Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus XA hjælp
Fra : Leif

Dato : 17-11-06 11:28

Jeg har fået et af denne type kamera i en samling.Det er et lille
elegant kamera til "normal" film sikkert 24x 36 men jeg kan ikke lukke
det op . Jeg har fjernet blitzen, men kan overhovedet ikke se nogen form
for frigørelsesknap til venstre eller i bunden.

Godt råd eller en fotokopi fra et manual modtages med tak.

mvh
Leif

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-11-06 12:13

Leif skrev:

> [...]
> lukke det op . Jeg har fjernet blitzen, men kan overhovedet ikke se
> nogen form for frigørelsesknap til venstre eller i bunden.

Tilbagespolingsknappen skal trækkes op.

Peter Schrøder

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-11-06 12:16

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Tilbagespolingsknappen skal trækkes op.

Det er rigtigt, utroligt godt kamera for øvrigt!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Børge Larsen

Dato : 17-11-06 13:00

"Leif" <leif@dagnyleif-johansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frigørelsesknap til venstre eller i bunden.
>
> Godt råd eller en fotokopi fra et manual modtages med tak.

Du kan se brugervejledningen her: http://yandr.50megs.com/olympus/xa/xa.htm

Børge

Fra : Leif

Dato : 17-11-06 13:49

Leif skrev:
> [...]
> for frigørelsesknap til venstre eller i bunden.
>
> Godt råd eller en fotokopi fra et manual modtages med tak.

Jeg takker for svarene og har fået apparatet op.

Desværre er tilbagespolingsknappen gået i lidt stykker, den kan ikke
sidde uden at falde ud, derfor skal åbningen foregår med en
pincet/spidstang. Jeg kan sætte knappen i igen og spole tilbage.

Er der nogle der ved om man kan få en ny tilbagespolingsknap

mvh

Leif
Ja det er et rigtit snapshot kamera og med koblet afstand/lys måler fint
fint.