Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Batterigreb driller
Fra : 7c

Dato : 29-10-06 20:32

Jeg har et batterigreb på min Canon 350D og det har altid virket
upåklageligt. Nu er der bøvl når jeg skal overfører billeder til computeren.
Så skriver den at der ikke er strøm nok og jeg skal skifte batterier. Men
selv om jeg smider friskopladet batterier på, så hjælper det ikke. Jeg har
så prøvet at fjerne batterigrebet og bruge det normale batteri og så virker
alt fint. Er det en "fejl 40" eller er grebet gået i stykker?

Vh.
Søren

Fra : Jesper

Dato : 29-10-06 22:25

Mit batterigreb har samme problem, selv med fuldt opladte NiMH batterier.
Tilsyneladende kan du ikke bruge genopladelige batterier af NiMH typen uden
at støde på dette problem.
Så desværre er du nødt til at sætte "Canon NB2LH" batterier i grebet før det
giver mening.
Efter sigende skulle det fungere med alkaline batterier.

Det er en skam at man ikke kan få glæde af NiMH batterier med batterigrebet.

Fra : 7c

Dato : 30-10-06 07:28

"Jesper" <xylo2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at støde på dette problem.
> Så desværre er du nødt til at sætte "Canon NB2LH" batterier i grebet før

_____________

Jeg har brugt nihm batterier i over et år og har været glad for det. Det
eneste problem er at batterimåleren viser nul på kameraet.(det er sikkert
det du skriver om)
Men mit problem her er, at computeren fortæller mig at kameraet er løbet tør
for strøm og derfor ikke kan overfører billeder. Det har jeg ikke set før.

Vh.
Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 30-10-06 16:22

> [...]
tør
> for strøm og derfor ikke kan overfører billeder. Det har jeg ikke set før.

Det er vel netop fordi din batterimåler viser nul, at kameraet fortæller
computeren, at der ikke er strøm nok!
Men hvorfor fa.... bruger du (/I) almindelige batterier!? Fra hvad jeg har
hørt er der ikke noget at vinde på batterilevetiden sammenlignet med hvis
man bruger 2 lithium batterier! - Uoriginale lithium batterier kan købes for
under 50 kr/stk på ebay, de vejer mindre, jeg har 3+org. Canon og de holder
også strømmen lige så godt.

Brian

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-06 23:42

7c wrote:

> Nu er der bøvl når jeg skal overfører billeder til computeren.

Køb dog en kortlæser, de koster under 200 kroner...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen