Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
33 MP Rollei til under kr. 35.000,- ?
Fra :    ab©

Dato : 05-11-06 19:35

Iflg. ColorFoto´s nr. 11-2006 skulle der ca. april 2007 komme et godt
alternativ til de professionelle "35 mm" DSLR-kameraer - se evt. mere her:

http://www.photoscala.de/node/2243

ab©

Fra : Ivar

Dato : 05-11-06 20:03

   ab© skrev:

> Iflg. ColorFoto´s nr. 11-2006 skulle der ca. april 2007 komme et godt
> alternativ til de professionelle "35 mm" DSLR-kameraer

Bemærk, at CCD-sensoren har dobbelt størrelse af et full-frame
småbilledkamera (48x36mm), det er altså langt fra et full-frame 6x6.
Det kan man jo være lige glad med, men jeg synes, at det må være nogle
store klodsede objektiver at arbejde med, for så lidt ekstra.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : MW

Dato : 05-11-06 22:03

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan man jo være lige glad med, men jeg synes, at det må være nogle
> store klodsede objektiver at arbejde med, for så lidt ekstra.

Det er den normale sensorstørrelse for digitalt mellemformat, samme
størrelse som Hblad
mvh/MW

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-06 22:11

Ivar wrote:

> [...]
> Det kan man jo være lige glad med, men jeg synes, at det må være nogle
> store klodsede objektiver at arbejde med, for så lidt ekstra.

Øh...

Store og store. Jeg ville ikke have noget mod det. Et lille kamera, der
forsvinder i ens hænder og ikke vejer så meget at det i sig selv
udelukker rystelser, kan jeg godt undvære.

Og en farvechip i den størrelse er noget, man må finde sig i, hvis man
vil være "mellem-format-digital"
Hassi'erne bruger noet i samme størrelse:
http://hasselblad.se/products/h-system/h3d.aspx

-men OK, hvis du kan "nøjes med" S/H, findes der naturligvis chips, der
er 80x80mm
http://www.fairchildimaging.com/products/fpa/ccd/area/ccd_595.htm

Hvis du vil bygge dit eget bagstykke, er jeg sikker på at Du kan
forhandle en fornuftig pris (under ca 100.000$$) for et par stykker

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-06 22:14

Bo Bjerre wrote:

> Hvis du vil bygge dit eget bagstykke, er jeg sikker på at Du kan
> forhandle en fornuftig pris (under ca 100.000$$) for et par stykker

-og nåh, ja, kan du nøjs med 6x6 er der jo:
http://www.fairchildimaging.com/main/documents/CCD486DataSheetRevB.pdf

-som udvikler kunne jeg godt tænke mig at lege med telektronikken til
den

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-06 22:24

Bo Bjerre wrote:

> Store og store. Jeg ville ikke have noget mod det. Et lille kamera, der
> forsvinder i ens hænder og ikke vejer så meget at det i sig selv
> udelukker rystelser, kan jeg godt undvære.

Du kan da bare købe et brugt Hasselblad, Mamiya eller Zenza Bronica og
sætte et Leaf Aptus 22 bagstykke på, se link:
http://www.leaf-photography.com/pages/products/Aptus22.aspx

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : 2rb1

Dato : 06-11-06 01:30

> Du kan da bare købe et brugt Hasselblad, Mamiya eller Zenza Bronica og
> sætte et Leaf Aptus 22 bagstykke på, se link:
> http://www.leaf-photography.com/pages/products/Aptus22.aspx

Nogen der ved hvad prisen er på disse digibagstykker?

Mvh. 2rb1

Fra :    ab©

Dato : 06-11-06 08:04

"2rb1" <Jule@manden.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvad prisen er på disse digibagstykker?

Det er netop her jeg øjner "gennembruddet", for et Phase-One bagstykke
koster kr. 112.000,- (og opefter) excl. MOMS - Hasselblads bagstykker er
noget dyrere.

Se evt. mere her: http://webshop.goecker.dk/vare/PHA0001P21-VA

ab©