|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skift af knastkæde på HONDA CBR 600 F2 fra~ Fra : Christian
 | 
 Dato :  26-09-06 20:51
 | 
 |  | Hej MC freaks
 
 Klokken på min MC har lige rundet 54000.. jeg købte den brugt.. og jeg har
 desværre ingen service papirer på den..
 
 Hvornår skal knastkæden skiftes.. ? jeg har hørt at det skulle ligge omkring
 de 50000 km..
 
 Er der nogen her som ved noget om det..?
 
 Hvad kan der gå galt hvis jeg ikke skifter den, og hvis den så på et
 tidspunkt sprænger?
 
 Mvh
 
 Christian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (26-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  26-09-06 21:17
 | 
 |  | Christian skrev:
 > Hej MC freaks
 >
 > Klokken på min MC har lige rundet 54000.. jeg købte den brugt.. og jeg har
 > desværre ingen service papirer på den..
 >
 > Hvornår skal knastkæden skiftes.. ? jeg har hørt at det skulle ligge omkring
 > de 50000 km..
 >
 Knastkædens nedslidning kan normalt måles (á tiendedele) over et givent
 antal led mellem knastakslerne, men 50.000 er ingen sag for en CBR's
 knastkæde. Knastkæde-strammer mekanismen derimod, er på det nærmeste en
 servicedel (endsamt på de fleste moderne japanere), så hvis det er
 p.g.a. støj at du frygter din knastkædes nedslidning, er en udskiftning,
 eller evt. en renovering (Jens Jacob bager har flere gange forklaret
 udførligt hvorledes - Søg på emnet og hans navn på Google-grupper!) nok
 det der skal til!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Christian (26-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  26-09-06 21:34
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:45198a9d$0$12677$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Christian skrev:
 >> Hej MC freaks
 >>
 >> Klokken på min MC har lige rundet 54000.. jeg købte den brugt.. og jeg
 >> har desværre ingen service papirer på den..
 >>
 >> Hvornår skal knastkæden skiftes.. ? jeg har hørt at det skulle ligge
 >> omkring de 50000 km..
 >>
 > Knastkædens nedslidning kan normalt måles (á tiendedele) over et givent
 > antal led mellem knastakslerne, men 50.000 er ingen sag for en CBR's
 > knastkæde. Knastkæde-strammer mekanismen derimod, er på det nærmeste en
 > servicedel (endsamt på de fleste moderne japanere), så hvis det er p.g.a.
 > støj at du frygter din knastkædes nedslidning, er en udskiftning, eller
 > evt. en renovering (Jens Jacob bager har flere gange forklaret udførligt
 > hvorledes - Søg på emnet og hans navn på Google-grupper!) nok det der skal
 > til!
 >
 > --
 > Armand.
 
 Det er ikke på grund af støj.. faktisk er der ingen problemer overhovedet..
 jeg ville bare sikre mig, at jeg kom evt problemer i forskud, og at jeg ikke
 lige pluselig stod med en defekt motor..på grund af at jeg ikke fik den kæde
 skiftet..
 
 Men kan jeg så forstå det sådan.. at jeg bare skal køre videre.. så længe
 der ikke er mystisk raslen ??
 
 --Christian
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (26-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  26-09-06 21:48
 | 
 |  | Christian skrev:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 > news:45198a9d$0$12677$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> Christian skrev:
 >>> Hej MC freaks
 >>>
 >>> Klokken på min MC har lige rundet 54000.. jeg købte den brugt.. og jeg
 >>> har desværre ingen service papirer på den..
 >>>
 >>> Hvornår skal knastkæden skiftes.. ? jeg har hørt at det skulle ligge
 >>> omkring de 50000 km..
 >>>
 >> Knastkædens nedslidning kan normalt måles (á tiendedele) over et givent
 >> antal led mellem knastakslerne, men 50.000 er ingen sag for en CBR's
 >> knastkæde. Knastkæde-strammer mekanismen derimod, er på det nærmeste en
 >> servicedel (endsamt på de fleste moderne japanere), så hvis det er p.g.a.
 >> støj at du frygter din knastkædes nedslidning, er en udskiftning, eller
 >> evt. en renovering (Jens Jacob bager har flere gange forklaret udførligt
 >> hvorledes - Søg på emnet og hans navn på Google-grupper!) nok det der skal
 >> til!
 >>
 >> --
 >> Armand.
 >
 > Det er ikke på grund af støj.. faktisk er der ingen problemer overhovedet..
 > jeg ville bare sikre mig, at jeg kom evt problemer i forskud, og at jeg ikke
 > lige pluselig stod med en defekt motor..på grund af at jeg ikke fik den kæde
 > skiftet..
 >
 > Men kan jeg så forstå det sådan.. at jeg bare skal køre videre.. så længe
 > der ikke er mystisk raslen ??
 >
 Jup!
 Og er du helt noya, så kontroller længden på kædestykket mellem
 knastakslerne (få opgivet målet ved Honda/dit værksted) ved hver
 ventilservice!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
 |  |