Decolay Dæksmaling
Fra : Poul Bak

Dato : 18-10-06 15:24

Hej

Er der nogen der har efraring med holdbarhed / slidstyrke på Decolay?
Er selve påføringen til at have med at gøre?

MVH

Poul Bak

Fra : HO

Dato : 18-10-06 17:32

"Poul Bak" <Poul_bak*fjern*@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har efraring med holdbarhed / slidstyrke på Decolay?
Hej
Det er kanon godt og kanon dyrt.
Fordel et tyndt lag med en spartel, kør over med en grov struktur rulle.
Lad det tørre i en dags tid - endnu en gang på samme måde.
Det virker ikke rigtig som om det vil tørre op, men efter en måneds tid er
det rigtig fint - meget slidstærk.
Har brugt det på 3 - 4 både nu, fin løsning at lave skridsikker underlag.

Hilsen
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 18:31

"Poul Bak" <Poul_bak*fjern*@pc.dk> wrote in news:453638ec$0$932
> [...]

> Er der nogen der har efraring med holdbarhed / slidstyrke på Decolay?
> Er selve påføringen til at have med at gøre?

Hej Poul
Jeg har malet hele mit dæk med decolay for nogle år siden.. (24 fods
sejlbåd)
Det er nemt nok at påføre. Blot skal dækket renses helt for gammelt
skridmønster m.m. samt alle beslag m.m. skal fjernes.
MEN - jeg har ikke været tilfreds med resultatet.
Efter blot 1 1/2 sæson begyndte det skridsikre at blive mærkbart
dårligere..
Og nu går jeg efter en eller anden for for alternativ
dæksmaling/belægning

sejlerhilsen
Morten

Fra : Jan

Dato : 18-10-06 20:53

Wed, 18 Oct 2006 16:23:38 +0200, "Poul Bak" <Poul_bak*fjern*@pc.dk>;
<453638ec$0$932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Er der nogen der har efraring med holdbarhed / slidstyrke på Decolay?
>Er selve påføringen til at have med at gøre?

Jeg benytter det på rufftaket og på lerretet rundt mastefoten:
vanntett, sklisikkert.
Jeg fornyer det hvert år.
Den ene dag påfører jeg det med pensel med strøk i en retning, neste
dag med strøk vinkelrett på denne retningen.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : Poul Bak

Dato : 19-10-06 17:11

Skal det virkelig gøres hvert år?
mit problem er ikke skridsikkerhed, men at dækket er svært at holde.
Måske skal jeg prøve en emaille istedet. Hempels Poly best virker OK, men
se ud til at kræve ekstrem gode vjerforhold under påføring, så måske man
skal nøjes med Brillant eller har I bedre foreslag?

MVH

Poul Bak

Fra : HO

Dato : 19-10-06 20:28

> Skal det virkelig gøres hvert år?
> mit problem er ikke skridsikkerhed, men at dækket er svært at holde.
Hej
Hvordan svært at holde?
Ellers - hvis det er på topcoat, så brug topcoat i gen efter slibning - med
strukturrulle.
MVH
Hans

Fra : Poul Bak

Dato : 20-10-06 13:18

Topcoaten på dækket (den ruflet del) er meget modtagelig for skidt og næsten
ikke til at gøre ren igen, selv skrappe midler virker ikke.

MVH

Poul Bak