Plads for 30 båd i København
Fra : Filip Fiolka

Dato : 20-11-06 14:40

Hej !
Jeg har lige købt min segelbåd og jeg leder efter en plads for den fra
1. V. .2007.
Kan du skrive hvor kan jeg få den uden venteliste ?
Forhånd tak
Filip Fiolka

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 20-11-06 18:27

Syd for København er der masser af ledige pladser (Brøndby, Vallensbæk,
Ishøj og Hundige). Der er mange af dem jeg ligger ved siden af der bor i
København. Tager ingen tid at køre. Og så er det billigere.

Bjarke

Fra : andreas_dtu

Dato : 20-11-06 20:15

Hej Filip
"Filip Fiolka" <filip.fiolka@interia.pl> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1. V. .2007.
> Kan du skrive hvor kan jeg få den uden venteliste ?
Du kan også prøve nogle af sydhavnsklubberne, de er rigtig billige i leje og
med et meget lille depositum, endvidere har de ofte korte ventelister.
Ulempen er at de ligger helt inde i Sydhavnen og man derfor sejle et godt
stykke før man kommer ud i Køge bugt.
http://www.molen.dk/links.htm kan du finde links til en masse
sydhavnsklubber (og andre klubber i københavnsområdet)

Andreas
http://www.banner26.info/ - Billeder, Blog og information om Banner 26 Mk. 1

Fra : Filip Fiolka

Dato : 21-11-06 18:09

Tusind tak for svar Bjarne og Andreas, jeg har lige ringede til Brondby havn
or maske vil de have en god plads for mig... Jeg skal kun registere min båd,
de har jeg købt in Tyskland. Jeg ved det ikke endnu hvad skal jeg have til
at registere den i Danmark ( jeg har læst at jeg kan ikke registere den hvis
båd er mindre end 3 tons, er det regtig ???)

Vi ses på søen

Filip Fiolka

Fra : andreas_dtu

Dato : 22-11-06 01:46

Hej Filip
> [...]
> have til at registere den i Danmark ( jeg har læst at jeg kan ikke
> registere den hvis båd er mindre end 3 tons, er det regtig ???)

Kan kun anbefale Brøndby, vi lå der selv indtil vi fik en plads i Sydhavnen
(1 måned). Super sødt og hjælpsomt personale og en pæn og ren havn. Det var
også den billigste vi kunne finde ud over Sydhavnen og så er det jo lidt
lettere at komme ud på "åbent hav" . Hvilken båd har du købt?

Fra : Filip Fiolka

Dato : 22-11-06 18:03

> [...]
> havn. Det var også den billigste vi kunne finde ud over Sydhavnen og så er
> det jo lidt lettere at komme ud på "åbent hav" . Hvilken båd har du

Den er Carter 30 bygget i 1980, men i rigtig god stand...
Vi rejsede rund i Europa til at finde den i Hamborg. Carter er ikke så
hurtig, men du kan nemt sejler den i Norresøen (Norge for næste år).
Problem er bare at jeg kan ikke få forsikring for Norresøen
(jeg har ringede til TopDanmark, Codan osv). Det er så mange ting
jeg skal gør med den nu . Du er maget velkommen til at besøg mig på
s/y Askepot...
MVH
Filip Fiolka

Fra : Nu med vindror

Dato : 22-11-06 18:25

Jeg har også bøvlet lidt med at finde en forsikring, her i år. Jeg var meget
rundt i junglen, og jeg tror jeg har fundet den mest fordelagtige i
Pantaenius.
www.pantaenius.dk
Der kan selvfølgelig være andre, som tilbyder det samme, men det var dem jeg
valgte.