Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ændre dato på billedfiler
Fra : Filip

Dato : 19-11-06 17:06

Hej NG

Jeg kom lige til at opdage at datoen på mit digitalkamera var sat til det
forkerte år, og jeg har taget over 2000 billeder på denne måde. Jeg kunne
rigtigt godt tænke mig at få ændret årstallet men ikke datoen på samtlige
billeder på en smart måde. Kan det overhovedet lade sig gøre???

Filip

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-11-06 17:34

Filip wrote:
> [...]
> rigtigt godt tænke mig at få ændret årstallet men ikke datoen på samtlige
> billeder på en smart måde. Kan det overhovedet lade sig gøre???

http://www.opanda.com/en/iexif/index.html

Bo //

Fra : Filip

Dato : 19-11-06 22:06

> http://www.opanda.com/en/iexif/index.html
>
> Bo //

Det er som om at jeg med dette program skal tage alle billeder enkeltvis og
manuelt redigere datoen på dem. Kan jeg ikke tage en hel mappe og gøre det
med, ellers bliver jeg aldrig færdig?

Filip

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-11-06 03:44

Filip wrote:

> Det er som om at jeg med dette program skal tage alle billeder
> enkeltvis og manuelt redigere datoen på dem. Kan jeg ikke tage en
> hel mappe og gøre det med, ellers bliver jeg aldrig færdig?

JHead, som Niels peger på, kan ændre tiden relativt og kan håndtere en
mappe ad gangen.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Niels Jespersen

Dato : 19-11-06 18:16

Filip wrote:
> [...]
> rigtigt godt tænke mig at få ændret årstallet men ikke datoen på samtlige
> billeder på en smart måde. Kan det overhovedet lade sig gøre???

jhead kan gøre det. Google efter jhead for mere info.

--
Niels