pcANYWHERE over internet
Fra : Claus S

Dato : 04-12-00 19:33

Der er vel ikke en venlig sjæl, der kunne fortælle lidt om, hvordan man får
sådan noget til at virke?. Det skal virke mellem min hjemmePC og til
bestemte PCere på min arbejdsplads's netværk. Begge steder er der fast
forbindelse til internet og dermed fast ip adr. Der er bare det problem, at
på arbejdspladsen har vi forbindelse gennem en router (Zyxel Prestige100),
og dér rækker min viden ikke ret langt.
Please help, if You like.

mvh Claus

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 04-12-00 20:22

Hejsa!

> [...]
> på arbejdspladsen har vi forbindelse gennem en router (Zyxel Prestige100),

Routeren gør at du ikke kan connecte fra din hjemme-pc til firmaets - det kan
godt lade sig gøre den anden vej hvis din computer er koblet direkte på nettet,
uden NAT.

Problemet er at PC'erne på din arbejdsplads sikkert har en IP adresse beregnet
til private net - det betyder at pakker til disse adresser ikke routes på
Internettet.

Hvis du vil ha det til at fungere er du nok nødt til at bruge modem eller ISDN.

-Thomas

Fra : Lorenzo

Dato : 04-12-00 22:46

Med en prestige 100 ISDN router, er der så vidt jeg kan regne ud, to
muligheder for at koble op fra din hjemme-pc til arbejdspladsen. Enten over
nettet, eller ved hjælp af dial-in. Fordelen med dial-in er naturligvis, at
prestige routeren ikke behøver at være opkoblet til Internettet når du skal
connecte hjemmefra.
Jeg ved ikke hvordan man sætter dial-in op på en prestige router, men det
foregår via den konfigurations software som følger med routeren.
Hvis du vil connecte over Internettet er det i praksis (vist nok) kun muligt
at connecte fra din hjemme pc til én bestemt pc på dit arbejde. Zyxel's ISDN
routere kører SUA (Single User Account) som i teorien er det samme som NAT.
Du kan konfigurere specifikke porte til specifikke interne ip-adresser,
således at f.eks. port 80 (web-server) går til én ip, og port 21 (FTP) går
til en anden, men hvis PC Anywhere bruger dynamiske porte, eller hvis du på
anden måde ikke ved hvilken port dette program bruger til at connecte, så
skal du konfigurere prestige routeren til at sende alle requests på den
eksterne ip til én bestemt intern ip.
Dette er meget nemt, du skal blot indtaste den interne ip-adresse på den
arbejds-pc du vil koble op til som værende "default". Herved sendes alle
request på den eksterne ip videre til den anførte interne ip.
Håber at denne lange smøre kan hjælpe dig lidt på vej.
Se i øvrigt dette link på Zyxel's amerikanske hjemmeside:
http://www.zyxel.com/doc/p100ih/ap_note/isdn/nat_ap.htm

MVH
Johnny Lauridsen

Fra : Rune Uthaug Rasmusse~

Dato : 05-12-00 20:19

hej claus

jeg har ikke prøvet det men jeg tror der er 2 ting du skal gøre.

1. en zyxel p100 tillader at du åbner bestemte ip-porte. så du må finde ud
af hvilke porte pcanywhere bruger og så route dem til en af pc'erne på
netværket.

2. den pc som du router hen til skal have pcanywhere kørende i gateway
tilstand, så du går gennem den til de andre.

dette er en teoretisk løsning som jeg ikke har prøvet. jeg har selv en p100
hvor jeg router porte til min egen pc til f.eks. www-server.
pcanywhere har jeg kun prøvet over lan.

p.s. min teori er baseret på at både du og din arbejdsplads er koblet til
internettet gennem "almindelige" internet abonnementer.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 06-12-00 02:03

"Rune Uthaug Rasmussen" <rune@uthaug.dk> wrote:

>1. en zyxel p100 tillader at du åbner bestemte ip-porte. så du må finde ud
>af hvilke porte pcanywhere bruger og så route dem til en af pc'erne på
>netværket.

port 5631 tcp og 5632 udp.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Peter Lindhardt

Dato : 06-12-00 03:12

Hej
Rune Uthaug Rasmussen

Jeg ville meget gerne vide om man kan bruge PC-Anywhere på følgende måde:

Lokation 1: ZyXEL P100 på en fast internetlinie (fast pris) med fast IP og
PC-Anywhere

skal fjernstyre og kontrollere...

Lokation 2: ZyXEL P100 på en normal internetlinie (variabel pris) og
PC-Anywhere

Bør man lave en direkte forbindelse istedet for at køre over internettet ?

Hvor finder jeg evt. en vejledning i at forbinde 2 stk P100 via PC-Anywhere ?

På forhånd tak
Venlig hilsen