Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt site for brugere af Sigma grej
Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-11-06 15:45

Hvis nogen skulle have sådan noget....

http://www.sigmauser.eu/

Peter Schrøder

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 21-11-06 21:23

jeg har en Sigma linse, ligner noget fra 2verdens krig, sys selv den tager
knald gode billeder, men er det kvalitet,??

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-11-06 17:43

Daniel Pedersen skrev i 4563600b$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
dette:
> jeg har en Sigma linse, ligner noget fra 2verdens krig, sys selv den
> tager knald gode billeder, men er det kvalitet,??

Jamen, hvis du synes den tager knaldgode billeder, har du vel sådan set selv
svaret.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 22-11-06 20:47

Jamen, hvis du synes den tager knaldgode billeder, har du vel sådan set selv
svaret.

------------

He he, til amatør brug

nu har jeg fundet lidt flere oplysninger

1 : 3.5 ~ 4.5 F = 35 ~ 135mm multi coated, Jeg vil gerne tage
billede og lægge i binaer... taget med mobilen

Mvh Daniel Pedersen

Fra : Thomas Christensen

Dato : 21-11-06 21:48

At 21 Nov 2006 21:22:39 +0100 Daniel Pedersen wrote:
> jeg har en Sigma linse, ligner noget fra 2verdens krig, sys selv den
tager
> knald gode billeder, men er det kvalitet,??

De har både lavet skidt og godt. Hva', er det for en?

--
TC

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 21-11-06 23:15

Ville gerne jeg kunne svare på det, men det er en gammel 35 - 135 mm sigma
autofocus skralder kasse, der står ikk rigtig nogen model betegnelse, men
den er tung og lavet af metal, kun det man rykker i frem og tilbage har en
slags gummi fatning

Fra : Thomas Christensen

Dato : 22-11-06 07:48

Daniel Pedersen wrote:
> [...]
> den er tung og lavet af metal, kun det man rykker i frem og tilbage har en

Den er desværre ikke nævnt på http://www.photozone.de som ellers er den
jeg bruger meste når jeg skal have en ide om værdien af noget glas. Der
er heller ikke taget nogle billeder med den på pbase.com...

http://www.cs.wustl.edu/~loui/lenses

Siger nogle rimelig pæne ting:

Sigma AF 35-135mm f3.5-4.5 UC :
Mount :Solid metal-synthetic mount. Slide zoom. Independent rotating system.
Definition : Already at open aperture sharpness and brilliance are very
good. When stopped down, the brilliance improves in particular.
Vignetting : Very light and practically invisible.
Distortion : At 35mm light barrel shape, at 135mm light pillow shape.
Performance Profile : 9.2 / 9.0

Søg selv videre...

Og så har den slags objektiver den fordel at de kan bruges som
slag-våben, hvis man pludselig får brug for at forsvarer sig selv .

--
TC

Fra :    ab©

Dato : 22-11-06 13:00

"Thomas Christensen" <tc@tc.dk> skrev i en meddelelse

> Den er desværre ikke nævnt på http://www.photozone.de som ellers er den
> jeg bruger meste når jeg skal have en ide om værdien af noget glas. Der
> er heller ikke taget nogle billeder med den på pbase.com...

Tak for linket til Photozone - jeg har nu i lang tid søgt oplysninger om min
Sigma APO 70-210 2.8 og som jeg er meget stolt af og oven ud tilfreds med
(da jeg har 2 og den ene er næsten ubrugt - det er vanskeligt at sælge
noget, som man ikke kan finde oplysninger om

ab©