to adsl linjer og et netværk
Fra : Jakob Hansen

Dato : 05-12-00 13:27

Hej med jer

Vi står i den situation at vi ikke kan få højere end 512 kbit adsl fra TD
pga. afstanden fra centralen. Vi har bestilt to Pro@cces 512/512 linjer som
vi i første omgang må deles om, hvor den ene halvdel af maskinerne har den
ene router som gateway og den anden halvdel den anden router. Men .... det
er jo ikke den fineste løsning

Er der nogle der ved hvordan jeg kan få det til at se ud for alle maskinerne
på netværket som om det er én stor snabel ud i verden. Jeg har en Compaq
Proliant med NT 4 server med to netkort samt to Cisco Catalyst 2924 switche
til formålet. Jeg kan hurtigt skaffe ekstra netkort til serveren, men vil
helst undgå at skulle lægge en Win2k på - Linux er udelukket. Det er også ok
hvis der eventuelt skal indkøbes ekstra software for at løse opgaven - helst
ikke større hardware indkøb.

idéer?

Med venlig hilsen

Jakob Hansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-00 15:09

"Jakob Hansen" <admin@post12.tele.dk.nejtak> wrote in message
> [...]
ok
> hvis der eventuelt skal indkøbes ekstra software for at løse opgaven -

Spørgsmålet har været diskuteret i dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Svaret var vist, at du skal finde en router der har mulighed for at køre med
loadbalancing.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-12-00 19:14

On Tue, 5 Dec 2000 13:27:18 +0100, Jakob Hansen wrote:
> [...]
>hvis der eventuelt skal indkøbes ekstra software for at løse opgaven - helst

Langt det bedste er at tage en router som kan have 2 NAT pools (en som hører
til hver linie), og så policy route det til den rigtige linie (pga. antispoofing
filter i TDK's ende).

--
Jesper Skriver, CCIE #5456