Hobiecat
Fra : SB

Dato : 31-10-06 20:15

Hej

Kan man få en Hobiecat som kan pakkes sammen og fragtes på et par tagbøjler
på bilen?
Har overvejet at få en sådan, men da det kun skal være til lidt strandsjov,
skal den gerne kunne søsættes uden at der nødvendigvis er et slæbested

Søren

Fra : SB

Dato : 31-10-06 20:35

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har overvejet at få en sådan, men da det kun skal være til lidt
> strandsjov, skal den gerne kunne søsættes uden at der nødvendigvis er et

Eller findes der en anden type jolle man kan have på taget af sin bil, og
som er stor nok til en voksen og et barn?

/S

Fra : P

Dato : 31-10-06 20:46

> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Eller findes der en anden type jolle man kan have på taget af sin bil, og
> som er stor nok til en voksen og et barn?
>
> /S

Jeg havde en Topcat engang. Den kunne sagtens ligge på taget af en bil.
Sjov at sejle. Kan sejles singel og to-mands. Fulgte rimeligt med en HC 16,
når man sejlede singel i Topcat'en.
Topcat'en var/er meget udbredt i tyskland.

--
Per

Fra : fjern

Dato : 31-10-06 21:09

P wrote:
> [...]
> når man sejlede singel i Topcat'en.
> Topcat'en var/er meget udbredt i tyskland.

Mirror er også rigtig god, har haft sådan en fyr,
http://en.wikipedia.org/wiki/Mirror_Dinghy, en mand kan let lægge den på
taget af en bil.
mvh
Søren

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 01-11-06 09:11

> Eller findes der en anden type jolle man kan have på taget af sin bil, og
> som er stor nok til en voksen og et barn?

Du kan godt få en en Hobie som kan ligge på taget.
Her er lige en link til den danske forhandler
http://tempobaadudstyr.dk/group.asp?group=138
Du skal nok have en fra beta serien.

Eller ville jeg forslå en Laser, den har vi tidligere sejler 2 voksene i,
lidt trængt, men det går.

Mvh
Leon

Fra : Per Laursen

Dato : 03-11-06 19:41

Prøv evt. en Supernova. Det er en trimaran, som passer fint som far-og-søn
jolle. Kan også sagtens sejles solo. Sjov, men lidt spinkel i det til
rigtigt blæsevejr. Temmelig godmodig (advarer længe før der er dømt
svømmetur).
Kan fint ligge på taget af en bil (måske ikke lige en Suzuki Alto, men
ellers...). Vejer lige knapt 100kg.
Se f.ex. http://www.supernova-fan.dk/.
Mig bekendt er der en 4-5 stykker i storkøbenhavn, hvis du vil prøve en tur.
/Per

Fra : SB

Dato : 03-11-06 21:12

"Per Laursen" <per.laursen@TOBEREMOVEDpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Se f.ex. http://www.supernova-fan.dk/.
> Mig bekendt er der en 4-5 stykker i storkøbenhavn, hvis du vil prøve en

Det er da et fint fartøj, kunne jeg godt bruge, men nu er det så lige det,
jeg bor i Århus,
men self. det tager ikke lang tid at køre der over
gad vide om de er til at finde brugt.

Søren

ps.
Nogen der ved hvor hurtigt en Flipper ca. sejler i sådan 7 - 8 sek/m