Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor
Fra : Preben

Dato : 17-11-06 21:10

Hej

Er ovenstående objektiv noget værd? Er det blot en opgraderet version af
den klassiske 70-300 uden billedstabilisator eller er det rent faktisk
af en rimelig kvalitet?

Jeg ved objektivet er relativt nyt, men er der nogen som ejer det eller
kan henvise til nogle reviews af sagen!

Generelt set mangler jeg en god side der laver reviews af objektiver.

photozone.de har ikke særligt mange objektiver desværre.

Mener engang jeg fandt en side der gav "karakter" på en skala fra 1-5,
men har mistet linket.

Vil meget gerne have links til gode oversigter!

Med venlig hilsen

Preben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-06 21:57

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Mener engang jeg fandt en side der gav "karakter" på en skala fra 1-5,
> men har mistet linket.

Er det mon
http://www.naturfotograf.com/
som dog ikke skriver noget om det objektiv du nævner.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jakob

Dato : 17-11-06 22:47

In article <455e1702$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
64bitNONOSPAMno@mailme.dk says...

> Jeg ved objektivet er relativt nyt, men er der nogen som ejer det eller
> kan henvise til nogle reviews af sagen!

Ja det er underligt at man ikke kan finde nogle reviews af den. Lidt
irreterende. Den har jo været ude et stykke tid. Du har helt ret i at
der mangler review sites for objektiver der er et underligt hul der.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Preben

Dato : 17-11-06 23:36

> Ja det er underligt at man ikke kan finde nogle reviews af den. Lidt
> irreterende. Den har jo været ude et stykke tid. Du har helt ret i at
> der mangler review sites for objektiver der er et underligt hul der.

Ja, godt 4000 (i tyskland) for sådan en fætter er jo ikke "mange" penge
når man tænker på hvad man ellers får.

Men også for mange penge hvis objektivet ikke tegner skarpere end en
Sigma til under det halve.

Mvh / Preben

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-11-06 01:16

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når man tænker på hvad man ellers får.
>
> Men også for mange penge hvis objektivet ikke tegner skarpere end en

Men har man brug for VR, så er den måske stadig værd at overveje. Skal man
være grov, så kunne man jo bestille en ved en internetbutik og gøre brug af
sin fortrydelsesret, hvis ikke man er tilfreds.
For at finde ud af om den er OK, er der jo rent faktisk folk der har modet
til at gå ud og købe et objektiv.

MVH
Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-11-06 09:29

Thomas Pedersen wrote:
> For at finde ud af om den er OK, er der jo rent faktisk folk der har modet
> til at gå ud og købe et objektiv.

Haha, god pointe

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : ab©

Dato : 18-11-06 12:45

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Vil meget gerne have links til gode oversigter!

Den bliver ivrigt diskuteret her:

http://www.nikonians.org/dcforum/DCForumID6/19248.html

Iflg. Nikon

http://www.europe-nikon.com/product/da_DK/products/broad/869/views.html

er der i VR-udgaven tale om 17 elementer (i 12 grupper) mod den "gamle"
udgaves 13 linse-elementer, så der er tale om en hel ny konstruktion.

- Jeg har slev haft 70-300 ED-udgaven, og der var efter min mening ikke
meget at skrive hjem om - fuldstændig de samme resultater som Sigmas
tilsvarende - bortset fra Nikons meget langsomme AF

ab©

Fra : AS

Dato : 19-11-06 12:50

"ab©" <nn@c.dk> wrote in message

> [...]
> meget at skrive hjem om - fuldstændig de samme resultater som Sigmas
> tilsvarende - bortset fra Nikons meget langsomme AF

Jeg har kun prøvet den "gammel" 70-300. Brugbar IMHO kun ved f8, ellers
gangske synlig CA. Frorskel mellem ED-D og G kun i mængden af CA. Den nye VR
skal man stadigvæk se. Der findes alt for få entusiaster, som kunne få
mulighed at købe.