|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Erfaring med XR400 Fra : VP Olsen
 | 
 Dato :  30-11-06 02:20
 | 
 |  | 
 
            Hejsa,
 jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til vintercykel 
 samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
 Så vidt jeg kan læse får den altid pæne anmeldelser, men nu må jeg hellere 
 høre lidt herindefra    Nogle erfaringer med cyklen?
 Hvad skal en model fra 90'erne ligge på "ca" ?
 Thx    /Martin 
            
             |  |  | 
  flopper (30-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : flopper
 | 
 Dato :  30-11-06 14:04
 | 
 |  | 
 > jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til 
 > vintercykel samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
 >
 offroad = af vejen kørsel, i kortere eller længere tid
 enduro = udholdenhed, altså kørsel i længere tid på eller af vejen.
   |  |  | 
  Stephan G (30-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stephan G
 | 
 Dato :  30-11-06 16:54
 | 
 |  | 
 VP Olsen skrev:
 > Hejsa,
 > jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til vintercykel
 > samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
 Offroad er et overbegreb for de forskellige kategorier af kørsel på
 andet end asfalt.
 Enduro er en motorsport, hvor man kører i naturligt terræn. Se denne
 tråd:
http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=1598 >
 > Nogle erfaringer med cyklen?
 > Hvad skal en model fra 90'erne ligge på "ca" ?
 Mine egne erfaringer er, at den er svær at få fat i. Har gennem noget
 tid ledt efter den i DK, der har ikke været et eneste eksemplar. Det
 er dog muligt at finde nogle i tyskland til ca. 2000-3000 Euro. Dertil
 kommer selvfølgelig afgiften på ca. 15000 kroner (se skat.dk), så
 billig er den ikke.
 Det skulle efter sigende være en rigtig god maskine, men af en eller
 anden grund er det svært at opdrive offroad maskiner i
 mellemkategorien mellem de små 125-250 ccm og 600 opad i dk.
 Det vil være lettere at skaffe en brugt DR350/XT350/TT350/XL350, men
 det er ikke alle, der er at finde i midt-90'er udgaver. Se evt.
 tenere.dk, der er en tråd i forum om mindre offroad maskiner til
 overkommelige priser.
 Mvh Stephan
            
             |  |  | 
  Claus Rittig (01-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  01-12-06 00:07
 | 
 |  | "VP Olsen" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
 news:456e31b1$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hejsa,
 > jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til
 > vintercykel samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
 > Nogle erfaringer med cyklen?
 
 Kun fra et par prøveture, men det er stensikkert den fedeste og mest
 all-round anvendelige off-roader jeg har kørt på!
 Dyr, men god. Du kunne nu også kigge efter Suzuki DRZ400, den er lige så
 god, og nogle gange lettere at finde til en rimelig pris (i Dyskland,
 forstås).
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  VP Olsen (03-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : VP Olsen
 | 
 Dato :  03-12-06 03:19
 | 
 |  | Tak skal I have for rådene. De ligger på 2000 euro i Tyskland og dertil
 kommer ca. 15.000 kr. i afgift, så ca. 30k for sådan en. Så må vi se om der
 er grundlag for en vinter/off-road bike i den prisklasse...
 
 /Martin
 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
 news:456f65b8$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
 > "VP Olsen" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse
 > news:456e31b1$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Hejsa,
 >> jeg overvejer at anskaffe mig en XR400 fra midten af 90'erne til
 >> vintercykel samt køre offroad/enduro (hvad er egentlig forskellen?)...
 >> Nogle erfaringer med cyklen?
 >
 > Kun fra et par prøveture, men det er stensikkert den fedeste og mest
 > all-round anvendelige off-roader jeg har kørt på!
 > Dyr, men god. Du kunne nu også kigge efter Suzuki DRZ400, den er lige så
 > god, og nogle gange lettere at finde til en rimelig pris (i Dyskland,
 > forstås).
 >
 > Rittig
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Torben Scheel (04-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  04-12-06 08:54
 | 
 |  | VP Olsen wrote:
 > Tak skal I have for rådene. De ligger på 2000 euro i Tyskland og dertil
 > kommer ca. 15.000 kr. i afgift, så ca. 30k for sådan en. Så må vi se om der
 > er grundlag for en vinter/off-road bike i den prisklasse...
 >
 Ahr - du glemmer vist lidt omkostninger. Selvom din tid er "gratis",
 skal du huske at lægge fragt, prøveplader, istandsættelse, service, syn,
 toldsyn oven i prisen. 4000,- er nok heldigt sluppet.
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
    brobaek (05-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : brobaek
 | 
 Dato :  05-12-06 21:06
 | 
 |  | 
 
            Hej Torben,
 af en eller anden grund har jeg heddet "VP Olsen" på NG'en på min bærbare 
   Jeps, jeg er klar over det. Men vi skal til Tyskland i julen, så transporten 
 er "gratis", og syn + plader er kun lige under en tusse.
 Service og istandsættelse skulle gerne være i orden, men selvfølgelig er det 
 tit nødvendigt med en kæde eller et par dæk.
 /Martin
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4573d3fd$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
 > VP Olsen wrote:
 >> Tak skal I have for rådene. De ligger på 2000 euro i Tyskland og dertil 
 >> kommer ca. 15.000 kr. i afgift, så ca. 30k for sådan en. Så må vi se om 
 >> der er grundlag for en vinter/off-road bike i den prisklasse...
 >>
 > Ahr - du glemmer vist lidt omkostninger. Selvom din tid er "gratis", skal 
 > du huske at lægge fragt, prøveplader, istandsættelse, service, syn, 
 > toldsyn oven i prisen. 4000,- er nok heldigt sluppet.
 >
 > -- 
 > vh
 > Torben 
            
