Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal der et særligt program til (fotos fra~
Fra : Marianne

Dato : 30-11-06 12:07

Hej

Jeg har lånt et kamera af min veninde (Canon Ixus 400). Men jeg kan ikke
hitte ud af, hvordan jeg får overført de billeder, jeg har taget, til min
pc.

Mit eget kamera, et Olympus mju 300, skal bare ha' et stik i til pc'en, så
går overførslen af sig selv.

Men ikke med Canon'et. Skal jeg bruge et særligt program?

mvh
marianne

Fra : PMH

Dato : 30-11-06 12:34

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går overførslen af sig selv.
>
> Men ikke med Canon'et. Skal jeg bruge et særligt program?

Hej

Når du forbinder kameraet til pc'en med et kabel, så skal
du gerne kunne se kameraet som et "drev" når du klikker
på "Denne Computer".
Drevet vil sikkert hedde "Canon" eller noget i den stil.
Det drev kan du åbne, og derefter "trække" billederne over
på din pc.

PMH

Fra : Marianne

Dato : 30-11-06 14:02

> [...]
> Drevet vil sikkert hedde "Canon" eller noget i den stil.
> Det drev kan du åbne, og derefter "trække" billederne over

Ja - sådan kan jeg gøre med mit eget kamera. Det, kamera, jeg har lånt, kan
jeg også se som et nyt drev, men så ikke mere. Jeg kan hverken åbne det
eller trække billeder ind.

mvh
marianne

Fra : s.v.nielsen

Dato : 30-11-06 12:40

Marianne wrote:
> [...]
> går overførslen af sig selv.
>
> Men ikke med Canon'et. Skal jeg bruge et særligt program?

Hvis du har en PC med card reader(intern eller ekstern) der kan tage et
CFcard, udtager du CF kortet af kameraet og sætter det i kortlæseren. Nu
kan du finde billed-filerne med Windows stifinder. Du kan naturligvis
også åbne dem i et billedprogram

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 30-11-06 16:45

> [...]
> går overførslen af sig selv.
>
> Men ikke med Canon'et. Skal jeg bruge et særligt program?

Hej Marianne,

Canon bliver leveret med et program som hedder ZoomBrowser til at overføre
billeder med.
Det er jeg nu aldrig blevet venner med, så i stedet bruger jeg Picasa som
kan hentes gratis på http://picasa.google.com/

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-06 17:38

On Thu, 30 Nov 2006 16:45:02 +0100, "Henrik Nørgaard"
<noergaard@snabela.vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>billeder med.
>Det er jeg nu aldrig blevet venner med, så i stedet bruger jeg Picasa som

Det kan jeg godt forstå. ZoomBrowser er samme type skodsoftware som
Itunes, som begge går ind og "stjæler" index m.m. i styresystemet.

Må jeg foreslå en USB-II kortlæser. Det er den hurtigste og enkleste
måde at overføre billeder til sin PC.

/Alex

Fra : MW

Dato : 02-12-06 17:43

> Det kan jeg godt forstå. ZoomBrowser er samme type skodsoftware som
> Itunes, som begge går ind og "stjæler" index m.m. i styresystemet.

Det er et udmærket og let omgængeligt program og hos mig medfører det
absolut ingen konflikter

mvh/MW

Fra : AAroevej

Dato : 30-11-06 22:29

Hej,

Har i styr på hvordan man copy/paste 'r et billede fra picasa til f.eks.
outlook??

Lars

Fra : nesega

Dato : 01-12-06 10:02

Hej Marianne!
Jeg er sikker på, at der mangler at blive installeret drivere for det
pågældende kamera. Disse har sikkert fulgt med kameraet ved
leveringen; men kan også hentes på Canon's supportsider. Er i øvrigt
enig med tidligere indlæg, som påpeger at en kortlæser er det
nemmeste at håndtere.

Hilsen Karl Johan

Fra : Marianne

Dato : 01-12-06 18:01

Tak for svar. Ja, en kortlæser er bedre, men jeg har kun lånt kameraet for
et par dage. Har prøvet ovennævnte pg, og det virker fint.

Tak for hjælpen.

mvh

marianne

Fra : John Larsson

Dato : 01-12-06 20:41

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> writes:

>Tak for svar. Ja, en kortlæser er bedre, men jeg har kun lånt kameraet
>for
>et par dage. Har prøvet ovennævnte pg, og det virker fint.

Kortlæserne er også meget mere robuste end det lille serielle stik!

John