|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Honda VFR 750 F - nybegynder Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  14-09-06 23:43
 | 
 |  | Hej Gruppe
 
 Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en
 motorcykel lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F
 fra 1983 som har kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske
 ikke det fedeste design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra
 tyskland.
 Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,-
 uden plader og brugt baghjul som skal skiftes.
 Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have
 noget der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
 Er det en god begynder cykel?
 Hvordan vurdere I prisen?
 Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
 Skal den synes ved ejerskifte?
 Andre gode råd? :)
 
 Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
 næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
 
 Håber I kan hjælpe
 
 Med Venlig Hilsen
 Rune Jensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Sørup (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Sørup
 | 
 Dato :  15-09-06 00:16
 | 
 |  | 
 "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 news:mn.782b7d695e7c6bf8.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 > Hej Gruppe
 >
 > Andre gode råd? :)
 VFR blev ikke lanceret før 1986, så det er sikkert en VF 750 F du har
 kig på.
 Tag et kig på disse hjemmesider :
http://www.honda-v4.com
http://www.vfr.dk --
 Brian Sørup
 Honda VFR 750 F RC36
            
             |  |  | 
  Rune Jensen (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  15-09-06 10:12
 | 
 |  | 
 
            Brian Sørup udtrykte præcist:
 > "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 > news:mn.782b7d695e7c6bf8.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 >> Hej Gruppe
 >> 
 >> Andre gode råd? :)
 >
 > VFR blev ikke lanceret før 1986, så det er sikkert en VF 750 F du har
 > kig på.
 >
 > Tag et kig på disse hjemmesider :
 >
 > http://www.honda-v4.com > http://www.vfr.dk Ja det er den, skrev jeg også i overskriften, men glemte det vist 
 meddelsen :)
 -Rune
            
             |  |  | 
   Rune Jensen (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  15-09-06 10:16
 | 
 |  | 
 
            Følgende er skrevet af Rune Jensen:
 > Brian Sørup udtrykte præcist:
 >> "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 >> news:mn.782b7d695e7c6bf8.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 >>> Hej Gruppe
 >>> 
 >>> Andre gode råd? :)
 >>
 >> VFR blev ikke lanceret før 1986, så det er sikkert en VF 750 F du har
 >> kig på.
 >>
 >> Tag et kig på disse hjemmesider :
 >>
 >> http://www.honda-v4.com >> http://www.vfr.dk >
 > Ja det er den, skrev jeg også i overskriften, men glemte det vist meddelsen 
 > :)
 >
 > -Rune
 Hov undskyld jeg misforstod. Troede egenglig det var en VFR da jeg ikke 
 kunne finde VF inde på bilbasen...ville lige se andre priser.
 -Rune Jensen
            
             |  |  | 
  Torben Scheel (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  15-09-06 07:13
 | 
 |  | Rune Jensen wrote:
 > Hej Gruppe
 >
 > Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en
 > motorcykel lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F fra
 > 1983 som har kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske ikke
 > det fedeste design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra tyskland.
 > Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,- uden
 > plader og brugt baghjul som skal skiftes.
 > Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have
 > noget der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
 > Er det en god begynder cykel?
 > Hvordan vurdere I prisen?
 > Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
 > Skal den synes ved ejerskifte?
 > Andre gode råd? :)
 >
 > Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
 > næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
 >
 Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.
 
 Det er ikke verdens mest populære maskine (mange har oplevet dårlig
 smøring af knastaksler, og der er mange af dem = dyrt), så det kan blive
 svært at få den solgt igen. Modsat har jeg haft en VF750S med samme
 motor - og den savner jeg stadigvæk lidt. Da jeg solgte min havde den
 kørt over 100.000 problemfrie km. uden at blive åbnet.
 
 Prisen kan måske trykkes lidt, men er egentlig rimelig hvis den er
 nysynet og ikke har deciderede styrtskader (hvilket man godt kan
 mistænke når den er omlakeret). Check slid på bremseskiver, dækkenes
 alder, og at kædekittet er i orden. Og selvf. at den starter og kører
 godt uden røgskyer.
 
 Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
 svær at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget
 2 cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at
 skrue i.
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
  Rune Jensen (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  15-09-06 10:15
 | 
 |  | Torben Scheel frembragte:
 > Rune Jensen wrote:
 >> Hej Gruppe
 >>
 >> Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en motorcykel
 >> lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F fra 1983 som har
 >> kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske ikke det fedeste
 >> design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra tyskland.
 >> Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,- uden
 >> plader og brugt baghjul som skal skiftes.
 >> Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have noget
 >> der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
 >> Er det en god begynder cykel?
 >> Hvordan vurdere I prisen?
 >> Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
 >> Skal den synes ved ejerskifte?
 >> Andre gode råd? :)
 >>
 >> Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
 >> næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
 >>
 > Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.
 
 Hmm ok, men den model ekstistere ikke inde på bilbasen, hvorfor gør den
 ikke det?
 >
 > Det er ikke verdens mest populære maskine (mange har oplevet dårlig smøring
 > af knastaksler, og der er mange af dem = dyrt), så det kan blive svært at få
 > den solgt igen. Modsat har jeg haft en VF750S med samme motor - og den savner
 > jeg stadigvæk lidt. Da jeg solgte min havde den kørt over 100.000 problemfrie
 > km. uden at blive åbnet.
 >
 > Prisen kan måske trykkes lidt, men er egentlig rimelig hvis den er nysynet og
 > ikke har deciderede styrtskader (hvilket man godt kan mistænke når den er
 > omlakeret). Check slid på bremseskiver, dækkenes alder, og at kædekittet er i
 > orden. Og selvf. at den starter og kører godt uden røgskyer.
 >
 > Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for svær
 > at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2
 > cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue i.
 
 Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
 andre modeller?
 
 -Rune Jensen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Torben Scheel (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  15-09-06 10:42
 | 
 |  | 
 
            Rune Jensen wrote:
 >>>
 >> Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.
 > 
 > Hmm ok, men den model ekstistere ikke inde på bilbasen, hvorfor gør den 
 > ikke det?
 For gammel sikkert. Check DBA eller http://modep.toldskat.dk  under 
 vurderinger.
 >> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den 
 >> for svær at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter 
 >> noget 2 cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt 
 >> at skrue i.
 > 
 > Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også andre 
 > modeller?
 > 
 Masser. Et generelt godt råd er at finde en maskine uden kåbe, og altså 
 med enkel og solid mekanik. Derudover skal den jo gerne have lidt 
 charme, hvilket for mig udelukker GS500 - men derudover er det et af de 
 fornuftige råd. Alternativer - Honda CB500 (af nyere årgang - ikke de 
 gamle 4-cylindrede), Kawasaki ER-5. Eller måske en enduroagtig maskine - 
 Yamaha XT600 eller andre?
 Jeg synes min kones CB450S (1986-1989) er hyggelig og letkørt, og dén er 
 nem at skrue i. Det er ikke en racer, men den følger fint med på 
 motorvejen i den udroslede version. De kan fås relativt billigt.
 -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
    Jim Andersen (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jim Andersen
 | 
 Dato :  15-09-06 11:54
 | 
 |  | Torben Scheel wrote:
 >>> Kig efter noget 2 cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være
 >>> billigt og nemt at skrue i.
 >>
 >> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
 >> andre modeller?
 >>
 > Alternativer - Honda CB500 (af nyere årgang
 > - ikke de gamle 4-cylindrede), Kawasaki ER-5.
 
 Ingen af de 2 er dog luftkølede.
 
 /jim
 
 
 
 
 |  |  | 
   Richard (15-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  15-09-06 18:29
 | 
 |  | 
 
            Rune Jensen wrote:
 >> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for 
 svær 
 >> at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2 
 >> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue i.
 > Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også 
 > andre modeller?
 Egentlig er jeg på linie med Torben, det er sikkert ikke den bedst egnede 
 begyndercykel af de nævnte grunde; men hvis du virkelig godt kan lide den, 
 kunne du jo ofre en times værskstedstid hos et godt Honda V4-værksted og 
 få den set efter. - en aldeles overset mulighed ved mc-køb, i modsætning 
 til bilkøb (FDM godt nok men alligevel). Og så kunne du jo bede dem/ham 
 fortælle dig hvad alm. service koster. (Nu går vi ud fra, at VFF'en i 
 forvejen er sund, og du kører den ordentligt).
 Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650 
 /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den 
 sidste er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO    Men dit budget skal nok løftes over de 40-45 kkr, hvis du skal have et 
 pænt eksemplar af de tre. Til 25-30 kkr. er en XBR500 / XBR500S (med 
 egerhjul) et oplagt valg - fed lyd, fine køreegenskaber og forbavsende 
 godt træk for en 1cyl. mc    (Falder du for dens charme kan jeg henvise 
 til et par XBR i pænere stand end dem på dba pt. - skriv blot direkte).
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer
 '89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard
http://www.dfmc.dk/?id=132  - www.honda-v4.com |  |  | 
    tb (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tb
 | 
 Dato :  16-09-06 08:05
 | 
 |  | 
 >> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
 >> andre modeller?
 >
 Jeg havde en GS500 i fire år/60.000km og var meget tilfreds. Den rendte uden
 probs 130 på motorvejen, var frisk i byen og klarede en tur til Italien med
 kone og stor oppakning.  Jeg er 187 og sad fint.  Den kostede stort set
 intet i rep (intet gik i stykker i min tid udover service)
 
 Med kåbe så den faktisk ok ud,
 
 Jeg har ikke tjekket brugtpriser, men dengang (nogle år siden nu) fik jeg
 30k for den da jeg solgte...
 
 
 
 
 |  |  | 
     Rune Jensen (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  16-09-06 10:13
 | 
 |  | tb frembragte:
 >>> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også
 >>> andre modeller?
 >>
 > Jeg havde en GS500 i fire år/60.000km og var meget tilfreds. Den rendte uden
 > probs 130 på motorvejen, var frisk i byen og klarede en tur til Italien med
 > kone og stor oppakning.  Jeg er 187 og sad fint.  Den kostede stort set intet
 > i rep (intet gik i stykker i min tid udover service)
 >
 > Med kåbe så den faktisk ok ud,
 >
 > Jeg har ikke tjekket brugtpriser, men dengang (nogle år siden nu) fik jeg 30k
 > for den da jeg solgte...
 
 Det var også den jeg tog kortet på, havde du monteret et andet styr på,
 fordi jeg synes ikke kørestillingen var så god.
 
 Mvh
 Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
    Rune Jensen (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  16-09-06 10:12
 | 
 |  | 
 
            Richard forklarede den 15-09-2006:
 > Rune Jensen wrote:
 >
 >>> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
 > svær
 >>> at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2 
 >>> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue i.
 >
 >> Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også andre 
 >> modeller?
 >
 > Egentlig er jeg på linie med Torben, det er sikkert ikke den bedst egnede 
 > begyndercykel af de nævnte grunde; men hvis du virkelig godt kan lide den, 
 > kunne du jo ofre en times værskstedstid hos et godt Honda V4-værksted og få 
 > den set efter. - en aldeles overset mulighed ved mc-køb, i modsætning til 
 > bilkøb (FDM godt nok men alligevel). Og så kunne du jo bede dem/ham fortælle 
 > dig hvad alm. service koster. (Nu går vi ud fra, at VFF'en i forvejen er 
 > sund, og du kører den ordentligt).
 >
 > Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650 
 > /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den sidste 
 > er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-
 Hvilke mærker er de sidste du nævner?
 > Men dit budget skal nok løftes over de 40-45 kkr, hvis du skal have et pænt 
 > eksemplar af de tre. Til 25-30 kkr. er en XBR500 / XBR500S (med egerhjul) et 
 > oplagt valg - fed lyd, fine køreegenskaber og forbavsende godt træk for en 
 > 1cyl. mc    (Falder du for dens charme kan jeg henvise til et par XBR i 
 > pænere stand end dem på dba pt. - skriv blot direkte).
 Hvor er det egentlig bedst at lede efter brugte MC, dba eller 
 bilbasen...eller andre steder.
 -Rune Jensen
            
             |  |  | 
     Richard (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  16-09-06 10:26
 | 
 |  | 
 
            Rune Jensen wrote:
 >> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650 
 >> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den sidste 
 >> er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-
 > Hvilke mærker er de sidste du nævner?
 Honda, hvad ellers    > Hvor er det egentlig bedst at lede efter brugte MC, dba eller 
 > bilbasen...eller andre steder.
 Alle steder - du kan næppe scanne markedet tæt nok ud fra kun et    --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
      Rune Jensen (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  16-09-06 10:40
 | 
 |  | 
 
            Richard sendte dette med sin computer:
 > Rune Jensen wrote:
 >
 >>> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650 
 >>> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den 
 >>> sidste er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-
 >
 >> Hvilke mærker er de sidste du nævner?
 >
 > Honda, hvad ellers    Ok, men jeg kan ikke finde nogle af de nævnte modeller på hverken dba 
 eller bilbasen
 >
 >> Hvor er det egentlig bedst at lede efter brugte MC, dba eller 
 >> bilbasen...eller andre steder.
 >
 > Alle steder - du kan næppe scanne markedet tæt nok ud fra kun et    |  |  | 
       Richard (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  16-09-06 13:59
 | 
 |  | 
 
            Rune Jensen wrote:
 >>>> Gode, mere begyndervenlige alternativer til VFF'en er Honda NTV 600/650 
 >>>> /Revere og mere udpræget i samme stil: Bros 650 / Hawk GT - især den 
 >>>> sidste er betydelig mere sprælsk end en GS(gaaab)500 IMHO :-
 >>
 >>> Hvilke mærker er de sidste du nævner?
 >>
 >> Honda, hvad ellers    > Ok, men jeg kan ikke finde nogle af de nævnte modeller på hverken dba 
 > eller bilbasen
 Nej, måske, men så meget mere grund til at søge gennem forhandlerne    - 
 start med dem, der annoncerer de steder og gå deres web-site igennem; ikke 
 alt bliver lagt ind på annoncemarkederne.
 En anden god cykel  - i mine øjne - med Honda's bomstærke V2-motor, er 
 VT500 Ascot - den finder du faktisk en af på dba.dk lige nu - eller den 
 lidt mindre charmerende europæiske VT500(E)...
 ...og så kunne nogen indvende, at en herhjemme sjælden US-model og af den 
 alder i det hele taget kan vise sig problematisk at få res.dele til. Og 
 derfor mindre egnet til især en nybegynder; men der er vi så tilbage ved 
 afhængigheden af den gode forhandler. Og IMHO er problemet nu ikke så 
 stort, Honda laver stumper flere år længere end nogen af deres JP 
 konkurrenter. I værste fald er brugte stumper at få på eBay    -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
   Betina & Charlotte (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Betina & Charlotte
 | 
 Dato :  16-09-06 00:53
 | 
 |  | Hej Rune.
 
 Hvad med en Yamaha XJ 600 N eller XJ 600 S?
 Min er ihvertfald ikke til salg.
 
