Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Crystal Bright og PhotoShop .. dårligt ?
Fra : Just Me

Dato : 26-10-06 22:48

Sidder og kigger på bærbar som har Crystal Bright ...... er det godt når man
arbejder i PS ? eller kommer der for meget genskær ?

hilsen morten

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-10-06 23:00

"Just Me" <morten2005@gmail.com> wrote in message
> Sidder og kigger på bærbar som har Crystal Bright ...... er det godt når
> man
> arbejder i PS ? eller kommer der for meget genskær ?

Jeg har lige købt denne
http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/pc/vil/datenblaetter/mobile/en/ds_amilo_pro_v3205_sep_oct.pdf
som har en skærm der Crystal View og ved ikke det er det samme som Crystal
Bright, men det er en flot skærm, som er helt ok til PS arbejde på farten.
Iøvrigt en lækker lille sag på bare 1,8kg og 12" skærm og dual core, så den
er rigtig hurtig. Med 1GB ram kostede den bare 9000kr. Lige til at stoppe i
fotorygsækken.
Mvh,
Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-06 10:11

Hans Kruse wrote:

> [...]
> skærm og dual core, så den er rigtig hurtig. Med 1GB ram kostede den
> bare 9000kr. Lige til at stoppe i fotorygsækken.

Jeg er overbevist. Så'en én må jeg også have til rejsebrug. Hvad er den
konkrete opløsning (WXGA er jo lidt "flydende") og hvordan er den mht.
batterilevetid?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-10-06 12:55

> Jeg er overbevist. Så'en én må jeg også have til rejsebrug. Hvad er den
> konkrete opløsning (WXGA er jo lidt "flydende") og hvordan er den mht.
> batterilevetid?

Opløsningen er 1280x800. Specs siger op til 4 timer og jeg har ikke grund
til at betvivle det, men det afhænger jo så af om man bruger CPU'en i
væsentlig grad da de 2x1,6Ghz altså trækker tænder ud. Dvs. PS på batteri,
så drænes de rimeligt hurtigt, men har dog ikke testet, hvor hurtigt. Jeg må
sige, at da jeg var rundt og se på latops til min kommendende tur til SA, så
jeg først en Lenovo, som var i nogenlunde samme størrelse, kostede 11.500 og
havde single core --- ikke lige hvad jeg ønskede. Et stykke tid tænkte jeg
på lowend, altså så billigt som muligt, men de typisk 3 kg eller mere var
ikke tillokkende. Da jeg så FuSi'en var det kærlig ved første blik og måtte
dobbeltchecke et par gange, da jeg helt enkelt ikke kun tro at jeg kunne få
så meget (eller lidt ) for de penge. Når jeg kommer hjem igen i December
kan jeg så give lidt mere info om den levede op til forventningerne, men det
tror jeg.
Mvh,
Hans

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-10-06 18:22

On Sat, 28 Oct 2006 12:55:26 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>kan jeg så give lidt mere info om den levede op til forventningerne, men det

Der er også en Lenovo med Dual Core (endda 1,83GHz) til ca 9.000, og
også med 1GB ram:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220410

Jeg ved dog ikke om batteriet er noget værd. Men jeg ville nok ikke
bryde mig om en 12" skærm - Jeg har lige bestilt en MacBook Pro med
17" (men den skal jeg nu heller ikke rejse med )

Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-10-06 18:31

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> wrote in message

> [...]
> bryde mig om en 12" skærm - Jeg har lige bestilt en MacBook Pro med
> 17" (men den skal jeg nu heller ikke rejse med )

Ja, der kan man se, men 12" skærmen er perfekt til rejsebrug synes jeg.
Derhjemme har jeg en stor 21" fladskærm på skrivbordet.
Mvh,
Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 27-10-06 10:36

> Sidder og kigger på bærbar som har Crystal Bright ...... er det godt når
man
> arbejder i PS ? eller kommer der for meget genskær ?

På dem jeg har set var farverne gode, men de er meget reflektive og det kan
godt være et problem i blandet lys (du sidder i mørke med ryggen mod vinduet
f.eks.).

Brian

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-10-06 19:37

Just Me wrote:
> Sidder og kigger på bærbar som har Crystal Bright ...... er det godt
> når man arbejder i PS ? eller kommer der for meget genskær ?
>
> hilsen morten

Jeg synes det er ringere end en "almindelige" mat skærm. Den reflekterer alt
for meget og virker som et spejl.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-10-06 10:08

Just Me wrote:

> Sidder og kigger på bærbar som har Crystal Bright ...... er det godt
> når man arbejder i PS ? eller kommer der for meget genskær ?

Det afhænger af omgivelserne (surprise). Sidder du i et lokale, hvor der
ikke er generende lyskilder, der kan spejle sig i skærmen, står det rigtigt,
rigtigt flot. Sort er kulsort, og hvidt er kridhvidt. Jeg har længe arbejdet
med en Dell XPS M1710 med en rigtig lækker 17"-skærm med blank overflade, og
jeg fandt den vanvittig lækker til PS-brug. Jeg har godt nok nu udskiftet
den med en Dell Latitude D820 med 15" mat skærm, men det var nu alene pga.
vægt og størrelse. Jeg savner min blanke skærm, når jeg arbejder med PS, men
priser mig lykkelig over den noget mindre og en del lettere Latitude, når
jeg slæber rundt på den.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-10-06 15:58

Just Me skrev i 45412d12$0$20238$edfadb0f@dread16.news.tele.dk dette:
> Sidder og kigger på bærbar som har Crystal Bright ...... er det godt
> når man arbejder i PS ? eller kommer der for meget genskær ?

Jeg havde en ASUS (topmodel - husker ikke betegnelsen) med noget, der vist
nok hedder noget i retning af Crystal Brite (lyder som en tandpastareklame)
hjemme på prøve i en 14 dages tid. Og en af mine venner har en
Fijitsu-Siemens med stadset. Umiddelbart ser det fint ud, men prøv at se et
par gråkiler. Og så blev jeg generet af reflekser.
Det fik i hvert fald mig til at droppe stadset. I stedet har jeg fået en
Dell Latitude D820 med en nogenlunde almindelig skærm (WSXGA LCD 1680*1050).
den er jeg nogenlunde tilfreds med.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-10-06 18:05

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> Dell Latitude D820 med en nogenlunde almindelig skærm (WSXGA LCD
> 1680*1050). den er jeg nogenlunde tilfreds med.

Man skal bare være klar over at selvom en skærm hedder Bright et eller andet
er det ikke samme type skærm og har ikke samme egenskaber. Jeg synes skærmen
på min ny FuSi er helt fin, men sammenligner jeg den med min 21" HP f2105,
så er HP'en noget varmere i farverne og har mere med i bunder af spektret.
Skærmen er lidt koldere på laptoppen. Det rejser jo lige spørgsmålet om
kalibrering, måske skulle jeg at få fat i kalibreringsudstyr, så de ville se
mere ens ud.
Mvh,
Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 29-10-06 09:08

"Hans Kruse"

> [...]
> spørgsmålet om kalibrering, måske skulle jeg at få fat i
> kalibreringsudstyr, så de ville se mere ens ud.

Ja ff det må du ha', og kan du ikke lige tage den med,
og kalibrere vores notebooks )-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-10-06 10:48

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message

> "Hans Kruse"

> Ja ff det må du ha', og kan du ikke lige tage den med,
> og kalibrere vores notebooks )-max-

Skal lige se på det.....Mvh, Hans