             |  |  | 
     Torben Scheel (07-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  07-12-06 07:54
 | 
 |  | 
 
            brobaek wrote:
 > Hej Torben,
 > af en eller anden grund har jeg heddet "VP Olsen" på NG'en på min bærbare 
 >    > 
 > Jeps, jeg er klar over det. Men vi skal til Tyskland i julen, så transporten 
 > er "gratis", og syn + plader er kun lige under en tusse.
 > Service og istandsættelse skulle gerne være i orden, men selvfølgelig er det 
 > tit nødvendigt med en kæde eller et par dæk.
 > 
 Hej Martin Brobæk Valdemar Philadelphia Olsen    Exactly my point.
 2 dæk 1500,-
 Kædekit 1000,-
 Syn + toldsyn 800,-
 Prøveplade 100,-
 Nummerplade 600,-
 Trække en trailer til DE og tilbage - Priceless    (men derfor kan det jo godt være en god handel)
 -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
      brobaek (07-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : brobaek
 | 
 Dato :  07-12-06 12:21
 | 
 |  | 
 
            > Hej Martin Brobæk Valdemar Philadelphia Olsen    Just præcist - præsten kiggede også lidt, hehe...
 > Exactly my point.
 > 2 dæk 1500,-
 > Kædekit 1000,-
 Kædekittet er nyt og ekstra følger med. Dækkene skriver han ikke noget om, 
 så mon ikke skal skiftes..
 > Syn + toldsyn 800,-
 Hvor fa'en går du til syn? Jeg regner ikke med at bruge 500 kr. ekstra på 
 bestikkelse    Toldsynet refunderes i afgiften.
 > Prøveplade 100,-
 > Nummerplade 600,-
 Jep.
 > Trække en trailer til DE og tilbage - Priceless    Min monster truck af en King Cab behøver ingen trailer for at have 1-2 
 mc'ere på laddet    Det kommer selvfølgelig an på om jeg kan finde en model i nærheden af 
 svigermor, men indenfor et par hundrede kilometer er det nok muligt. Måske 
 ikke til jul, men så til februar hvor vi skal derned igen.
 > (men derfor kan det jo godt være en god handel)
 Jeg tror egentlig ikke XR'ern til 2000 euro er speciel billig. Til gengæld 
 virker afgiften rimelig fornuftig på 15k (men nu er det så også en 10 år 
 gammel 400ccm).
 > -- 
 > vh
 > Torben
 Går det ellers godt? Du har skiftet noget ud i cyklerne, ser jeg. Er du ved 
 at blive magelig på dine gamle dage    Nej, jeg kan nemt følge dig. Nogle gange bliver man træt af at stille 
 ventiler, skifte olie, lede efter dele, købte mærkelige dækstørrelser, finde 
 taskestativer der passer etc. Det er lidt lettere med en ny/nyere model.
 Ses,
 Martin
            
             |  |  | 
       Torben Scheel (07-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  07-12-06 12:32
 | 
 |  | 
 
            brobaek wrote:
 > 
 > Går det ellers godt? Du har skiftet noget ud i cyklerne, ser jeg. Er du ved 
 > at blive magelig på dine gamle dage    Magelig? Jeg går fra en morfar FJ1100 til en ungdommelig TDM? OK - 
 guderne skal vide at jeg sidder bedre på TDM'en. Endelig en sjov maskine 
 designet til rigtige mennesker    Fruen kunne ikke forlige sig med den store XJ600, så den blev skiftet ud 
   med en mindre model.
 > Nej, jeg kan nemt følge dig. Nogle gange bliver man træt af at stille 
 > ventiler, skifte olie, lede efter dele, købte mærkelige dækstørrelser, finde 
 > taskestativer der passer etc. Det er lidt lettere med en ny/nyere model.
 > 
 Høh - lortet punkterede på sæsonens sidste dag, og dagen efter fik jeg 
 en tilbagekaldelse vedr. gasspjældssensor. Det har FJ'eren dog ikke budt 
 mig.
 -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
        brobaek (07-12-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : brobaek
 | 
 Dato :  07-12-06 14:30
 | 
 |  | 
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4577fbad$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
 > brobaek wrote:
 >>
 >> Går det ellers godt? Du har skiftet noget ud i cyklerne, ser jeg. Er du 
 >> ved at blive magelig på dine gamle dage    >
 > Magelig? Jeg går fra en morfar FJ1100 til en ungdommelig TDM? OK - guderne 
 > skal vide at jeg sidder bedre på TDM'en. Endelig en sjov maskine designet 
 > til rigtige mennesker    TDM, V-Strom, DL, Africa-Twin/Transalp og den slags virker fornuftige i 
 Danmark hvor vejret tit er vådt og prisen kræver man bruger dem "til daglig" 
 også. Egentlig er min drøm en Africa-Twin, men desværre bliver den lidt for 
 dyr i DK med afgift som sekundær maskine    >> Nej, jeg kan nemt følge dig. Nogle gange bliver man træt af at stille 
 >> ventiler, skifte olie, lede efter dele, købte mærkelige dækstørrelser, 
 >> finde taskestativer der passer etc. Det er lidt lettere med en ny/nyere 
 >> model.
 >>
 > Høh - lortet punkterede på sæsonens sidste dag, og dagen efter fik jeg en 
 > tilbagekaldelse vedr. gasspjældssensor. Det har FJ'eren dog ikke budt mig.
 Du ville nok også have kigget lidt, hvis der en dag lå et brev fra Yamaha, 
 at de kalder din FJ tilbage pga. en defekt i karburatoren    Ses,
 Martin 
            
             |  |  | 
 |  |