Stopkabel på VP200x
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 25-11-06 20:54

På årets sidste tur trak en gæst voldsomt hårdt i stophåndtaget og kablet
smuttede gennem dets "fatning". Nu er jeg bare i tvivl om hvordan det skal
sidde rigtigt og jeg kan ikke finde noget i de manualer jeg har.

På motorblokken er der er en blok med et hul i hvor strømpen sidder.
Inderkablet sidder i en vippearm. Det er monteringen af strømpen jeg er i
tvivl om.

I huller er der en gummitylle og det ser ud til at det er her det er gået
galt. Et hårdt træk i kablet får skruen (med hullet i midten) der holder
strømpen til at smutte gennem tyllen og så er den ikke meget værd mere. Kan
det virkelig være rigtigt at der ikke skal være en skive på hver side af
blokken så den kan spændes rigtigt fast ? Hvorfor skal der være gummi her ?
Kan en fast montering skade ?

Bjarke

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 25-11-06 21:01

Det er svært at forklare. jeg har prøvet at tegne det på
www.maximalt.dk\temp\stop.jpg

Al input modtages med tak

Bjarke

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 26-11-06 07:01

Hej Bjarke det er rigtigt at der er gummi har selv mange gange lagt en skive
på hver side af holleren til stopkablet virker fint
tror det er fordi der ikke skal komme motorstøj i gennem kablet at det
sider i gummi ?
mvh Rochy