede også længere.
> Mener de kaldte det for Clear View, men jeg kunne ikke finde det igen
> da det slap op, derfor Turtle Wax.

Tror jeg vil prøve at finde noget Clear View i stedet... eller
alternativt bruge ½ time med sulfo og en klud og fjerne det snask fra
min forrude.

Fra : WhisPer

Dato : 06-10-06 11:47

Fænomenet har ikke været der før påførelsen af wondermidlet.
Desuden kan det ses, at ruderne er markant mere duggede end
hovedparten af de øvrige slæder på parkeringspladsen,
når man kommer ud om morgenen.
Autom. bilvask og sprinklervæske har endnu ikke fjernet skidtet
tilstrækkeligt.
Er +65 grader og sulfo vejen ?
Per