Pearl Harbor anmeldelse
Fra : Toranaga

Dato : 24-06-01 22:57

Jeg har også lige set filmen, og må sige jeg var skuffet. Den var fyldt med
typiske Hollywood floskler og klichéer. Man forsøgte at lave en
kærlighedshistorie, men det hele virker ligegyldigt og kedeligt. Slet ikke
så vellykket som Titanic. Det eneste gode i filmen er de fantastiske
kampscener. Og bemærk lige at musiken er total Gladiator rip-off. Det kunne
have været en god 2 timers film, men istedet er den alt for lang og
ligegyldig.

Pearl Harbor for 2 ud af 5 stjerner.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-06-01 20:58

"Toranaga" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Og bemærk lige at musiken er total Gladiator rip-off.

Nu er det jo også Hans Zimmer der står bag. Også dele af Gladiator's musik
er rip-off af hans tidligere værker. Jeg kunne f.eks høre "Prince of Egypt"
og et af de helt store temaer lød som noget fra "The Lion King" (genkendt
som et tema i The Lion King 2, jeg formoder at dette tema oprindeligt blev
brugt i den første Lion King).

Og tag så "Mission Impossible 2", der er et par temaer som minder meget om
de nyere temaer fra Gladiator.

Selvfølgelig, hvorfor finde på noget nyt, når man kan genbruge de gamle
temaer og blot ændre en enkelt node hist og her? :)