 Charlotte
 ?94 XJ 600 S Diversion
 
 "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 news:mn.7aa27d69d0d7bf87.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 > Torben Scheel frembragte:
 >> Rune Jensen wrote:
 >>> Hej Gruppe
 >>>
 >>> Jeg har fået MC kort og havde egentlig ikke tænkt mig at købe en
 >>> motorcykel lige nu....meeen jeg er blevet tilbudt en Honda VFR 750 F fra
 >>> 1983 som har kørt 44.000 km. Den fejler ikke noget, men har måske ikke
 >>> det fedeste design og farver (Hvid/Brun). Den er importeret fra
 >>> tyskland.
 >>> Han skal have ca. 25.000,- med plader og nyt baghjul. Eller 6.500,- uden
 >>> plader og brugt baghjul som skal skiftes.
 >>> Men jeg ved som sagt ikke så meget om motorcykler og skal derfor have
 >>> noget der bare holder, da jeg ikke selv kan lave noget.
 >>> Er det en god begynder cykel?
 >>> Hvordan vurdere I prisen?
 >>> Hvordan ser fosikringsselskaberne på den type?
 >>> Skal den synes ved ejerskifte?
 >>> Andre gode råd? :)
 >>>
 >>> Jeg synes jo det virker ok billigt, men jeg vil heller ikke tages ved
 >>> næsen, og købe noget som jeg ikke kan komme af med igen :)
 >>>
 >> Det er _ikke_ en VFR - måske en VF750F.
 >
 > Hmm ok, men den model ekstistere ikke inde på bilbasen, hvorfor gør den
 > ikke det?
 >>
 >> Det er ikke verdens mest populære maskine (mange har oplevet dårlig
 >> smøring af knastaksler, og der er mange af dem = dyrt), så det kan blive
 >> svært at få den solgt igen. Modsat har jeg haft en VF750S med samme
 >> motor - og den savner jeg stadigvæk lidt. Da jeg solgte min havde den
 >> kørt over 100.000 problemfrie km. uden at blive åbnet.
 >>
 >> Prisen kan måske trykkes lidt, men er egentlig rimelig hvis den er
 >> nysynet og ikke har deciderede styrtskader (hvilket man godt kan mistænke
 >> når den er omlakeret). Check slid på bremseskiver, dækkenes alder, og at
 >> kædekittet er i orden. Og selvf. at den starter og kører godt uden
 >> røgskyer.
 >>
 >> Jeg vil ikke umiddelbart anbefale den til en begynder, dertil er den for
 >> svær at hjemmeskrue i, og for dyr at sende på værksted. Kig efter noget 2
 >> cylindret - gerne luftkølet hvis det skal være billigt og nemt at skrue
 >> i.
 >
 > Ok tak for det, hvad kunne det så være? en GS500 eller er der også andre
 > modeller?
 >
 > -Rune Jensen
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
    Rune Jensen (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  16-09-06 10:18
 | 
 |  | Betina & Charlotte formulerede lørdag:
 > Hej Rune.
 >
 > Hvad med en Yamaha XJ 600 N eller XJ 600 S?
 > Min er ihvertfald ikke til salg.
 >
 > Charlotte
 > ?94 XJ 600 S Diversion
 >
 > "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 > news:mn.7aa27d69d0d7bf87.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 
 
 Den ser faktisk ret fed ud og der er da nogle pæne eksemplarer på
 bilbasen. Hvad er forskellen på N og S?
 
 Mvh
 Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
     Betina & Charlotte (20-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Betina & Charlotte
 | 
 Dato :  20-09-06 22:20
 | 
 |  | Undskyld det sene svar...
 N-modellen er uden kåbe ala cx 500, hvorimod S-modellen er med kåbe og mere
 sporty (sportstouring). Jeg aner ikke hvad N og S står for i fagsprog. Det
 er en god begyndercykel, men kan også godt bide fra sig.
 
 Hilsen Charlotte
 
 "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 news:mn.82a67d69d8fc1770.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 > Betina & Charlotte formulerede lørdag:
 >> Hej Rune.
 >>
 >> Hvad med en Yamaha XJ 600 N eller XJ 600 S?
 >> Min er ihvertfald ikke til salg.
 >>
 >> Charlotte
 >> ?94 XJ 600 S Diversion
 >>
 >> "Rune Jensen" <rune@FJERNDETTEmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse
 >> news:mn.7aa27d69d0d7bf87.52203@FJERNDETTEmcdaddy.dk...
 >
 >
 > Den ser faktisk ret fed ud og der er da nogle pæne eksemplarer på
 > bilbasen. Hvad er forskellen på N og S?
 >
 > Mvh
 > Rune
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Rune Jensen (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  16-09-06 10:09
 | 
 |  | Mange tak for hjælpen, jeg vil se på nogle af de mange ideér der er
 kommet. Det bliver nok ikke VFF alligevel.
 Hvis I har flere bud på gode begynder cykler så sig endelig til :)
 
 Mvh
 Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
  Richard (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  16-09-06 10:34
 | 
 |  | 
 
