Netværk med VNC
Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 03-12-00 17:48

Hej NG

Hvordan får jeg en PC med ISDN "modem" til at logge
sig på en PC med K56 modem ??

Skal jeg bruge en bestemt protokol ? V120 eller lign.?

Jeg bruger VNC til at forbinde mig til en kammerats computer
så jeg kan fjernstyre og kontrollere hans maskine. Det virker
udmærket når jeg ringer fra en PC med analog modem, men
når jeg vil bruge PC'en med ISDN forbindelsen så svarer hans
computer ikke.

Nogen idéer ??

hilsen

Ralph

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-12-00 18:07

> Hvordan får jeg en PC med ISDN "modem" til at logge
> sig på en PC med K56 modem ??

Hvilket ISDN-udstyr bruger du.
Lasat Speed II og Eicon Diva kan ikke bruge analoge protokoller, men stort
set alle interne ISDN-kort kan...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 05-12-00 00:37

> Hvilket ISDN-udstyr bruger du.

Jeg bruger et Zyxel Omninet+

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-00 00:45

> Jeg bruger et Zyxel Omninet+

Den kan svjv ikke koble op mod analoge enheder...

Fra : JK

Dato : 04-12-00 10:30

"Ralph List-Jensen" <list-jensen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udmærket når jeg ringer fra en PC med analog modem, men
> når jeg vil bruge PC'en med ISDN forbindelsen så svarer hans

hvorfor forbinder du ikke bare PC'erne over internettet ? - så er det jo i
princippet fuldstændig ligegyldigt, hvilken form for udstyr du benytter. -
når din kammerat har fået forbindelse til internettet - så bed ham om at
holde musemarkøren over det lille WinVnc logo i hans systemtray - og bed ham
om at oplyse sit IP-nummer - det nummer taster du så bare ind når du skal
connecte til hans PC'er - naturligvis ændres hans IP-nummer hver gang han
ringer op til internettet, så du er nød til at få ham til at oplyse
IP-nummeret hver gang han vil 'supportes' -og har han kun sin analoge
linje og dermed kun 1 telefonlinje -så bed ham om at maile sit IP-nummer til
dig.

/JK

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 08:42

Fra : JK

Dato : 05-12-00 08:42

> DEN metode kendte jeg ikke. Den skal da prøves.
> Jeg formoder man stadig skal bruge VNC på samme måde som ellers ?

det kører suverænt ! - begge computere skal naturligvis bare være koblet op
til internettet - hvordan de så end gør det, er uden betydning. Hvis jeg
skal have fat på en PC over nettet, beder jeg bare vedkommende om at oplyse
sit IP-nummer- hvilket vedkommende som sagt bare gør, ved at holde markøren
over WinVnc logoet i højre hjørne - hvis det er en Win98 PC'er har den givet
sig selv et midlertidig IP-nummer -det er naturligvis ikke det nummer -men
det nummer, PC'en er blevet tildelt af udbyderen, som skal bruges. -
derefter er det bare at taste nummeret ind i WinVnc-View'eren, og derefter
det password, som er blevet tastet ind på klienten) - og så spiller det.

/JK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-00 15:06

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message
> [...]
> det password, som er blevet tastet ind på klienten) - og så spiller det.

Eneste mindre problem er at når Winnie kommer med sine kedelige blå
skærmbilleder, så puf og VNC kan ikke vise mere billede :(

Arbejde lige i formiddags på hjemmemaskinen som nu er har mistet
forbindelsen. Jeg er 99% sikker på at Winnie står derhjemme og viser et fint
blåt skærmbillede, der påstår at harddisken er korrupt.

--
Bjarke Andersen

Fra : JK

Dato : 05-12-00 16:15

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fint
> blåt skærmbillede, der påstår at harddisken er korrupt.

- det ka' man jo desværre ikke gardere sig imod.....- bare din PC så bare
var genstartet (og du havde installeret WinVnc som en service) - så ville du
bare have skulle vente på, at PC'en var startet op igen, og så ville du ha'
kunne få fat på computeren nok engang -men blå skærm er lidt svær og komme
ud a'

/JK

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-00 22:59

> - det ka' man jo desværre ikke gardere sig imod.....- bare din PC så bare
> var genstartet (og du havde installeret WinVnc som en service)

Tjek www.thinkgeek.com
De har en Remote-Rebooter så du kan vippe din boks via telefonlinjen

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 06-12-00 10:35

Tjek www.thinkgeek.com
>De har en Remote-Rebooter så du kan vippe din boks via telefonlinjen
Hvis man altså kører med 120V.
(jeg har selv både 120V og 230 V, men det er vist undtagelsen :) )

- Jørgen
http://proaccess.jth.net/