MS Windows
briani 27239
Vedr. DOS
Fra : Karsten Nielsen

Dato : 30-11-06 16:01

Hejsa.
Et lidt dumt spørgsmål måske. Men når man nu ikke lige ved hvordan man
gør det.

Når jeg har startet maskinen op i en ren dos, altså uden først at
starte windows98.

Så kan jeg feks i dosprompten skrive kommandoen "ver" så for jeg
oplyst vilken vindows version som er op maskinen...

Nu er mit ? findes der ikke også´en kommando som kan fortælle hvilken
DOS-version som ligger på maskinen.. og i så fald hvilken.

På forhånd mange tak

MVH
Karsten Nielsen

Fra : Nørd

Dato : 30-11-06 17:33

"Karsten Nielsen" <k-nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er mit ? findes der ikke også´en kommando som kan fortælle hvilken
> DOS-version som ligger på maskinen.. og i så fald hvilken.

Der er ikke dumme spørgsmål, men mange dumme svar.
Men din Dos i Windows98 er som den skriver til dig,W98
og den Dos der er brugt til Windows98 er MS-DOS Version 7
det fortæller den bare ikke.
Havde du install Dos v.6.22 eller en tidligere version
og kørt en ver i en promt, så havde du fået oplyst f.x. Dos v.6.22