Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Som lovet, lille test af Nikkor 18-200 VR
Fra : [NH]7H

Dato : 05-11-06 14:59

Hej alle

Jeg fik jo min 18-200 i torsdags, og har haft lidt tid til at teste det.

Her mine umiddelbare indtryk.

Da jeg pakkede det ud synes jeg det virkede spinkelt, og ikke helt som jeg
havde ventet. Virkede plastic agtigt, men det skulle jo testes.

Autofokus virker bare. Samme hastighed som 18-70 ingen problem.

Når man kommer ud over de 70mm så synes jeg det bliver lidt svært at
håndholde, så jeg aktiverede VR og der må man sige jeg blev overrasket. Det
virker ud over alle forventninger.

1. billede taget ud fra mit kontor uden vr. 1/25 lukkertid 200 mm
http://www.hellums.dk/vr/1.jpg
2. billede samme bare med VR aktiveret http://www.hellums.dk/vr/2.jpg

Jeg synes lige jeg vil vise forskellen på 18 kontra 200, så her et par
billeder

3. billede taget ud over havet fra vippefyret i Skagen. 18mm uden VR
http://www.hellums.dk/vr/3.jpg
4. billede samme bare ved 200 stadig uden VR http://www.hellums.dk/vr/4.jpg
5. billede samme bare med VR aktivt http://www.hellums.dk/vr/5.jpg

Jeg synes i hvertfald at VR virker til UG. Så snart man aktivere VR så
bliver kameraet meget mere roligt at holde ved. Jeg ved sku ikke hvordan de
har båret sig ad, men virker det gør det altså.

Til sidst et par skud taget med VR, 95mm http://www.hellums.dk/vr/6.jpg og
http://www.hellums.dk/vr/7.jpg

Skal jeg sammenligne skarphed o.s.v. med min 18-70 synes jeg måske den
mangler lidt, men nu har jeg kun haft objektivet i et par dage så jeg vil
lige teste noget mere inden jeg kommer til den endelige konklussion.

Men det er lækkert at gå en tur og så ikke mangle den sidste zoom som jeg så
ofte har stået og irriteret mig over.

Jeg tror den kommer til at sidde på mit D200 75% af tiden, så herfra kan jeg
i hvertfald anbefale købet.

Hygge

Bo

Fra : F.Larsen

Dato : 06-11-06 00:01

"[NH]7H" <nh7h@nighthawks.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg fik jo min 18-200 i torsdags, og har haft lidt tid til at teste det.

Tilykke

> Når man kommer ud over de 70mm så synes jeg det bliver lidt svært at
> håndholde, så jeg aktiverede VR og der må man sige jeg blev overrasket.
> Det virker ud over alle forventninger.

Ja, det er hurtigt noget man vænner sig til. Jeg har stort set altid VR
slået til på min :=)

> Skal jeg sammenligne skarphed o.s.v. med min 18-70 synes jeg måske den
> mangler lidt, men nu har jeg kun haft objektivet i et par dage så jeg vil
> lige teste noget mere inden jeg kommer til den endelige konklussion.

Kig på denne side, der er nogle gode data
http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/250/sort/2/cat/13/page/1

Det er jo altid godt at have i baghovedet hvilke blænder/fokuslængden der er
optimale.

--
Flemming

Fra : Bo Hellum

Dato : 06-11-06 08:07

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er jo altid godt at have i baghovedet hvilke blænder/fokuslængden der

Tak for linket, jeg kigger på det.

Bo