TeleDK ADSL over ATM med router
Fra : Jimmy

Dato : 24-06-01 19:56

Hej

Jeg har TeleDKs ADSL løsning med ADSL modem og Speedstream 3010 ATM netkort.

Nu er det sådan at jeg ønsker at dele min Internet forbindelse mellem 2 af
mine computere, og til at løse dette problem har jeg anskaffet mig en
Speedstream 5711 ADSL router med indbygget Ethernet hub. Det jeg så gjorde
var at forbinde ATM udgangen med ATM indgangen i modemmet, og herpå satte
jeg PC'erne til Ethernet hubben via PCernes respektive netkort. Ganske
genialt, eller...

Som det sikkert ikke vil overraske særligt mange virker dette ikke. Mit
spørgsmål er hvordan får jeg dette til at virke?

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er helt blank, og
har allerede investeret i routeren.

--

MVH Jimmy

Fra : Claus Christensen

Dato : 24-06-01 20:15

Prøv at tjekke http://proaccess.jth.net/

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 24-06-01 20:54

On Sun, 24 Jun 2001 20:56:12 +0200, Jimmy wrote in dk.edb.netvaerk
<9h5dgo$1ti$2@news.inet.tele.dk>:

[...]

>Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er helt blank, og
>har allerede investeret i routeren.

Prøv at læse:

<http://www.secdatacom.dk/download/Efficient/5711/TeleDK%20Int%20Netexpress/Netexpress.pdf>

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-06-01 10:52

[snip]

> har jeg anskaffet mig en
> Speedstream 5711 ADSL router med indbygget Ethernet hub.

[snip resten]

Hvor får man fat i sådan en svend?

Til hvad pris?

Og hvordan er dens performance i forhold til den som TDC langer ud med NE2
(2601) ?

MVH,

Martin Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 10:56

"Martin Jensen" <nize@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvordan er dens performance i forhold til den som TDC langer ud med NE2
> (2601) ?

Du er godt klar over at den ikke kan bruges med NE2?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jimmy

Dato : 26-06-01 17:23

Ok, tak for svarene :)

Det virker faktisk nu, men der er stadig problemer, for det virker kun med 1
PC. Der er indbygget hub i routeren, men jeg kan simpelthen ikke få PC i
stik nummer 2 til at virke (der er 4 hub stik i alt).

Skal jeg have installeret opkaldskort osv. først for at kunne komme på
nettet, eller er det ikke nok at installere netkortet?

Jeg har prøvet næsten alt, dog kan jeg pinge routeren, hvis jeg kommer
stikket fra PC 2 i hub stik 1 i stedet for. Lyder dette ikke lidt underligt?

Hvordan kommer jeg over dette problem?

--

MVH Jimmy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-06-01 07:38

On Tue, 26 Jun 2001 18:22:48 +0200, "Jimmy"
> [...]

> 1 PC. Der er indbygget hub i routeren, men jeg kan simpelthen ikke få PC i
> stik nummer 2 til at virke (der er 4 hub stik i alt).

Er du sikker på, du bruger de rigtige kabler? Det skal være 'lige
igennem' mellem en pc og en hub (med mindre man bruger en MDI-X
port i hubben).

> Skal jeg have installeret opkaldskort osv. først for at kunne komme på
> nettet, eller er det ikke nok at installere netkortet?

Nej.

> Jeg har prøvet næsten alt, dog kan jeg pinge routeren, hvis jeg kommer
> stikket fra PC 2 i hub stik 1 i stedet for. Lyder dette ikke lidt underligt?

Det lyder som om port 1 i hubben er MDI-X og at dine kabler er
krydsede. Prøv med et kabel, der er 'lige igennem'.

-A

Fra : Jimmy

Dato : 27-06-01 17:10

> Er du sikker på, du bruger de rigtige kabler? Det skal være 'lige
> igennem' mellem en pc og en hub (med mindre man bruger en MDI-X
> port i hubben).

Jeg har prøvet stort set alle kabelkombinationer i de to stik hub1 og hub2,
og det virker så længe der kun er 1 computer sat til.

Hvad er MDI-X for øvrigt?

> Nej.

Jeg går ud fra at du mener at det er nok bare med netkortet?

> Det lyder som om port 1 i hubben er MDI-X og at dine kabler er
> krydsede. Prøv med et kabel, der er 'lige igennem'.

Jeg er 100% sikker på at begge kabler er lige igennem, for det ene fulgte
med, og der står det på. Det andet købte jeg i computer city, og deres
kabler er blå hvis de er krydsede således at man ikke kan tage fejl.
Spørgsmålet er om jeg skal bruge krydset kabel i hub stik 2?
Men lyder det ikke mærkeligt når det er lige igennem i hub stik 1?

MVH Jimmy

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-06-01 21:03

TDC kører på en del installationer PPPoE istedet for ATM. Hvis du har sat
ATM til PPPoE eller omvendt, virker det ikke.

Vh
Michael Rasmussen

Fra : Jimmy

Dato : 27-06-01 17:13

> TDC kører på en del installationer PPPoE istedet for ATM. Hvis du har sat
> ATM til PPPoE eller omvendt, virker det ikke.

Jeg ved godt hvad PPP er, men hvad er PPPoE?

Det modem jeg har fra starten er ATM, med SpeedStream 30?? som netkort
(ATM). Jeg har nu kørt fra PC til router, og fra router til modem, og derfra
videre ud, og det virker perfekt med kun 1 PC. Så jeg er sikker på at
forbindelsen ud er rigtig.

Det jeg formoder er problemet er fra routeren og ind mod PC'erne, men jeg
ved ikke om det er det du mener?

MVH Jimmy