Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>> Torben Scheel skrev:
>>>
>>> Næste step er dækmontering - jeg lurer på om jeg kan gøre det selv, 
>>> er prikken på Metzeler tungeste eller letteste sted?
>>>
>> Let eller tung, prikken skal sidde ved ventilhullet!
>> Det burde være ulogisk at man på modsatte vis skulle sigte efter et 
>> punkt overfor :-/
>>
> OK - takker. Der er dog en svaghed ved din forklaring - hvis fælgen ikke 
> selv er afbalanceret 100% vil det da være smartere at sætte ventilen i 
> og finde fælgens tungeste punkt, hvorefter dækket blev monteret med 
> tungeste punkt overfor. 
Okay, dét havde jeg ikke gennemskuet; men det ér en ganske fornuftig 
plan. Faktisk brugte jeg selv tricket på min GPZ900 i sin tid!
Tilbage står så at beslutte om pletten er ved dækkets tungeste eller 
letteste punkt: Umiddelbart skulle man mene at hullet i fælgen gør dén 
lettere lige dét; men jeg tror snarere at ventilens vægt så rigeligt 
opvejer det manglende aluminium og at man regner ventil-området for at 
være fælgens tunge punkt, og ud fra den betragtning monterede jeg 
Ninja'ens dæk á pletten ved fælgens faktisk tungeste punkt.
 > ........ Det var mit resonnement anyway. Jeg er dog ikke
 > mere fundamentalistisk end at jeg nok bare følger dit råd....
Selvom der aldrig skulle den store mængde bly på Ninja-fælgene (kan ikke 
huske, og derved referere til "før/efter" -virkning) vil jeg ikke lægge 
hovedet på blokken derom og hvis ikke at én af dækfabrikanternes 
hjemmeside omtaler pletten i.h.t. vægt (og ikke, som jeg i første 
omgang, i.h.t. placering) burde du, som hjemme-dækmontør, måske forske i 
sagen gennem to (blot estimerende) afbalanceringer hver med dækket 
forskudt 180° til gavn for D.F.M:'s videnbank 
 
> .... de har en god succesrate 
 
Tak! :*-} (rødme-smiley)
-- 
Armand.