            Rune Jensen wrote:
 > Mange tak for hjælpen, jeg vil se på nogle af de mange ideér der er 
 > kommet. Det bliver nok ikke VFF alligevel.
 > Hvis I har flere bud på gode begynder cykler så sig endelig til :)
 Du bør så se at få prøvet nogle forskellige motortyper for at se, hvilken 
 du tænder på. Motorkarakteristikken / trækket i fx 2- og 4-cyl. V-motorer 
 er mærkbart forskellige fra ditto rækkemotorer/parralleltwins. Og 3cyl. er 
 vel noget midt imellem, 6-cyl. næppe relevant her     Mit forslag bundede i, at jeg troede du havde valgt VFF'en for dens 
 anderledes motorkarakteristik ifht fx en GS eller XJ    Er de brugbare, 
 kan du også kigge efter CB450S eller en nyere CB500.
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
   Rune Jensen (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Jensen
 | 
 Dato :  16-09-06 10:43
 | 
 |  | 
 
            Følgende er skrevet af Richard:
 > Rune Jensen wrote:
 >
 >> Mange tak for hjælpen, jeg vil se på nogle af de mange ideér der er kommet. 
 >> Det bliver nok ikke VFF alligevel.
 >> Hvis I har flere bud på gode begynder cykler så sig endelig til :)
 >
 > Du bør så se at få prøvet nogle forskellige motortyper for at se, hvilken du 
 > tænder på. Motorkarakteristikken / trækket i fx 2- og 4-cyl. V-motorer er 
 > mærkbart forskellige fra ditto rækkemotorer/parralleltwins. Og 3cyl. er vel 
 > noget midt imellem, 6-cyl. næppe relevant her     >
 > Mit forslag bundede i, at jeg troede du havde valgt VFF'en for dens 
 > anderledes motorkarakteristik ifht fx en GS eller XJ    Er de brugbare, kan 
 > du også kigge efter CB450S eller en nyere CB500.
 Nej slet ikke, jeg spurgte bare fordi jeg havde fået den tilbudt og den 
 lød billig. Jeg vil bare gerne have noget der "pænt" at se på, billig i 
 drift/forsikring/reperation og nem at køre. Kan gode lide udseenet på 
 GS500 med fuldkåbe, synes også XJ 600 N er flot. Så der er nok lidt i 
 den stil.
 Mvh
 Rune
            
             |  |  | 
    Richard (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  16-09-06 14:02
 | 
 |  | 
 
            Rune Jensen wrote:
 >> Mit forslag bundede i, at jeg troede du havde valgt VFF'en for dens 
 >> anderledes motorkarakteristik ifht fx en GS eller XJ    Er de brugbare, 
 kan 
 >> du også kigge efter CB450S eller en nyere CB500.
 > Nej slet ikke, jeg spurgte bare fordi jeg havde fået den tilbudt og den 
 > lød billig. Jeg vil bare gerne have noget der "pænt" at se på, billig i 
 > drift/forsikring/reperation og nem at køre. Kan gode lide udseenet på 
 > GS500 med fuldkåbe, synes også XJ 600 N er flot. Så der er nok lidt i 
 > den stil.
 Ok, så er de 2cylindrede nok generelt billigere i forsikring. Til gengæld 
 skal du vide, at kåbedele er dyre og går let i stykker, hvis du vælter 
 eller kører ind i noget - som mange nybegyndere siges at gøre. Så der kan 
 økonomien hurtigt gå fløjten ifht. en tilsvarende 2cyl. uden kåbe...
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (16-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  16-09-06 14:24
 | 
 |  | > drift/forsikring/reperation og nem at køre. Kan gode lide udseenet på
 > GS500 med fuldkåbe, synes også XJ 600 N er flot. Så der er nok lidt i den
 > stil.
 
 Hej Rune
 
 Med en af de to går du ikke galt i byen! Ind i kampen og prøv dem begge. De
 er begge billige i drift, går langt på literen og billige i indkøb. De kører
 SLET ikke ens! De skal prøves. Forskellen kan du ikke læse dig til i
 MC-Revyen.
 
 --
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR 600 F '98 og DR 610 '85
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |