Forskel på 4 hk og 5 hk Yamaha
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 00:47

Jeg har en gammel 4 hk. Yamaha fra 1981, men efter hvad jeg kan finde ud af
er den model den samme som dem der laves idag, rent motormæssigt.

Den laves både som 4 hk. og 5 hk..

Er der nogen der kender forskellen på de 2 modeller, kan 4 hk. modificeres
til 5 hk.?

Varly, Rochy, Leon og alle andre - kender I noget til det??

/Martin

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 07-11-06 07:47

Martin Nielsen [5220] wrote:
> [...]
> modificeres til 5 hk.?
>
> Varly, Rochy, Leon og alle andre - kender I noget til det??

Hejsa...

Jeg har ikke haft adskilt så mange små motorer i toppen, men jeg har da et
bud.

Hvis de ellers er ens, så er det sikkert kun indsugningsstudsen der er til
forskel når det kun drejer sig om 1hk.
Så der skal gå "dreng" i dig og du skal "bore plompen" !!!! og justerer lidt
karburator.

Mvh
Leon

Fra : Rochy Nielsen

Dato : 07-11-06 16:26

går ud fra at det et totakt motore du mener
så er der er forskel i motorblokken på di to motore
så du kan ikke lave det om

mvh Rochy

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 17:02

"Rochy Nielsen" skrev
> går ud fra at det et totakt motore du mener
> så er der er forskel i motorblokken på di to motore
> så du kan ikke lave det om

Ja det er en 2-takt.

Hmm, jeg snakkede tidligere med en som ville sælge mig en motor magen til,
og han fortalte at det originalt var en 4hk han havde, men forhandleren
havde ændret den til en 5hk for ham u/b.

Derfor forestillede jeg mig faktisk noget i stil med det Leon foreslår.

Men ved du hvilke ændringer der er i forskel Rochy?

/Martin

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 07-11-06 20:09

Hej, en 4 hk yamaha fra 81 er på 87ccm, hvorimod en 4/5 hk lavet efter jeg
mener det var ca. årg. 2000 er på 103ccm altså ens. Yamaha begyndte den gang
også at lave flere andre modeller nøjagtig ens bla. 9,9/15, så de var meget
lette at ændre, til sidst blev denne fremragende motor kun solgt som 5hk.

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 22:36

"Varly Fich Jespersen" <varly@ny-post.dk> skrev
> Hej, en 4 hk yamaha fra 81 er på 87ccm, hvorimod en 4/5 hk lavet efter jeg
> mener det var ca. årg. 2000 er på 103ccm altså ens.

Jamen så må jeg jo klare mig med de 4 hk.

Tak for hjælpen.

/Martin