Wallas 1800 B
Fra : Martin

Dato : 27-11-06 20:15

Hej allesammen

Jeg har en ældre Wallas 1800 B bådvarmer, jeg har to spørgsmål som
jeg håber på at i kan hjælpe mig med....

Er der nogen som ved, hvor man kan købe en ny væge til
brændhuset?????

Hvor varm bliver luften normalt lige efter udblæsningen???

Mvh
En glad sejler (som allerede glæder sig til næste sejlersæson.......)

Fra : Bent Pedersen

Dato : 27-11-06 22:00

Jeg købte nogle dele hos Hjertmans, og jeg tror faktisk man kan få det de
fleste steder. Har dog ikke fået den til at virke endnu, men det kommer
vel...lader til at pumpen har svært ved at starte på egen hånd.

Bent

Fra : Niels & Astrid

Dato : 29-11-06 00:26

[...]

hej Martin. en wallas 1800 B skulle efter manualen give en effekt svarende
til netop 1800 watt. Det eneste du kan få til den model er den cirkelrunde
væge og fastholderfjedern, delene købes på postordre hos enten Kjøller eller
hos Madsnedsø. ca. 125,- .jeg har set dem i kataloget. I den næste indlæg
skriver han at brændstofpumpen er svær at få til at starte . Det er fordi at
kontakterne brænder sammen inde i knikserhuset på pumpen . Den virker efter
ringeklokkeprincipet .Du skal skrue pumpen af og demontere hætten derefter
file med en nøglefil på kontakterne og så vil pumpen igen . det er min
erfaring at det skal gøres hvert forår. Når den ellers fungerer er den helt
eminent. Sørg for at inderrøret til aftrækket sidder fast i begge ender
ellers får den falsk luft i indsugningen og vil ikke virke, den kan godt
tænde men når ilten i yderrøret er opbrugt vil den kun varme ganske lidt.
Skulle der være en der ligger inde med det 6 ohms trådviklede potentiometer
til reguleringen af varmen ( blæserens hastighed ) på panelet vil jeg gerne
høre om det. mvh Niels F.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Bent Pedersen

Dato : 29-11-06 18:17

"Niels & Astrid" <NielsAstrid@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hastighed ) på panelet vil jeg gerne høre om det. mvh Niels F.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 22 spam-mails

Jeg kan godt genkende den med pumpe-kontakterne, og det kan være jeg skulle
efter den igen.

Med hensyn til reservedele fås lidt mere, end du nævner, her
www.hjertmans.se

Bent

Fra : Niels & Astrid

Dato : 11-12-06 20:32

[...]

Hej martin 30 grader over indsugningstemperaturen !. det er vist helt ok. du
"genbruger jo varmen ved at indsuge den igen og igen " på sigt kan du ende
med sauna. Luftslanger og deres omgivelser , skotter og lign kan vist
heller ikke klare en højere temperatur . det lyder helt fint. mvh Niels F.

Hent en gratis SPAMfighter her.