Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede til kritik uge 26
Fra : Pia

Dato : 25-06-01 07:49

Hej

Så har jeg endnu et billede til kritik på
http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Pia ;)

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 25-06-01 12:28

Wow...... hej Pia.... jeg kan sgu ikke lige se hvad det er, men der er godt
nok en masse støvkorn der skal fjernes på det billede.

Spøj til side: jeg kan faktisk ikke rigtig se hvad det er. Noget med noget
vand der flyver gennem luften. Jeg kan ikke se hvor det kommer fra, og siden
jeg kun får ubesvarlige spørgsmål, og mit øje ikke rigtig bliver fanget af
dette, er jeg bange for at billedet glider ned i skuffen med lidt for
fantasifulde billeder. Beklager, men vist ikke lige min stil...

venlig hilsen

Tim Lerche Sørensen

Pia <pia@larholm.dk> skrev i en

Fra : Jensen

Dato : 25-06-01 16:51

> Wow...... hej Pia.... jeg kan sgu ikke lige se hvad det er, men der er
godt
> nok en masse støvkorn der skal fjernes på det billede.

Den var god.
Men ellers er det også til skuffen hos mig. Heldigvis er smag og behag
forskelligt, der er sikkert mange der synes det er godt.

"Jensen"

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 25-06-01 19:20

Hej Alle sammen

On Mon, 25 Jun 2001 13:28:01 +0200, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm@film.dk> wrote:

Desvärre er originalindlägget ikke med fra min server, bare svarene så
jeg må komme med mit bidrag som et svar på svaret uden at väre det.

Til Pia

Desvärre må jeg nok sige at dit billede ikke siger mig specielt meget.

At det er noget som flyver i luften kan jeg naturligvis nok se, men
hvad?

Af din forklaring kan jeg forstå det er et springvand og spröjtet fra
dette, det fremgår desvärre ikke af billedet.

Pröv näste gang at få lidt mere med av springvandet, välg exponeringen
sådan at man kan se både selve springvandet, altså fontänen, og
vandstänket med lyset genem. Jeg tror det vil blive et bedre billede.

Som det er nu kan det väre i stort set hvad som helst.

mvh og fortsät fotografere.

Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 25-06-01 18:30

Pia (pia@larholm.dk) expressed in
<NbBZ6.2027$lf5.384856@news010.worldonline.dk>:

> Så har jeg endnu et billede til kritik på

Jeg må nok tilstå at det pæneste jeg kan sige om billedet er at det er
anderledes.
Jeg kan ikke se hvad det forestiller, farverne ser mig lidt underlige ud og
jeg kan ikke finde et "naturligt sted" at fokusere på.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Aagaard

Dato : 25-06-01 19:17

"Pia" <pia@larholm.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så har jeg endnu et billede til kritik på
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
>
> Pia ;)

Hej Pia

Storebæltsbroen var en perle - storslået, elegant og flot, brandmanden
stemningsmættet og spændende - lidt for mørk, men utrolig godt fanget, men
dit springvand ... hmmm, skuffen kalder.

Husk på, at man kan ikke tabe hver gang! Fortsæt, du har øje for det.

Mange hilsener
Aagaard
--
Hvis du vil se mine foto, og evt. kommentere dem, så er adressen:
http://212.242.205.126/fotoalbum

Fra : Kim Østrup

Dato : 25-06-01 19:45

Hej Pia

Hvo intet vover intet vinder Men dermed ikke sagt, at man vinder
fordi man vover - ikke på kort sigt ihvertfald. På længere sigt vil
sådanne eksperimentielle billeder bidrage til at man finder sin helt
egen stil - sit eget fotografiske sprog.

Jeg kan i modsætning til visse andre da godt se ideen og det er ikke så
langt fra at lykkedes imo, men en noget strammere komposition ville imo
have forbedret billedet betydeligt. Det er selvfølgelig svært at styre
vand, men ved at gå lidt længere væk, løfte kameraet en smule osv. ville
en strammere komposition måske være blevet muligt - evt. suppleret med
et stativ og lang lukkertid, så det springende vand kunne skabe en rolig
flade, som kunne være afbalanceret mod den blå himmel - og så ville det
ikke gøre noget med "et stykke beton" i den ene side til at skabe lidt
spænding.

Ved ikke om du kan bruge kritikken, men nu er den givet

Mvh

Kim

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-06-01 21:15

Pia,

Jeg kan, modsat mange af de andre, godt lide din ide - den fanger mig...

Men billedet er bare for småt til at jeg kan se at de små prikker på
billedet er vanddråber. Har du det i en større udgave? Kan du ikke poste det
store et andet sted?

Hilsen
Kenneth

Fra : ab

Dato : 27-06-01 11:18

Der skal utroligt meget til, for at store flader i et billede alene giver et
motiv.

Som baggrund for "et motiv" kunne der måske gøres brug af dine billedflader,
men øjet flakser jo rundt og fanges ikke af noget.

Kort sagt, der er jo ikke "noget" indhold i dit fotografi.

MVH ab

Fra : Martin Koch

Dato : 05-07-01 15:11

Hmmm...underlig hjemmeside ... hvordan ser man billeder ?? ... Hver gang jeg
klikker på noget derinde sorterer den bare under det jeg klikker.

/Martin