Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Power Shot Pro 90 IS
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-06-01 05:38

Hej!

Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte camera?
Jeg har brugt spejlrefleks i mange år, men er helt uden erfaringer mht.
digitalcamera.
Jeg har set cameraet som Power Shot Pro, er det samme camera?
Hvad står (IS) for?

Jørgen

Fra : Boel

Dato : 25-06-01 19:16

"Jørgen Rasmussen" <jorg-aas@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> digitalcamera.
> Jeg har set cameraet som Power Shot Pro, er det samme camera?

Jeg har desværre ikke selv prøvet Pro90, men jeg har udelukkende hørt
positiv omtale.
Den første model hed Pro70 og nu er der så kommet Pro90. Mig bekendt er der
kun de to modeller.
IS står for Image Stabilizer. Det er en teknologi udviklet af canon. Et
gyroskop indbygget i linsen registrerer rystelser og korrigerer for disse
ved at en motot flytter på en linsegruppe. Jeg har selv et 75-300 IS
objektiv og det fungerer perfekt! I praksis betyder det, at man kan tage
frihåndsbilleder med 300mm zoom på 1/30 sec. uden at de er rystede!

Boel

Fra : Lyrik

Dato : 27-06-01 00:15

"Jørgen Rasmussen" <jorg-aas@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> digitalcamera.
> Jeg har set cameraet som Power Shot Pro, er det samme camera?

Prøv at se en grundig gennemgang af kameraet her under rewievs:
http://www.megapixel.net/

Det udmærker sig ved 10X optisk zoom!

Hilsen
jens