Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket objektiv skal jeg af med?
Fra : schlafen

Dato : 27-10-06 16:22

Står tilbage med Canon 18-55mm kit og Sigma 18-50mm 3,5-5,6 DC

hvilket er jeg bedst tjent med at beholde....

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-10-06 19:02

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse
> Står tilbage med Canon 18-55mm kit og Sigma 18-50mm 3,5-5,6 DC
>
> hvilket er jeg bedst tjent med at beholde....
Du er bedst hjulpet ved at teste de to objektiver, når du nu har dem begge i
hånden.
Prøv at tage en række testskud af en stor avisside hængt op eller limet på
et stykke pap.

Skyd med forskellige brændvidder fra viddest til mest tele og tjek i sær i
yderenderne, hvilken af de to, der gør det bedst. med mindst fortegning og
bedst skarphed.
Skyd ved forskellige blændeåbninger og under samme forhold med de to
optikker.
Så vælger du den, der tegner skarpest ved de mest brugbare blændeåbninger og
fortegner mindst. Er den ene bedre på skarpheden men dårligere på
fortegning, må du vægte, hvad der er vigtigst. Står de begge lige på optiske
egenskaber vælger du optik efter bedst handeling og fokushastighed. Står de
igen lige, så den, der har den bedste finish.

Med andre ord - Når du har begge optikker til rådighed, så undersøg da,
hvilken er bedst. De færreste af os har haft chancen for at teste begge
optikker hands-on og simultant. Så vi kan højst komme med et bud, uden at
vide om det er rigtigt.
--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Pepe

Dato : 27-10-06 23:49

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i meddelandet
> Står tilbage med Canon 18-55mm kit og Sigma 18-50mm 3,5-5,6 DC
>
> hvilket er jeg bedst tjent med at beholde....

Sälj båda och köp Tokina AT-X PRO AF 16-50/2,8 DX