|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | ZX10 Fra : Msp
 | 
 Dato :  30-10-06 22:32
 | 
 |  | jeg har et problem med min tankmåler på min Kawa ZX10, den viser fint fuld
 tank, men efter et forbrug på 10 liter viser den tom og tanken er på 22
 liter.
 Er der nogen der har erfaring med dette og som godt vil hjælpe mig.
 
 Mogens P.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Asger (31-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asger
 | 
 Dato :  31-10-06 02:08
 | 
 |  | 
 Msp wrote:
 > jeg har et problem med min tankmåler på min Kawa ZX10, den viser fint fuld
 > tank, men efter et forbrug på 10 liter viser den tom og tanken er på 22
 > liter.
 > Er der nogen der har erfaring med dette og som godt vil hjælpe mig.
 
 Tankmaaleren paa de gamle ZX-10 er notorisk upraecis.Naar den staar paa
 tom har du ca en halv tank igen. Det er helt normalt.
 Min erfaring er at forbruget kan variere mellem ca 10 og ca. 19 km pr
 liter (afhaengig af koeremaade, hehe), "normalt" vil du nok ligge
 omkring 15-16 km/l.
 
 Asger
 Tidl. ZX-10 ejer.
 
 
 
 |  |  | 
  Msp (31-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Msp
 | 
 Dato :  31-10-06 14:06
 | 
 |  | Tak for oplysningen, så bruger jeg bare triptælleren og erfaring når jeg får
 det.
 
 
 "Asger" <asger.steffensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1162256874.892301.260180@h48g2000cwc.googlegroups.com...
 
 Msp wrote:
 > jeg har et problem med min tankmåler på min Kawa ZX10, den viser fint fuld
 > tank, men efter et forbrug på 10 liter viser den tom og tanken er på 22
 > liter.
 > Er der nogen der har erfaring med dette og som godt vil hjælpe mig.
 
 Tankmaaleren paa de gamle ZX-10 er notorisk upraecis.Naar den staar paa
 tom har du ca en halv tank igen. Det er helt normalt.
 Min erfaring er at forbruget kan variere mellem ca 10 og ca. 19 km pr
 liter (afhaengig af koeremaade, hehe), "normalt" vil du nok ligge
 omkring 15-16 km/l.
 
 Asger
 Tidl. ZX-10 ejer.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Msp (31-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Msp
 | 
 Dato :  31-10-06 14:08
 | 
 |  | Er det det samme med temperaturmåleren på disse modeller ? den kommer kun op
 når jeg kører i kø
 
 
 "Asger" <asger.steffensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1162256874.892301.260180@h48g2000cwc.googlegroups.com...
 
 Msp wrote:
 > jeg har et problem med min tankmåler på min Kawa ZX10, den viser fint fuld
 > tank, men efter et forbrug på 10 liter viser den tom og tanken er på 22
 > liter.
 > Er der nogen der har erfaring med dette og som godt vil hjælpe mig.
 
 Tankmaaleren paa de gamle ZX-10 er notorisk upraecis.Naar den staar paa
 tom har du ca en halv tank igen. Det er helt normalt.
 Min erfaring er at forbruget kan variere mellem ca 10 og ca. 19 km pr
 liter (afhaengig af koeremaade, hehe), "normalt" vil du nok ligge
 omkring 15-16 km/l.
 
 Asger
 Tidl. ZX-10 ejer.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Asger (01-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asger
 | 
 Dato :  01-11-06 03:31
 | 
 |  | 
 Msp wrote:
 > Er det det samme med temperaturmåleren på disse modeller ? den kommer kun op
 > når jeg kører i kø
 >
 
 Well, det er nok snarere et symptom paa at koeleren er kraftigt
 dimensioneret. Det foerste aar jeg havde min hoerte jeg slet ikke
 blaeseren koere. Men efterhaanden som aarene gik, og koeleren blev
 slidt kom det.
 Tag det som et tegn paa at din(e) koeler(e) er i god stand (og glaed
 dig over det - de koster hhv. 5500 og 3500 kr sidst jeg tjekkede). Saa
 laenge naalen er over det nederste felt skulle motoren vaere
 driftsvarm.
 
 Asger
 
 
 
 |  |  | 
  Msp (01-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Msp
 | 
 Dato :  01-11-06 15:43
 | 
 |  | Tak for svaret, nu er jeg mere rolig.
 
 
 "Asger" <asger.steffensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1162348243.999063.59530@i42g2000cwa.googlegroups.com...
 
 Msp wrote:
 > Er det det samme med temperaturmåleren på disse modeller ? den kommer kun
 > op
 > når jeg kører i kø
 >
 
 Well, det er nok snarere et symptom paa at koeleren er kraftigt
 dimensioneret. Det foerste aar jeg havde min hoerte jeg slet ikke
 blaeseren koere. Men efterhaanden som aarene gik, og koeleren blev
 slidt kom det.
 Tag det som et tegn paa at din(e) koeler(e) er i god stand (og glaed
 dig over det - de koster hhv. 5500 og 3500 kr sidst jeg tjekkede). Saa
 laenge naalen er over det nederste felt skulle motoren vaere
 driftsvarm.
 
 Asger
 
 
 
 
 |  |  | 
   ptheo (02-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ptheo
 | 
 Dato :  02-11-06 23:48
 | 
 |  | Fra Tyskland meldes der om lige precis disse problemer med brugte ZX10, i
 bogen om 130 brugte motocykler fra Motor Buch Verlag ...... men her er de
 mere precise i fejl årsagen ....... det er en simpel stelforbindelse til de
 to instrumenter  der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om køre
 måde og kølerens effektivitet ...
 
 ptheo
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Asger (03-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asger
 | 
 Dato :  03-11-06 01:54
 | 
 |  | 
 ptheo wrote:
 > Fra Tyskland meldes der om lige precis disse problemer med brugte ZX10, i
 > bogen om 130 brugte motocykler fra Motor Buch Verlag ...... men her er de
 > mere precise i fejl årsagen ....... det er en simpel stelforbindelse til de
 > to instrumenter  der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om køre
 > måde og kølerens effektivitet ...
 >
 Har du en praecis reference til den paastand? Et ISBN nummer eller en
 titel, fx. Eller endnu bedre - den indscannede side fra bogen.
 Jeg er nu ikke overbevist, for mens jeg havde min blev det meget
 tydeligt at efterhaanden som koelerne blev ringere opfoerte
 instrumentet sig aerledes (hoejere temperatur).
 
 Asger
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (03-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  03-11-06 18:03
 | 
 |  | Asger skrev:
 > ptheo wrote:
 >> Fra Tyskland meldes der om lige precis disse problemer med brugte ZX10, i
 >> bogen om 130 brugte motocykler fra Motor Buch Verlag ...... men her er de
 >> mere precise i fejl årsagen ....... det er en simpel stelforbindelse til de
 >> to instrumenter  der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om køre
 >> måde og kølerens effektivitet ...
 >>
 > Har du en praecis reference til den paastand? Et ISBN nummer eller en
 > titel, fx. Eller endnu bedre - den indscannede side fra bogen.
 > Jeg er nu ikke overbevist, for mens jeg havde min blev det meget
 > tydeligt at efterhaanden som koelerne blev ringere opfoerte
 > instrumentet sig aerledes (hoejere temperatur).
 >
 Og du kan slet ikke forestille dig at det måske var stik modsat: At
 efterhånden som instrumenternes stelforbindelse blev ringere, regnede du
 kølerne for at blive dårligere??
 Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden? Og sat op mod hvor ofte en
 stelforbindelse irrer eller rasler løs, hvilken begivenhed er så mest
 sandsynlig??
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (03-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  03-11-06 19:42
 | 
 |  | "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:454b7633$0$12594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Asger skrev:
 >> ptheo wrote:
 >>> Fra Tyskland meldes der om lige precis disse problemer med brugte ZX10,
 >>> i
 >>> bogen om 130 brugte motocykler fra Motor Buch Verlag ...... men her er
 >>> de
 >>> mere precise i fejl årsagen ....... det er en simpel stelforbindelse til
 >>> de
 >>> to instrumenter  der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om
 >>> køre
 >>> måde og kølerens effektivitet ...
 >>>
 >> Har du en praecis reference til den paastand? Et ISBN nummer eller en
 >> titel, fx. Eller endnu bedre - den indscannede side fra bogen.
 >> Jeg er nu ikke overbevist, for mens jeg havde min blev det meget
 >> tydeligt at efterhaanden som koelerne blev ringere opfoerte
 >> instrumentet sig aerledes (hoejere temperatur).
 >>
 > Og du kan slet ikke forestille dig at det måske var stik modsat: At
 > efterhånden som instrumenternes stelforbindelse blev ringere, regnede du
 > kølerne for at blive dårligere??
 > Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden? Og sat op mod hvor ofte en
 > stelforbindelse irrer eller rasler løs, hvilken begivenhed er så mest
 > sandsynlig??
 >
 > --
 > Armand.
 
 Hej
 
 Jeg havde samme problem på min gamle 10'er, en ordentlig stelforbindelse
 løste problemet, med temp. instrumentet.
 
 HKL - ZX10R
 
 
 
 
 |  |  | 
    Msp (05-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Msp
 | 
 Dato :  05-11-06 00:18
 | 
 |  | >
 > Hej
 >
 > Jeg havde samme problem på min gamle 10'er, en ordentlig stelforbindelse
 > løste problemet, med temp. instrumentet.
 >
 > HKL - ZX10R
 Se nu blir det interessant, der kommer nogle erfaringer på bordet og det kan
 jeg bruge. Tak
 
 Mogens
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (05-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-11-06 10:06
 | 
 |  | 
 Armand skrev i meddelelsen
 <454b7633$0$12594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
 >Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden?
 MC-kølere ?  Stortset aldrig !  Helårskørere kan efter en årrække,
 (ligesåvel som biler), opleve at de små alu-lameller tærer væk. En utæt
 toppakning kan være skyld i tilstopning inden i køleren, men ellers er
 kølere ikke en sliddel på en MC.
 mvh
 Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr |  |  | 
  Asger (06-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asger
 | 
 Dato :  06-11-06 02:44
 | 
 |  | 
 Armand wrote:
 > Asger skrev:
 > > ptheo wrote:
 > >> Fra Tyskland meldes der om lige precis disse problemer med brugte ZX10, i
 > >> bogen om 130 brugte motocykler fra Motor Buch Verlag ...... men her er de
 > >> mere precise i fejl årsagen ....... det er en simpel stelforbindelse til de
 > >> to instrumenter  der er blevet dårlig... og ikke de ammestue snak om køre
 > >> måde og kølerens effektivitet ...
 > >>
 > > Har du en praecis reference til den paastand? Et ISBN nummer eller en
 > > titel, fx. Eller endnu bedre - den indscannede side fra bogen.
 > > Jeg er nu ikke overbevist, for mens jeg havde min blev det meget
 > > tydeligt at efterhaanden som koelerne blev ringere opfoerte
 > > instrumentet sig aerledes (hoejere temperatur).
 > >
 > Og du kan slet ikke forestille dig at det måske var stik modsat: At
 > efterhånden som instrumenternes stelforbindelse blev ringere, regnede du
 > kølerne for at blive dårligere??
 > Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden? Og sat op mod hvor ofte en
 > stelforbindelse irrer eller rasler løs, hvilken begivenhed er så mest
 > sandsynlig??
 
 Jeg kan sagtens forestille mig at stelforbindelsen kan vaere et
 problem. Men der var nu ingen tvivl i mit tilfaelde. Begge koelere led
 slemt af irrede/manglende og tilstoppede lameller, og da der kom nye
 koelere paa var problemtvaek (om det saa kan skyldes at jeg ogsaa havde
 fat i stelforbindelsen da jeg skiftede koelere kan jeg ikke huske -
 hvis den nye ejer laeser med her kan han maaske give sit besyv med).
 
 For tankmaalerens vedkommende var den altid "upaalidelig" - forstaaet
 paa den maade at tanken konsekvent var knap halvfuld naar viseren
 naermede sig tom. Det blev hverken vaerre eller bedre i de 5 aar jeg
 havde cyklen.
 
 Asger
 
 
 
 |  |  | 
  Asger (06-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asger
 | 
 Dato :  06-11-06 02:47
 | 
 |  | 
 Orla Pedersen wrote:
 > Armand skrev i meddelelsen
 > <454b7633$0$12594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
 >
 > >Hvor mange kølere mister køleevnen med tiden?
 >
 > MC-kølere ?  Stortset aldrig !  Helårskørere kan efter en årrække,
 > (ligesåvel som biler), opleve at de små alu-lameller tærer væk. En utæt
 > toppakning kan være skyld i tilstopning inden i køleren, men ellers er
 > kølere ikke en sliddel på en MC.
 
 Ikke helt enig. Paa ZX-10 sidder oliekoeleren lige bag forhjulet og
 under forskaermen hvilket medfoerer at den bliver ramt af masser af
 skidt og sten under koerslen. Det var det der tog livet af min.
 Og med det danske vejrlig behoever du ikke vaere helaarskoerer for at
 opleve alu taering - det fremskynder blot processen.
 
 Asger
 
 
 
 |  |  | 
 |  |