OS 9.1 eller OS X Server?
Fra : Kreativt Netværk ApS

Dato : 25-06-01 09:17

Et lille spørgsmål vedr. serversoftware:

Jeg har gennem mit arbejde set 2 spritnye Apple Servere blive leveret med OS
9.1 installeret i stedet for OS X Server i løbet af de sidste par måneder.
Hvorfor mon det? Er der problemer med OS X Server softwaren jeg ikke kender
til?

Med venlig hilsen Leif

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-01 09:50

Kreativt Netværk ApS <leif@kreativtnetvaerk.dk> wrote:

> [...]
> Hvorfor mon det? Er der problemer med OS X Server softwaren jeg ikke kender

Mac OS X server 2 (som er basseret på Mac OS X) og kun lige blevet
frigivet for et par uger siden.

Mac OS X Server 1.x (som er basseret på Rapsody) havde ikke de samme
værkøjer som Mac OS 9/Appleshare IP. Mac OS/Mappleshare IP og Mac OS X
Server 1.x har i flere år eksisteret parallelt.

Desuden har der jævnligt været det problem et hver gang en ny Mac blev
introduceret kunne den eksisterende mac OS X server 1.x ikke instaleres
og afvikles før den blev opdateret. Jeg mener eks. ikke at den seneste
version 1.2 kunne køre på de nye PowerMac's med 133MHz bus og 4x AGP der
blev introduceret efter nytår.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-06-01 21:57

In article <1evk0eh.8na5l91831d71N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Mac OS X server 2 (som er basseret på Mac OS X) og kun lige blevet
> frigivet for et par uger siden.

Den hedder nu Mac OS X Server 10.0.

//Peter

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 25-06-01 16:34

> [...]

> Hvorfor mon det? Er der problemer med OS X Server softwaren jeg ikke kender

Fordi MacOS X Server 2.0 ikke er komme til landet....

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-06-01 19:41

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Fordi MacOS X Server 2.0 ikke er komme til landet....

Jeg undres dog over hvorfor OS X (ej server) ikke er installeret, men
det er det måske Leif?

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Leif Andersen

Dato : 25-06-01 20:29

On 25-06-01 20:40, in article
1evkqfc.4eri4c187y28mN%jonasenREMOVE@THISit.dk, "Jan Oksfeldt Jonasen"
<jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeg undres dog over hvorfor OS X (ej server) ikke er installeret, men
> det er det måske Leif?

Nej, der er kun installeret OS 9.1 på begge servere, med Appleshare IP
6.3.3.

Men jeg undrede mig lidt over de fine ord på Apples hjemmeside om OS X
Server. Og så bliver serverne leveret med 9.1.

Med venlig hilsen Leif

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-01 21:20

Leif Andersen <cal@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Men jeg undrede mig lidt over de fine ord på Apples hjemmeside om OS X
> Server. Og så bliver serverne leveret med 9.1.

Hvilken server har i bestilt?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-06-01 22:00

In article <B75D5D8B.4C8D%cal@post7.tele.dk>, Leif Andersen
<cal@post7.tele.dk> wrote:

> Men jeg undrede mig lidt over de fine ord på Apples hjemmeside om OS X
> Server. Og så bliver serverne leveret med 9.1.

Check også prisen på en almindelig G4 med 512 MB hukommelse, evt.
SCSI/FireWire RAID og serversoftware til enten 10 eller ubegrænset antal
brugere (ASIP findes i 10, 50 og 500 trin).

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-06-01 23:26

In article <B75D5D8B.4C8D%cal@post7.tele.dk>,
Leif Andersen <cal@post7.tele.dk> wrote:

> Men jeg undrede mig lidt over de fine ord på Apples hjemmeside om OS X
> Server. Og så bliver serverne leveret med 9.1.

Tidligere var det et spørgsmål om prisen, der afgjorde hvilken version
man fik med.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 25-06-01 21:35

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Jeg undres dog over hvorfor OS X (ej server) ikke er installeret, men
> det er det måske Leif?

Jeg tror ikke at ASIP kan køre under MacOS X....

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-06-01 21:56

In article <1evkjg7.67iejx19f61o2N%usenet@geomac.dk>, usenet@geomac.dk
(Sebastian Bredsdorff) wrote:

> Fordi MacOS X Server 2.0 ikke er komme til landet....

Den har da ellers været på gaden siden i onsdags.

//Peter