Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søger vejledning til indkøb af kame
Fra : Henning

Dato : 01-11-06 21:54

Som sagt, så søger jeg vejledning til køb af mit første "rigtige" kamera.
Jeg er helt klart nybegynder til alle de faglige udtryk indenfor den her
"verden", men vil helt klart vide mere.

Og for at jeg ikke skal spilde pengene på et ok. digitalt kamera, vil
jeg hellere gå hele vejen og investere i noget lidt mere fremtidssikret.

Jeg tænker på noget digitalt spejlrefleks med mulighed for at udskifte
linse.

Det skal være i stand til at tage flg. slags billeder:
- Makro billeder (Virkelig noget jeg ka' li')
- (Prøver med en ufaglig sætning) Billeder hvor fokus er i
fronten/baggrunden og objektet er skarpt indstillet. Eller hvor objektet
er det eneste skarpe billedet
- Mørke billeder/nat billeder
- Indendørs billeder (I dagslys og dæmpet aftenlys, f.eks aften
arrangementer)
- Sport billeder (Hurtige billeder hvor objektet er i bevægelse, men
stadig skarpt)

Selv ser jeg, uden at have spurgt til råds hos nogen, at et Canon EOS
350D Kit kunne være et perfekt kamera, samtidigt også fremtidssikret til
når man en gang måtte blive lidt mere professionel med linser og sådan.

Her er lige hurtigt et lille udsnit af nogle billeder jeg har taget.
- http://madlogen.henninghorn.dk/ (Største delen. De 3 sidste synes jeg
selv meget godt om)
- http://henninghorn.dk/havestuen/ (Strandgaardens Spisested på Fyn i
Skårup)

Håber jeg får lidt input : )
På forhånd tak

- Henning Horn | www.henninghorn.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-11-06 22:19

Henning wrote:

> Som sagt, så søger jeg vejledning til køb af mit første "rigtige" kamera.

Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 02-11-06 17:24

> [...]

> Kit kunne være et perfekt kamera, samtidigt også fremtidssikret til når
> man en gang måtte blive lidt mere professionel med linser og sådan.

Yep... Koeb en 350'er u. kit linsen - og koeb saa en Canon EF 50mm F1.8
Det er et godt udgangspunkt for videre indkoeb og ovennaevnte optik kan tage
din moerke billeder, indendoers samt rigtig god til portraet fotos.

> Her er lige hurtigt et lille udsnit af nogle billeder jeg har taget.
> - http://madlogen.henninghorn.dk/ (Største delen. De 3 sidste synes jeg

Brilliant... Specielt det sidste burger billede. Jeg tror for en gangs skyld
at vi har fundet noget hvor selv Niels Riis vil nikke anerkendende.
God arbejde - forsaet med det...

Mvh
Allan

Fra : Per O.

Dato : 02-11-06 23:50

Prøv at spørge i dk.fritid.foto.indkoeb i stedet. Det er den rigtige gruppe
til dit spørgsmål, og muligheden for hjælp er meget større.

Per O.