|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Startknap=nada. Dødemandsknap ? Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  09-10-06 08:27
 | 
 |  | Her til morgen skete der intet da jeg trykkede på startknappen (kawa er-5)
 
 Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
 at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
 
 Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
 tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg havde
 ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....
 
 Nå... hvad kan problemet være? Jeg har lige fået skiftet gaskabel (kabler)
 da det umotiveret knækkede (efter kun 12K km) så den sad fast i fuldgas
 position.
 
 Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man har
 brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
 
 Er det bare en standard-kontakt? Eller virker den "omvendt" som en
 elevatorbremse, altså hvis den IKKE virker, så bremser den.
 
 Der er strøm og lys på.....
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Madsen (09-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Madsen
 | 
 Dato :  09-10-06 09:13
 | 
 |  | Hej Jim !
 Hvad er dødmandsknappen til ?
 Den hurtigst måde at stoppe en mc.på er igennem dødmandsknappen,forestil dig
 din fod glider  når du er standset  feks.i gear 1
 du vælter med mcen, som du ligger under, kæde og hjul drøner rundt,her er
 det hurtigst at stoppe mcen igennem dødsmandsknappen`,Inden du finder nøglen
 og får drejet den er alt mulig (løst genstande) kommet i hjul og kæde.
 Niels
 
 
 
 
 "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4529f9c0$0$20247$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Her til morgen skete der intet da jeg trykkede på startknappen (kawa er-5)
 >
 > Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
 > at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
 >
 > Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
 > tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg
 > havde ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....
 >
 > Nå... hvad kan problemet være? Jeg har lige fået skiftet gaskabel (kabler)
 > da det umotiveret knækkede (efter kun 12K km) så den sad fast i fuldgas
 > position.
 >
 > Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man har
 > brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
 >
 > Er det bare en standard-kontakt? Eller virker den "omvendt" som en
 > elevatorbremse, altså hvis den IKKE virker, så bremser den.
 >
 > Der er strøm og lys på.....
 >
 > /jim
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kent (09-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent
 | 
 Dato :  09-10-06 14:48
 | 
 |  | Jim Andersen skrev:
 > Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man har
 > brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
 Har du prøvet at massere knapperne. Og eventuelt en gang WD-40. Så det
 hele virker ordentligt. Det kunne tænkes, at knappen afbryder tændingen
 hele tiden. Måske på grund af den manglende brug.
 
 --
 
 Kent
 
 
 |  |  | 
  Tom Nielsen (09-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tom Nielsen
 | 
 Dato :  09-10-06 16:03
 | 
 |  | > Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
 > at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
 >
 > Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
 > tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg
 havde
 > ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....
 
 Prøv at tjekke om den står i gear.
 
 Tom
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (09-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  09-10-06 19:55
 | 
 |  | Tom Nielsen skrev:
 >> Så kom jeg i tanke om at da jeg kom hjem i fredags, skulle jeg liiiige til
 >> at dreje nøglen for at slukke den, da den gik i stå af sig selv.
 >>
 >> Det havde selvfølgelig været smart lige at trykke på startknappen på det
 >> tidspunkt, men jeg bildte mig selv ind at jeg havde drejet nøglen (jeg
 > havde
 >> ihvertfald taget fat om nøglen... så måske havde jeg drejet den....
 >
 > Prøv at tjekke om den står i gear.
 
 - - - - Og at sidestøttebenet ikke hænger lidt!
 
 Det kán jo også være den elementære tændings-sikring (á: "ignition") :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  SLK (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLK
 | 
 Dato :  11-10-06 12:20
 | 
 |  | 
 
            > Jim Andersenskrev:
 > Dér fik jeg så brugt dødemandsknappen! Det er ellers ikke så tit man
 har 
 > brug for den og har tit syntes at det var lidt af en anakronisme.
 > 
 > Er det bare en standard-kontakt? Eller virker den
 "omvendt" som en 
 > elevatorbremse, altså hvis den IKKE virker, så bremser den.
 > 
 > Der er strøm og lys på.....
 > 
 > /jim
 Som andre skriver, står den i gear? Du skriver at den gik ud af sig
 selv lige inden du ville dreje nøglen, så hvis den stod i gear og du
 slippede koblingn for at dreje nøglen vil den jo gå ud.
 -- 
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk |  |  | 
  Jim Andersen (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  19-10-06 13:21
 | 
 |  | Postet på kawaklubbens hjemmeside:
 
 Knækket gaskabel på ER-5: Generelt problem?
 
 Gaskablet knækkede på min ER-5 fra 2003 med 13K på klokken.
 
 Lidt hurtigt synes jeg.
 
 Fik dræbt den på dødemandsknappen da den pludselig bare blev ved med at tage
 omdrejninger.
 
 Fik så lusket mig en kilometer hjem ved at have den i tredje, tænde og file
 kobling og så dø-knap igen når den var kommet i fart.
 
 Brdr Stevns skiftede det.  Det kunne ikke fåes uoriginalt... nogen der ved
 om et kabel fra GPZ passer? Så fik jeg stillet ventiler og synket
 karburatorer samtidig. 1600 kr. Det er vel ikke så galt.
 
 Så kørte jeg én dag, og da jeg kom hjem havde jeg hånden på nøglen og skulle
 liiige til at slukke for den da den gik ud. Nå pyt. Men om mandagen ville
 den så slet ikke starte. Jeg motionerede knap, og dø-knap og kobling og
 sidestøtteben men intet hjalp. WD-40 rundt omkring. Nå, ugen efter padlede
 jeg ned til Brdr Stevns (efter lige at have drejet nøglen, trykket på
 knappen og set at den stadig ikke virkede... jeg er jo ikke helt idiot) og
 ville have ham til at kigge på den. Han ringede efter 5 minutter
 "dødemandsknap" sagde han. Jeg fortalte ham så historien og vi blev enige om
 at wd-40'en nok havde løsnet noget skidt i den mellemliggende uge. Og lige
 præcis dø-knappen havde jeg jo ikke prøvet inden min padletur. Men han ville
 lige checke sikringer osv nu han var igang.
 
 Så det er jo bare fint at DMI siger det bliver regnvejr hele næste uge.....
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |