Pro@ccess med Cisco 1401 og faste IP'er...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 24-06-01 20:23

Hej!
Jeg er ved at være nået frem til at det rigtigste for mig vil være Pro@ccess
Link med Cisco 1401 router - åben konf. og uden NAT, men derimod med 4 eller
8 faste IP'er. Problemet er bare, at TDC ikke skriver noget om, hvad dette
vil koste - hverken i oprettelse eller om måneden. Er der nogen, der kan
svare på det?

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Ole

Dato : 25-06-01 11:09

Michael Grønbech Larsen <g@g-web.dk> wrote in message
> [...]
> vil koste - hverken i oprettelse eller om måneden. Er der nogen, der kan

Hej

Se. f.eks. http://www.pil.dk/produkter/adsl/ (kig under priser)
Læg i øvrigt mærke til partnervarianten "Pro@ccess ADSL IP" der giver 8
IP-adresser uden "Link". Du skal dog i så fald selv
købe routeren (speedstream 5711 eller Cisco 1401)

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 26-06-01 00:59

Michael Grønbech Larsen wrote:

> [...]
> vil koste - hverken i oprettelse eller om måneden. Er der nogen, der kan

Det koster kr. 800 + moms at ansøge om flere ip-adresser uanset antal.
Hvis du vil have en router fra TDC koster det kr. 2000 og derefter kr.
750 pr. kvartal. Hvis du selv vil købe en router, kan de f.eks. fåes fra
http://www.proconsult.dk og du kan så betale kr. 1350 for at få den
konfigureret.

Jeg tror i øvrigt det ville være en god ide at ansøge om 8 adresser,
hvis du skal bruge mere end een. Af de fire adresser skal en bruges til
netværket, en til routeren og endelig en til broadcast.

Men der er også en billigere løsning hvis du har en gammel Pentium PC
stående. Køb et brugt SpeedStream 3010 ATM kort, installer OpenBSD på
PC'en og brug den som router. Jeg har selv en Pro@ccess forbindelse (med
8 faste ip-adresser), og forbindelsen kører væsentligt hurtigere gennem
OpenBSD maskinen end den gør gennem standard Pro@ccess routeren.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Dxl

Dato : 26-06-01 23:12

skal man bruge OpenBSD som router? hvis ja, hvorfor?

Mvh Dxl

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 27-06-01 01:32

Dxl wrote:

> skal man bruge OpenBSD som router? hvis ja, hvorfor?

For at undgå at betale kr. 6.970 for en Cisco...

Grunden til du skal bruge OpenBSD er at hverken Linux, Windows eller
andet tilsyneladende understøtter den protokol TDC bruger.

Men da OpenBSD er gratis, kører fremragende og er let at installere (det
tog mig et par timer) er det vel heller ikke noget problem, eller?

Hvis nogen er interesserede i en kerne med ATM understøttelse, kan i
bare skrive.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Schultz Consult - RM

Dato : 28-06-01 22:45

"Michael Grønbech Larsen" <g@g-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil koste - hverken i oprettelse eller om måneden. Er der nogen, der kan
En Pro@ccess 512/512 koster 720,- i oprettelse og 1500,- i kvartalet
En Cisco 1401 router koster 2000,- i oprettelse og 750,- i kvartalet
8 Faste IP Adresser koster den nette sum af 0,-

Disse priser er excl. moms
René Madsen --- rene@schultzconsult.dk
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-01 22:57

"Schultz Consult - RM" <schultz@schultz-c.dk> skrev i en meddelelse
> En Cisco 1401 router koster 2000,- i oprettelse og 750,- i kvartalet

For at præcisere.
Det er LINK løsningen der har disse priser og denne løsning leveres pt med
en 1401'er

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen