|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | GS500 stumper/værktøj m.m. Fra : Henrik Mahler
 | 
 Dato :  28-10-06 15:21
 | 
 |  | Hej alle !
 
 Ok ,.. beslutningen er taget MZ´en ryger UD !!!!
 
 Jeg har besluttet mig for en GS500 forhåbentligt
 allerede til foråret, men ellers 2008,.....
 
 Prøver nu at danne mig et overblik over stump-
 situationen  samt egnetheden til "gør det selv"
 
 (Har lige modtaget original værksteds-manual)
 
 Lidt spørgsmål:
 
 1. Stærke/svage sider ved modellen generelt ?
 2. Hvad skal man kikke efter ved brugtkøb ?
 3. Er eventuelt special værktøj nedvendigt ?
 4. I givet fald hvor kan det skaffes ?
 5. Reservedels priser/tilgængelighed ?
 5. Har suzuki-importøren monopol på stumper i DK ?
 6. Hvor ka dele evt ellers fås (internet/udland) ?
 
 MVH henrik
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (28-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  28-10-06 18:50
 | 
 |  | Henrik Mahler skrev:
 > Ok ,.. beslutningen er taget MZ´en ryger UD !!!!
 
 ja, du kommer tilbage igen ;) når du ser at græsset på den anden side i
 virkeligheden er kortere, og har mindre næring ;)
 
 > 1. Stærke/svage sider ved modellen generelt ?
 
 Det er en ren slider så længe man jævnligt efterfylder med olie...
 svagheden er at eftertjekker du ikke for olie ofte nok, så slider den
 sig hurtigt ihjel... nå ja kaburatoren, er noget pis når den driller,
 men typisk en vacum prop som glemmes at montere.
 
 > 2. Hvad skal man kikke efter ved brugtkøb ?
 
 Spørg hvordan man tjekker olie, skruer sælger låget på og af igen, frem
 for at lægge den på gevindet, så gå stille og roligt væk derfra...
 ellers er det de sædvanlig med slør i kronrørsleje, mislyde, og ser den
 ud til at være behandlet pænt.
 
 > 3. Er eventuelt special værktøj nedvendigt ?
 
 Ikke til at hælde benzin på, eller slifte olie.
 
 > 5. Reservedels priser/tilgængelighed ?
 
 Reservedele ca. 3 til 10 gange højere end til din MZ i pris alt efter
 del... nogen meget få dele som i forvejen er dyre til MZ'en f.eks.
 bremsemasteren, koster ca. det samme/lidt over, samt diverse pære og
 elektriske dele.
 
 Et godt eksempel... jeg ved du kender skivebremse prisen til MZ'er...
 GS 500 skive foran fra MC nøglen = 1630Kr. bagpå koster den 1165Kr. det
 er de billige, så har de dem lidt dyre til 2009Kr. foran, og det er
 stadig uoriginale skiver ;) så kan du kun gætte dig til at originalt
 koster de endnu mere ;)
 
 > 5. Har suzuki-importøren monopol på stumper i DK ?
 
 Monopol er ikke lovligt, ellers ja for originale stumper, går al handel
 gennem Reinhardt i dk. ellers købes stumper jo i tyskland via ebay.de da
 original stumperne koster kasssen... f.eks. kan enkelt relæ'er koster
 3-400Kr. originalt til den :(
 
 > 6. Hvor ka dele evt ellers fås (internet/udland) ?
 
 ebay... hvor ellers ;) ellers MC-nøglen herhjemme, går ud fra du har
 hentet et katalog i din nærmeste MC shop ;)
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251, MZ TS 250/1, Suzuki GSF 1200 S.
 
 
 |  |  | 
  Tommy Fer (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  29-10-06 09:54
 | 
 |  | Moller skrev:
 > Henrik Mahler skrev:
 >> Ok ,.. beslutningen er taget MZ´en ryger UD !!!!
 >
 >     ja, du kommer tilbage igen ;) når du ser at græsset på den anden
 > side i virkeligheden er kortere, og har mindre næring ;)
 
 Eller man ser lyset og bliver væk....
 
