Fasttæret scepter
Fra : Jørgen N

Dato : 21-11-06 19:52

Er der et godt råd til, hvordan man bedst får løsnet et rustfrit scepter fra
dets støbejernsfod. Rustløsnende olie har ikke hjulpet. Varme? Hvor meget?
Mvh
Jørgen

Fra : Jørgen N

Dato : 22-11-06 10:24

...eller måske er foden i virkeligheden støbt aluminium.
Jørgen

Fra : claus b.p.

Dato : 22-11-06 17:13

"Jørgen N" <nordgaard@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> ..eller måske er foden i virkeligheden støbt aluminium.
> Jørgen

Hvis det er tilfældet får du det måske aldrig løs. Havde engang en
motorcykel hvor en gennemgående motorbolt i løbet af bare en enkelt sæson
satte sig så fast, så en hydraulisk presse ikke kunne få den ud. Måtte
kassere hele delen. Alu + stål + ilt + fugt = problemer!

/Claus

Fra : Egon Stich

Dato : 22-11-06 14:43

> [...]
fra
> dets støbejernsfod. Rustløsnende olie har ikke hjulpet. Varme? Hvor meget?

Der findes et stort amerikansk firma, der laver et glimrende rustopløsende
middel.
Som er værd at prøve i nævnte forbindelse.
Fås hos de fleste købmænd, der fejlagtigt sælger produktet som drikkevare.
Navnet er: Coca Cola.-))

Og nej, det er ikke en joke.
Skidtet fungerer, hvor Caramba og lignende giver op.
Lad det sive et døgns tid, og se selv.

MVH
Egon

Fra : elsmic

Dato : 04-12-06 01:24

Og det værste er... det er ikke engang løgn. Min bådmotor havde sat sig
forrige år. 24 timer med coca cola hældt ned på stempel toppen og jeg kunne
rive den fri med hænderne.
Husk nu coca cola og ikke alt det der light-pis.

Brgds MIM