Tabeller i Netscape
Fra : Jensen

Dato : 24-06-01 22:03

Hej allesammen
Jeg er ved at lave et site, der grafisk er baseret på en tabel, hvor
cellerne har en tynd grå kant. Kanten bliver bare ikke vist i hverken NN4
eller NN6. Jeg skriver:

Et andet sted har jeg et baggrundsbillede i en tabel med 5 kolonner, men i
NN bliver baggrundsbilledet kun vist i den første celle. Er dette en
velkendt fejl, eller skal jeg mon indsætte billedet anderledes end:

background="stige.jpg">

Hvad går der galt her?

Mvh.
Klaus

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 24-06-01 22:28

Jensen skrev i meddelelsen
<3b365614$0$59642$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

NS4 kan ikke klare borders vha style. Sådan er det bare. For god ordens
skyld så bør du sætte et semikolon ind efter det sidste "10".

>Et andet sted har jeg et baggrundsbillede i en tabel med 5 kolonner, men i
>NN bliver baggrundsbilledet kun vist i den første celle.
>background="stige.jpg">

NS og IE håndterer baggrundsbilleder på <table> tags forskelligt. Sådan er
det også bare :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-06-01 23:08

Sun, 24 Jun 2001 23:28:03 +0200, skrev "Andreas Haugstrup -
solitude.dk" <admin@solitude.dk>:

>NS4 kan ikke klare borders vha style. Sådan er det bare. For god ordens
>skyld så bør du sætte et semikolon ind efter det sidste "10".

Fuldstændig ligegyldigt.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 25-06-01 13:31

Knud Gert Ellentoft skrev i meddelelsen
<5qocjts8kqbnt6acasigfv3b9ehbptvsgt@news.inet.tele.dk>...

>Fuldstændig ligegyldigt.

Jeg skrev _for god ordens skyld_ gjorde jeg ikke?

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-06-01 13:43

"Andreas Haugstrup - solitude.dk" <admin@solitude.dk> writes:

> Jeg skrev _for god ordens skyld_ gjorde jeg ikke?

Jo, men det er forkert. Semikolonet er i CSS en seperator, så den skal
ikke sættes ind til sidst.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-06-01 22:42

Hej Klaus

> Jeg er ved at lave et site, der grafisk er baseret på en tabel, hvor
> cellerne har en tynd grå kant. Kanten bliver bare ikke vist i hverken NN4
> eller NN6. Jeg skriver:

Du får det ikke til at virke i NN4. NN4's support af style sheet er ikke
særlig omfattende.

Ang. NN6 vil jeg tro at det hjælper at putte enheder på, dvs:

10px">

Det er dog ikke testet.

> [...]
> NN bliver baggrundsbilledet kun vist i den første celle. Er dette en
> velkendt fejl, eller skal jeg mon indsætte billedet anderledes end:

Er dine celler i tabellen tomme ? Prøv at putte et &nbsp; eller en
transparent gif i de tomme celler.

Bemærk også at hvis du angiver et baggrundsbillede i en tabel i Netscape, så
starter billedet forfra i hver celle (det gælder i hvert fald NN4, er ikke
lige sikker omkring N6). I IE fortsætter billedet ind i næste celle. Jeg går
ud fra at det er IE's opførsel du ønsker ? Du kan omgå NN4-problemet ved
f.eks. at lave to nestede og lige store tabeller hvor den yderste kun har en
celle og det ønskede baggrundsbillede defineret. Den inderste tabel har
ingen baggrund, men er opdelt i de ønskede celler.

Har du en URL hvor vi kan se dit problem i praksis. Det gør det nok lidt
lettere at hjælpe hvis ovenstående ikke hjalp.

--

Mvh.
Stig Nygaard

Homepage: http://home.worldonline.dk/~snygaard/
Rockland: http://www.rockland.dk/
Bandlist.dk: http://bandlist.dk/ - Tjek det nye design ud !

* EB 5/9 2000: http://www.eb.dk/visartikel.iasp?pageID=107578 *

Fra : Jensen

Dato : 24-06-01 23:39

Tak for svaret.
Jeg har nu lavet en ekstra tabel omkring den gamle, og indsat mit grafik i
den "ydeste". Det virker, bortset fra, at de inderste celler ikke har
transperant baggrund - altså de er hvide kasser. Eksempel kan ses nær bunden
på denne side:
http://www.sportnetdoc.dk/test2/injury/14-3.htm
Men ellers var ideen god
Mvh.