teakdæk
Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 31-10-06 23:26

Hej
hvad gør man ved et kedeligt teakdæk, kan det fixes op og hvordan
henrik

Fra : Hanne og Hans

Dato : 01-11-06 09:35

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> hvad gør man ved et kedeligt teakdæk, kan det fixes op og hvordan
> henrik
> Højtryksrenser plejer at hjælpe.
Hans.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 12:16

Hej Henrik,

Emnet har været drøftet flere gange - se f.eks. tråden "Kedelig
teakdørk" 21. august 2006 23:37 og tidligere, hvor jeg selv - og måske
andre - fik nogle gode tips.

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Carsten Olsen

Dato : 01-11-06 17:26

Hej Henrik

Jeg bruger Trip trap I og II, som påføres med en køkkensvamp. Det giver en
flot ren og frisk farve.
BRUG GUMMIHANDSKER ellers har du ikke hud på fingrene
Lad endelig være med at bruge højtryksrenser. En kraftig stråle "æder" det
bløde i teakstaven

mvh. Carsten Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 20:38

Et af de råd, jeg dengang fik, var at bruge børsten *på tværs* af årerne
i træet, da teak er relativt blødt ...

Fra : kesk

Dato : 01-11-06 20:09

Högtryckstvätt är en katastrof för teakdäck.

lägg på klorin/vatten låt verka 10 minuter, tvätta med halvhård
borste/levang och se hur smutsen bara rinner av. Spola med mycket vatten
efteråt.

Fra : Per Nordahl

Dato : 01-11-06 21:03

"kesk" <kensko@tiscali.se> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> lägg på klorin/vatten låt verka 10 minuter, tvätta med halvhård
> borste/levang och se hur smutsen bara rinner av. Spola med mycket

"Thulfen"

Fra : lars

Dato : 05-11-06 15:18

Hej
Man bruger aldrig en højtryksrenser på et teaktræs dæk .
man skuer det på tværs af årerne .
Og til at friske det bruger man citronsyre kan købes i matas.
hvis det er ved at revne skal det have gori 22 efterfølgende