 >
 >> 5. Reservedels priser/tilgængelighed ?
 >
 >     Reservedele ca. 3 til 10 gange højere end til din MZ i pris alt
 > efter del... nogen meget få dele som i forvejen er dyre til MZ'en f.eks.
 > bremsemasteren, koster ca. det samme/lidt over, samt diverse pære og
 > elektriske dele.
 >
 >     Et godt eksempel... jeg ved du kender skivebremse prisen til
 > MZ'er... GS 500 skive foran fra MC nøglen = 1630Kr. bagpå koster den
 > 1165Kr. det er de billige, så har de dem lidt dyre til 2009Kr. foran, og
 > det er stadig uoriginale skiver ;) så kan du kun gætte dig til at
 > originalt koster de endnu mere ;)
 
 Generelt holder reservedelene så noget længere end på en MZ..
 
 Moller hvad koster et bagtandhjul til en mz?
 
 >> 6. Hvor ka dele evt ellers fås (internet/udland) ?
 >
 >     ebay... hvor ellers ;) ellers MC-nøglen herhjemme, går ud fra du har
 > hentet et katalog i din nærmeste MC shop ;)
 
 Louis.de er også en oplagt mulighed.
 
 
 En GS500e er en slider, husk det med olien!
 
 mvh Tommy Fer
 Z750
 
 
 |  |  | 
   Moller (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-10-06 16:05
 | 
 |  | 
 
            Tommy Fer skrev:
 > Moller hvad koster et bagtandhjul til en mz?
    Ja, tiden ændrer sig... et komplet kædekit + komplet kædekasse + gummi 
 osv... koster 62,5€ hos "http://shop.zweirad-schubert.de/"  den er svær 
 at slå ;)
 > En GS500e er en slider, husk det med olien!
    Yeps, og derfor spild af tid og penge at begynde at opbygge et 
 reservedels lager ved siden af ;) det er nemlig det Henrik vil, og det 
 som gør Henrik er gået sur i det på MZ'en :)
    VH
    Moller
   
            
             |  |  | 
    Henrik Mahler (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Mahler
 | 
 Dato :  29-10-06 18:34
 | 
 |  | Det stereotype billede du er igang med at tegne
 er ikke fair, "lageret" er ikke hovedproblemt,
 og slet ikke noget jeg er gået sur på, de er
 bare et resultat af at der ER store problemer
 med stumper, ikke bare for saxon serien, men
 nu også i stigende grad for de andre modeller.
 
 Nogle af stumperne kan fås lige pt. men har
 været savnet i over et halvt år, andre kan
 stadig ikke fås ,....
 
 Hovedproblemet er at nu har jeg kørt godt et år
 på maskinen, og det er noget lort, trods lav km-
 stand og velholdt har jeg ikke kunnet køre bare
 tusinde km uden at et nyt åndsvagt problem har
 vist sig, lunken-start og gear problemerne har
 generet i det daglige, og ingen løsning er der
 kommet (trods fin hjælp fra mz-klub generelt).
 
 jeg gider godt renovere gearkasse osv engang
 imellem, ganske hyggeligt, der er bare for
 mange svagheder på en gang i den maskine, på
 et tidspunkt bliver det for åndsvagt
 
 Desuden sluger den for meget benzin, og stel
 samt forgaffel er så slasket at det er farligt,
 
 Pas på med at sammenligne med dit eget projekt,
 jeg kan godt se det sjove i at gejle NETOP en
 MZ op, for mig var kravet bare et pålideligt
 køretøj uden for meget bøvl, det mener jeg
 jeg ikke er blevet indfriet, og mine
 forventninger var bestemt ikke tårnhøje
 
 MVH Henrik
 
 >penge at begynde at opbygge et
 >reservedels lager ved siden af ;)
 >det er nemlig det Henrik vil, og det
 >som gør Henrik er gået sur i det på MZ'en :)
 >
 >   VH
 >   Moller
 
 
 
 
 |  |  | 
     Moller (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  29-10-06 20:23
 | 
 |  | Henrik Mahler skrev:
 > Det stereotype billede du er igang med at tegne
 > er ikke fair, "lageret" er ikke hovedproblemt,
 > og slet ikke noget jeg er gået sur på, de er
 > bare et resultat af at der ER store problemer
 > med stumper, ikke bare for saxon serien, men
 > nu også i stigende grad for de andre modeller.
 
 Det er så en sandhed med modificationer, da du er den eneste som kender
 til disse mangelvare problemer... Og så dine kilder, men lad det nu
 ligge, du har været uheldig med din MZ, mere end de fleste lyder det
 til, og nu skal du til Japaner markede ;) og jeg har jo selv nævnt GS500
 ville være valget i dag, hvis jeg skulle vælge en billig slider man kan
 stole på.
 
 > Pas på med at sammenligne med dit eget projekt,
 > jeg kan godt se det sjove i at gejle NETOP en
 > MZ op, for mig var kravet bare et pålideligt
 > køretøj uden for meget bøvl, det mener jeg
 > jeg ikke er blevet indfriet, og mine
 > forventninger var bestemt ikke tårnhøje
 
 Jeg sammenligner på ingen måder med mit eget projekt som er Kr. for Kr.
 komplet idioti ;) og har aldrig ladet skjul på det, men da mit projekt
 er så ekstremt, kan jeg roligt påstå at om ik andet er jeg nok en af de
 MZ ejere der forbruger flest reservedele på færest kørte km. :) og har
 ikke kunnet mærke mangel problemet på delen, selv den famøse gearskifte
 arm, fik jeg da 2 mere af i sidste mdr. efter Schubert ikke havde dem mere.
 
 
 Men tilbage til GS500'eren... da det er jo den det drejer sig om.
 
 1. Det er en Japaner af meget nyere teknik og kvalitet, men også et
 gammelt ekstremt gennemprøvet koncept. Du vil på ingen måder støde på at
 skulle bruge speciel værktøj på denne, så længe du husker Olien.
 
 2. Ødelægger du gearkassen eller brænder motoren af på en GS500, så
 skaffer man en ombytter, og det kræver heller ikke specielværktøj til at
 skifte motor osv. Og hvis du husker olien, så er changen for at skulle
 skifte motor næsten lig nul... måske lige skifte koblingsplader omkring
 de 100.000km ;) men det gøres med alm. Topnøgle sæt, du finder kun
 MZ(mener også Jawa/CZ) som har koblingen monteret så åndsvagt at den
 kræver speciel værktøj.
 
 3. Alm. service er det eneste speciel værktøj en Vacum måler til at
 sync. kaburator, og en oliefilter tang der skal bruges, hvis du syntes
 trikket med at banke en skruetrækker igennem for at skrue den af er for
 meget fusk. Ellers er resten samme alm. værktøj som du kender fra MZ'en
 omkring at skifte væske på bremserne, og splitte/nitte kæden hvis ik du
 vælger endeløs. Vacum måler er der mange GS'ejere som ikke gider at
 bruge, de køre bare, eller justere på gefyl, så den behøver nu heller
 ikke at skaffes sådan lige, ellers gør som de fleste, lån af en bekendt.
 
 4. Dele til en GS500 skaffes når man mangler dem... typisk fordi man
 har glemt olien ;) har vi nævnt den ? eller grundet styrt, hærværk,
 eller parkerings uheld. Dæk, oliefilter osv. er alm. service ting, og
 husk at du nu skal give lidt mere pr. dæk, end du normalt gir for et sæt
 til MZ'en. Men ellers bør du ikke støde på at skulle skaffe dele som
 sådan, ud over at man køber noget gammelt lort som er gennemtævet, eller
 glemt olien ;)
 
 5. kort sagt, en GS500 er noget helt andet end en MZ, du må endelig
 ikke starte med at tænke i reservedele osv. og slet ikke når der flyder
 så mange hos huggerne med ballet motor grundet glemt olie ;) og derved
 er det eneste som kan være svært at skaffe nemlig dele til motoren = man
 skaffer en komplet brugt motor, skifter rundt, og skaffer sig af med den
 gamle motor :)
 
 6. Er det nævnt at olie tjekkes ved at lægge olieprop/oliemåleren på
 gevindet, og IKKE skruer den på og af igen for at tjekke det ;)
 
 VH
 Moller
 MZ ETZ 251, MZ TS 250/1, Suzuki GSF 1200 S til salg for 69.000Kr.
 
 
 |  |  | 
      Hekto (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  29-10-06 21:01
 | 
 |  | 
 
            > 6. Er det nævnt at olie tjekkes ved at lægge olieprop/oliemåleren på 
 > gevindet, og IKKE skruer den på og af igen for at tjekke det ;)
 Hvorfor er der ikke nogen der bare sætter et skueglas i sidedækslet???
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto LOUD VALVES SAVES LIVES!
            
             |  |  | 
      Jesper Hedegaard (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Hedegaard
 | 
 Dato :  29-10-06 21:10
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:4544ff9b$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > 3. Alm. service er det eneste speciel værktøj en Vacum måler til at sync. 
 > kaburator, og en oliefilter tang der skal bruges, hvis du syntes trikket 
 > med at banke en skruetrækker igennem for at skrue den af er for meget 
 > fusk. Ellers er resten samme alm. værktøj som du kender fra MZ'en omkring 
 > at skifte væske på bremserne, og splitte/nitte kæden hvis ik du vælger 
 > endeløs. Vacum måler er der mange GS'ejere som ikke gider at bruge, de 
 > køre bare, eller justere på gefyl, så den behøver nu heller ikke at 
 > skaffes sådan lige, ellers gør som de fleste, lån af en bekendt.
 >
 Æhh - oliefiltertang !? Til hva´ - har da aldrig haft brug for såd'n ?
 Du skruer 3 små bolte af og dækslet foran oliefilteret er a'e. Så tar du da 
 bare filteret ud - sætter det nye i og sætter dækselet på igen. Hvis 
 o-ringen stadig er intakt og sidder rigtigt er det da bare at genisætte de 3 
 små bolte og spænde dem. Hvis ellers du kører med en rimelig original 
 udstødning - nogle uoriginale sidder i vejen og skal afmonteres først.
 Nåh jo - husk lige at fylde olie på til sidst    Kontrol af oliestand; ja - det er korrekt at "pinden" ikke skal skrues i ved 
 kontrol - men hvor meget betyder det ? Altså: hvor mange liter er der mellem 
 øverste og nederste streg på oliepionden ? Og som en logisk følge deraf: 
 hvor meget for meget måler man ved at skrue "pinden" i bund før aflæsning ?
 Det står nemlig ikke i manualen - som det som regel gør på biler.
 Og ja - der er ikke den store grund til at opbygge lager af dele til den. Du 
 skal være ganske aktiv og bevidst for at køre den i smadder.
 Sælger også kun min fordi jeg har købt en Savage - trængte til noget nyt    -- 
 Jesper Hedegaard
 Savage når vejret spiller    Ford Focus når vejret spilder    |  |  | 
       Moller (30-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  30-10-06 05:56
 | 
 |  | 
 
            Jesper Hedegaard skrev:
 > Kontrol af oliestand; ja - det er korrekt at "pinden" ikke skal skrues i ved 
 > kontrol - men hvor meget betyder det ? Altså: hvor mange liter er der mellem 
 > øverste og nederste streg på oliepionden ? Og som en logisk følge deraf: 
 > hvor meget for meget måler man ved at skrue "pinden" i bund før aflæsning ?
 > Det står nemlig ikke i manualen - som det som regel gør på biler.
    På en Bil går man typisk efter tommelfingerreglen at er den på laveste 
 streg, så kan man bare smide en 1L dunk i fra tanken ;)
    På en MC, er det nogen få deciliter vi snakker om 2-3 typisk ;) og de 
 3-5mm i gevind du skruger den ned er ret kriminelt ;) især hvis du ik 
 har olie med, og tænker efter tjek at den står liiiige overs stregen at 
 det går nok at køre resten af turen hjem. Eller hvis man skal en tur 
 over til fastlandet og besøge famillien, og topper den op, så kan de få 
 dråber ekstra den ku ha taget være forskellen på om du løber tør efter 
 broen, eller kommer hele vejen frem :)
 > Og ja - der er ikke den store grund til at opbygge lager af dele til den. Du 
 > skal være ganske aktiv og bevidst for at køre den i smadder.
 > Sælger også kun min fordi jeg har købt en Savage - trængte til noget nyt       Lige præcis ;) så ved køb af en GS500 er det vigtigste at den ikke har 
 mislyde, ser nydelig ud og ikke viser tegn på at sidste ejer har 
 behandlet den som lort aka rust efter overnatning i snedriver og andet 
 vinteren over osv.
    hmmm, Jesper, hvad syntes du om den Savage efter en GS500 ?
    VH
    Moller
            
