Amerikanske crashtests?
Fra : Frederik

Dato : 04-10-06 14:42

http://www.subaru.com/sub/misc/safety/index.html

Jeg kan se, at Subaru er kåret som det mest sikre.

Hvordan er de tests ift. den gængse EuroNCAP?

Mvh.

Frederik

Fra : Bruno

Dato : 04-10-06 17:51

Frederik wrote:
> http://www.subaru.com/sub/misc/safety/index.html
>
> Jeg kan se, at Subaru er kåret som det mest sikre.
>
> Hvordan er de tests ift. den gængse EuroNCAP?

Den de har testet klarer sig ok

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=3

Mvh

Bruno

Fra : Martin Kiefer

Dato : 04-10-06 21:14

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
..

> Hvordan er de tests ift. den gængse EuroNCAP?

Prøv og sammenlign en Chevrolet Aveo:
EuroNCAP
http://www.euroncap.com/images/results/small_family_cars/car_250_2006/Chevrolet%20Aveo%20Datasheet%20(2).pdf

NHTSA
http://www.nhtsa.dot.gov/ncap/cars/3444.html

1½ stjerne mod en 4-5 stykker...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens...

Dato : 04-10-06 21:17

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> 1½ stjerne mod en 4-5 stykker...

Årgang kan betyde forskellen - altså en 2 år gammel test mod en 2006...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-06 21:20

"Mogens..." skriver:

> Årgang kan betyde forskellen - altså en 2 år gammel test mod en 2006...

Begge er 2006 modeller....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-10-06 22:19

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> http://www.subaru.com/sub/misc/safety/index.html
>
> Jeg kan se, at Subaru er kåret som det mest sikre.

De skriver selv "some of the safest on the road" hvilket der nok er mere
sandhed i.

> Hvordan er de tests ift. den gængse EuroNCAP?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Både og, testen fra NHTSA er mig bekendt ikke voldsom med lavere hastighed
og uden offset i frontaltesten eksempelvis. Testen hos IIHS ligner så vidt
jeg kan se EuroNCAP, den eneste forskel jeg har kunne få øje på er at de i
US ikke har en stolpetest (i siden på bilen) men så har en test bagfra som
EuroNCAP så ikke har.

Så B9 Tribeca, Outback og Forester klare sig fint i en test som ikke
imponere folk der er vandt til EuroNCAP testen. Forester klare sig bedst i
sin klasse i den gode test http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=58
dog uden at være så god at der falder en medalje af. Legacy er både den
bedste og guldmedaljevinder i sin klasse
http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=30 i den gode US-test hvilket
ikke er et tosset resultat. Impreza får også guld i den gode US-test
http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=40 og deler andenpladsen i
klassen med SAAB 9-2X (er de ikke også i familie?), så det er reelt "kun"
Forester og Legacy der er bedst i sin klasse i en EuroNCAP-lignende test.

Med venlig hilsen Kim