"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
news:4516f1da$0$12620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Anette skrev:
>> Hej! jeg har en GS450 fra 83 som siden foråret er gået i stå når jeg 
>> holdt for rødt og lign.
>>
> Hvor mange omdrejninger går den med i tomgang?
> GS450 bør gå med mellem 1100 og 1300 omdrejninger i tomgang, og hvis ikke 
> at du har udnyttet det spænd til den øvre grænse må du ikke brokke dig 
> over at den når at gå i stå p.g.a. enelte forekommende hik's i 
> motorgangen!
> Og eftersom at tomgangshastigheden netop er beskrivende for det 
> omdrejningsområde hvor motoren kan holde sig ubesværet igang, burde en 
> gradvis forøgelse, selv over de nævnte 1300rpm, være den primære handling 
> imod at motoren "staller" :-|
>
> Jeg har et lille mantra med at man skal tømme sine karburatorers 
> svømmerhuse en gang imellem og ikke mindst når karburatorerne gør knuder, 
> og dét tror jeg også vil kunne hjælpe hér!
> Ergo med slukket motor (den kørende motor åbner for bensinhanen) finder 
> man de små skruer der sidder aller nederst under begge karburatorers bund 
> og løsner dem i en grad så bensinen tømmes helt ud hvorefter man atter 
> spænder skruerne til og enten forsøger langvarigt at starte op eller 
> genfylder karburatorerne v.h.a. PRI-indstillingen på bensinhanen!
> Operationen er så enkel at selv du(!) kan udføre den - Eneste værktøj der 
> skal til er en skruetrækker af passende størrelse (á spidsen!) og for 
> miljøets skyld en beholder eller en klud/avis til op- samling/sugning af 
> det udløbende bensin (klud/avis kun hvis man har mulighed for at brænde 
> dem af efterfølgende)
>
> Bliver problemet ved med at forekomme selv med mere end 1300rpm i tomgang 
> og efter en tømning af svømmerhusene, er det en regulær justering af 
> karburatorerne inklusiv luftskruerne(!) at der skal til.
> Derom senere ifald at du får behov!
>
> -- 
> Armand.
Tak det vil jeg prøve 
 
Anette