             |  |  | 
        Jesper Hedegaard (30-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Hedegaard
 | 
 Dato :  30-10-06 07:23
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:454585ec$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Jesper Hedegaard skrev:
 >> Kontrol af oliestand; ja - det er korrekt at "pinden" ikke skal skrues i 
 >> ved kontrol - men hvor meget betyder det ? Altså: hvor mange liter er der 
 >> mellem øverste og nederste streg på oliepionden ? Og som en logisk følge 
 >> deraf: hvor meget for meget måler man ved at skrue "pinden" i bund før 
 >> aflæsning ?
 >> Det står nemlig ikke i manualen - som det som regel gør på biler.
 >
 > På en Bil går man typisk efter tommelfingerreglen at er den på laveste 
 > streg, så kan man bare smide en 1L dunk i fra tanken ;)
 >
 > På en MC, er det nogen få deciliter vi snakker om 2-3 typisk ;) og de 
 > 3-5mm i gevind du skruger den ned er ret kriminelt ;) især hvis du ik har 
 > olie med, og tænker efter tjek at den står liiiige overs stregen at det 
 > går nok at køre resten af turen hjem. Eller hvis man skal en tur over til 
 > fastlandet og besøge famillien, og topper den op, så kan de få dråber 
 > ekstra den ku ha taget være forskellen på om du løber tør efter broen, 
 > eller kommer hele vejen frem :)
 >
 >> Og ja - der er ikke den store grund til at opbygge lager af dele til den. 
 >> Du skal være ganske aktiv og bevidst for at køre den i smadder.
 >> Sælger også kun min fordi jeg har købt en Savage - trængte til noget nyt 
 >>    >
 > Lige præcis ;) så ved køb af en GS500 er det vigtigste at den ikke har 
 > mislyde, ser nydelig ud og ikke viser tegn på at sidste ejer har behandlet 
 > den som lort aka rust efter overnatning i snedriver og andet vinteren over 
 > osv.
 >
 > hmmm, Jesper, hvad syntes du om den Savage efter en GS500 ?
 >
 > VH
 > Moller
 Anderledes !
 Men har haft en Virago 2½'er før, så jeg vidste nogenlunde hvad jeg gik ind 
 til.
 Da jeg sjældent rigtigt kommer ud af byen er den helt fin.
 Og den 6½'er har altså et forbløffende træk, trods sine beskedne HK'er.
 Men det er vel typisk for en et-benet motor - der er lissom ret meget træk 
 helt nedefra.
 Dog mærker man tydeligt, hvis man overdriver spøgen ~ prøver at accelerere i 
 for højt gear. Så kommer der noget huggen i det - havde den kæde er det vel 
 der, man taler om at den pisker kæde.
 Den store forskel til min lille Virago syntes jeg ligger i forgaffelen - 
 vandringen er relativt kort - så du slipper for at den dykker så meget ved 
 opbremsninger. Og alligevel har jeg endnu ikke haft fornemmelsen af af 
 forgaflen en gået i bund - her midt i Københavnstrup har man ellers tit nok 
 brug for katastrofe-opbremsninger !
 -- 
 Jesper Hedegaard
 Savage når vejret spiller    Ford Focus når vejret spilder    |  |  | 
         Hekto (30-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  30-10-06 14:21
 | 
 |  | 
 
            on 30-10-2006, Jesper Hedegaard supposed :
 > Anderledes !
 > Men har haft en Virago 2½'er før, så jeg vidste nogenlunde hvad jeg gik ind
 > til.
 > Da jeg sjældent rigtigt kommer ud af byen er den helt fin.
 > Og den 6½'er har altså et forbløffende træk, trods sine beskedne HK'er.
 > Men det er vel typisk for en et-benet motor - der er lissom ret meget træk
 > helt nedefra.
 > Dog mærker man tydeligt, hvis man overdriver spøgen ~ prøver at accelerere i
 > for højt gear. Så kommer der noget huggen i det - havde den kæde er det vel
 > der, man taler om at den pisker kæde.
 > Den store forskel til min lille Virago syntes jeg ligger i forgaffelen -
 > vandringen er relativt kort - så du slipper for at den dykker så meget ved
 > opbremsninger. Og alligevel har jeg endnu ikke haft fornemmelsen af af
 > forgaflen en gået i bund - her midt i Københavnstrup har man ellers tit nok
 > brug for katastrofe-opbremsninger !
 Overvej at gå 5-8 numre op i dyse og fjern
 gummisnablen i indsugningsboksen. Derfeter en
 udstødning med et andet forrør på. Forrøret er
 'foret' og ret snævert.
 Med en Raask på (kan ikke anbefales - larmer)
 giver det 34HK på baghjulet og 25% mere moment!!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
             |  |  | 
          Jesper Hedegaard (30-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Hedegaard
 | 
 Dato :  30-10-06 21:11
 | 
 |  | 
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse 
 news:mn.f35c7d6a3097d07f.41842@urxgb.qxROT-13...
 > on 30-10-2006, Jesper Hedegaard supposed :
 >> Anderledes !
 >> Men har haft en Virago 2½'er før, så jeg vidste nogenlunde hvad jeg gik 
 >> ind
 >> til.
 >> Da jeg sjældent rigtigt kommer ud af byen er den helt fin.
 >> Og den 6½'er har altså et forbløffende træk, trods sine beskedne HK'er.
 >> Men det er vel typisk for en et-benet motor - der er lissom ret meget 
 >> træk
 >> helt nedefra.
 >> Dog mærker man tydeligt, hvis man overdriver spøgen ~ prøver at 
 >> accelerere i
 >> for højt gear. Så kommer der noget huggen i det - havde den kæde er det 
 >> vel
 >> der, man taler om at den pisker kæde.
 >> Den store forskel til min lille Virago syntes jeg ligger i forgaffelen -
 >> vandringen er relativt kort - så du slipper for at den dykker så meget 
 >> ved
 >> opbremsninger. Og alligevel har jeg endnu ikke haft fornemmelsen af af
 >> forgaflen en gået i bund - her midt i Københavnstrup har man ellers tit 
 >> nok
 >> brug for katastrofe-opbremsninger !
 >
 > Overvej at gå 5-8 numre op i dyse og fjern
 > gummisnablen i indsugningsboksen. Derfeter en
 > udstødning med et andet forrør på. Forrøret er
 > 'foret' og ret snævert.
 >
 > Med en Raask på (kan ikke anbefales - larmer)
 > giver det 34HK på baghjulet og 25% mere moment!!!
 >
 > -- 
 > /Hekto
 > Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 > Verein'
 > www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto > Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 > Elefanter!
 >
 >
 Hmm - kører svjv med det originale forrør. Den originale potte har jeg osse 
 helt styr spå - den ligger i bagagerummet på bilen. På Savagen sidder en 
 Lazer Outlaw - den er heller ikke helt stille    Men sådan som den skyder - både ved gearskift og ve motorbremse - sku jeg 
 nok snarest se lidt på både dysningen og "den hvide ring"".
 Har luret lidt på en Silvertail K02, da den sku være lovlig mht støj. Så 
 længe man ikke piller fløjten ud.....
 Med en fair dysning vil man vel også ku køre lovligt ved behov !?
 -- 
 Jesper Hedegaard
 Savage når vejret spiller    Ford Focus når vejret spilder    |  |  | 
           Hekto (31-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  31-10-06 16:22
 | 
 |  | 
 
            Jesper Hedegaard used his keyboard to write :
 > Hmm - kører svjv med det originale forrør. Den originale potte har jeg osse
 > helt styr spå - den ligger i bagagerummet på bilen. På Savagen sidder en
 > Lazer Outlaw - den er heller ikke helt stille    > Men sådan som den skyder - både ved gearskift og ve motorbremse - sku jeg nok
 > snarest se lidt på både dysningen og "den hvide ring"".
 > Har luret lidt på en Silvertail K02, da den sku være lovlig mht støj. Så
 > længe man ikke piller fløjten ud.....
 > Med en fair dysning vil man vel også ku køre lovligt ved behov !?
 Dit forrør er meget snævert. Prøv selv at
 afmontere! Det gavner med et i fuld diameter.
 Skyderiet skyldes den extremt magre blanding. Det
 er Californiens miljøkrav der er synderen.
 Lad den hvide skive sidde. Gå istedet op i dyse
 5-8 numre. Gå evt. op i tomgangsdyse også, og
 juster resten væk på luftskruen.
 Gummisnablen i indsugningen giver det sidste, og
 fjernes inden omdysningen.
 Jeg tør ike sige hvordan det fungerer med en K02;
 men umiddelbart tror jeg at det er forrøret der
 afgør en hel del.
 Forskellen før og efter, er ganske markant!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
 Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
 Elefanter!
            
             |  |  | 
  Henrik Mahler (29-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Mahler
 | 
 Dato :  29-10-06 18:50
 | 
 |  | Det kan jeg næsten regne ud !!!!!
 
 Er der andre der kan give svar på dette ?
 
 Nu kan en GS500 jo som oftest, (modsat min
 MZ), GODT køre 15.000 km uden at få en dum
 fejl i gearkassen, så hvem ved, måske skal
 der skiftest kobling en dag ,.. (ell lign).
 
 MVH Henrik
 
 
 Moller <news@molnit.com> skrev:
 
 HM: 3. Er eventuelt special værktøj nedvendigt ???
 
 Moller: Ikke til at hælde benzin på / slifte olie.
 
 
 
 |  |  | 
 |  |