|
| Suzuki 6 hk gearskift Fra : Børge Pedersen |
Dato : 05-11-06 21:37 |
|
Årg 2003 4takt
Gearskift går meget trægt.Ser ud til motoren skal af for at komme ind til
skifteren.
Har prøvet at afmonter motoren.
Alle skruer i bunden er løsnet, og jeg vil mene at motoren
nu skulle kunne løftes op.
Regner med trækaksel sidder med en not som kan trækkes fra hinanden.
Nogen der har en ide om hvad jeg har glemt ,eller hvorfor
den stadig sidder fast..
MVH
Børge
--
Med venlig hilsen
Solveig og børge Pedersen
borgep@mail.dk
| |
Leon Hulstroem (05-11-2006)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 05-11-06 23:57 |
|
"Børge Pedersen" <borgep@mail> skrev i en meddelelse
news:454e4b4e$0$20283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Årg 2003 4takt
> Gearskift går meget trægt.Ser ud til motoren skal af for at komme ind til
> skifteren.
> Har prøvet at afmonter motoren.
> Alle skruer i bunden er løsnet, og jeg vil mene at motoren
> nu skulle kunne løftes op.
> Regner med trækaksel sidder med en not som kan trækkes fra hinanden.
> Nogen der har en ide om hvad jeg har glemt ,eller hvorfor
> den stadig sidder fast..
Det skulle da ikke være nødvendigt at afmonterer motoren, problemet ligger
vel i arm-arrangementet eller i gearkassen.
På forsiden af motoren, under motorbeslagene, er det et hul hvor du kan se
en 2delt slang eller gevindstykke, med en samleanordning.
De skal adskilles.
På hælen over skruen/propellen er der 4-8 bolte, de skal af. Nu kan du vippe
motoren og trække gearkassen med træk-aksel af.
Det er iøvrigt på samme måde man skifter impell, da pumpen sidder oven på
gearkassen.
Nu har du så mulighed for at finde ud af om gearvælgeren fungerer som den
skal, hvis den gør det er det ikke i arm-arrangementet problemet ligger.
Hvis det er din mening at du vil have motorblokken ud af huset, så sidder
der nogle styrestifter i bunden, men da blokken er af alu, så sidder de
gerne godt fast.
Men det plejer at hjælpe med blød vold fra en gummihammer.
Mvh
Leon
| |
Børge Pedersen (06-11-2006)
| Kommentar Fra : Børge Pedersen |
Dato : 06-11-06 15:05 |
|
Hej Leon.
Har adskilt de to stænger.
Gearvælger går stadig meget stramt.
Det ser ud som om jeg skal have motorblokken af for at frigøre
arm-arrangementet indefra. Den kan ikke umiddelbart trækkes ud.
Så nu vil jeg prøve med blød vold.
Det er skønt med lidt hjælp.
Tak for hjælpen Leon
MVH.
Børge
"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:454e6c4e$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Børge Pedersen" <borgep@mail> skrev i en meddelelse
> news:454e4b4e$0$20283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Årg 2003 4takt
> > Gearskift går meget trægt.Ser ud til motoren skal af for at komme ind
til
> > skifteren.
> > Har prøvet at afmonter motoren.
> > Alle skruer i bunden er løsnet, og jeg vil mene at motoren
> > nu skulle kunne løftes op.
> > Regner med trækaksel sidder med en not som kan trækkes fra hinanden.
> > Nogen der har en ide om hvad jeg har glemt ,eller hvorfor
> > den stadig sidder fast..
>
> Det skulle da ikke være nødvendigt at afmonterer motoren, problemet ligger
> vel i arm-arrangementet eller i gearkassen.
>
> På forsiden af motoren, under motorbeslagene, er det et hul hvor du kan se
> en 2delt slang eller gevindstykke, med en samleanordning.
> De skal adskilles.
>
> På hælen over skruen/propellen er der 4-8 bolte, de skal af. Nu kan du
vippe
> motoren og trække gearkassen med træk-aksel af.
>
> Det er iøvrigt på samme måde man skifter impell, da pumpen sidder oven på
> gearkassen.
>
> Nu har du så mulighed for at finde ud af om gearvælgeren fungerer som den
> skal, hvis den gør det er det ikke i arm-arrangementet problemet ligger.
>
> Hvis det er din mening at du vil have motorblokken ud af huset, så sidder
> der nogle styrestifter i bunden, men da blokken er af alu, så sidder de
> gerne godt fast.
> Men det plejer at hjælpe med blød vold fra en gummihammer.
>
> Mvh
> Leon
>
>
| |
|
|