Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
photoshopAlbum2 starter edition
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-10-06 20:16

Det er et freewareprogram, men fås ikke mere, er blevet opgraderet til
v.3. Er der en der ligger med et, og vil af med det, billigt.
Man er jo vanedyr
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 25-10-06 20:30

udskift invalid med .dk

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-10-06 19:32

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Det er et freewareprogram, men fås ikke mere, er blevet opgraderet til
> v.3. Er der en der ligger med et, og vil af med det, billigt.
> Man er jo vanedyr
> mvh Ebbe

Du skal jo egentlig over i dk.marked.privat.foto , men hvis du går ind på
www.fotokritik.dk , og går ind i fotomarked i menuen til venstre, så vil du
kunne se på side 3, at der er én der sælger Photoshop Elements4 for 250,-,
og Photoshop Album 2.0 er integreret i dette rigtig gode
foto-redigeringsprogram.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : emj

Dato : 25-10-06 21:33

Niels Hejnfelt skrev:

>Photoshop Album 2.0 er integreret

Nej, det er en meget bedre udgave end den gratismodel, som han kender.
Hilsen emj

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-06 09:49

On Wed, 25 Oct 2006 22:32:31 +0200, emj <emj@> wrote:

>Nej, det er en meget bedre udgave end den gratismodel, som han kender.
>Hilsen emj
Tak for dit svar, men jeg ønsker ikke et bedre, v. 2 er fuldt
tilstrækkeligt for mig (og navnlig fruen) vi er vant til den.
Det er svært at lære gamle hunde nye kunster.
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 26-10-06 12:00

Ebbe Hansen skrev:

>Tak for dit svar, men jeg ønsker ikke et bedre, v. 2 er fuldt
>tilstrækkeligt for mig (og navnlig fruen) vi er vant til den.
>Det er svært at lære gamle hunde nye kunster.

Det fungerer også præcis som version 2.0, men det er udvidet med nogle
rigtig smarte funktioner. Eksempelvis kan man hurtigt katalogisere
personer, da der er en ansigtsgenkendelsesfuunktion. Man kan markere
alle billeder fra en fest og få vist samtlige ansigter som små
billeder og kan så katalogisere meget hurtigere.
Desuden kan man "write to tag", hvilket vil sige, at katalogiseringen
bliver indskrevet i billedets EXIF, hvor det så står til evig tid og
det er altså mere end almindelig praktisk.
Der er også flere andre funktioner, men jeg husker ikke helt, hvad der
var i version 2.
Din kone vil elske at få den nyeste udgave "!Organiziser indbygget i
Photoshop Elements version 4"
Den arbejder meget bedre og hurtigere. Kræver ikke så meget
computerkraft.
Version 2 er dødens pølse, når der først kommer rigtig mange billeder
i kataloget.
Den nye version kan selv fnde ud af at katalogisere de billeder, som
ligger i din version 2.0
Hilsen emj

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-06 19:13

On Thu, 26 Oct 2006 13:00:18 +0200, emj <emj@> wrote:

> [...]
>i kataloget.
>Den nye version kan selv fnde ud af at katalogisere de billeder, som

Ja, det er muligt at jeg lader mig overtale. Jeg var på biblioteket,
og fandt et gammelt "komputer" med en CD, men der er man jo ligevidt,
for det er ikke programmet der ligger der, men et link, så man henter
fra adobes hjemmeside, og der får man v. 3, og der er vel ikke så stor
forskel, så jeg kører med den foreløbig, til jeg finder en billig
element v. 4. Det er kun albummet jeg skal bruge, da jeg har Photoshop
til billedbehandling.
Tak for interessen
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-10-06 09:06

> [...]

>i kataloget.
>Den nye version kan selv fnde ud af at katalogisere de billeder, som

Hej emj,
jeg har besluttet at købe vers. 4, MEN, jeg kan ikke finde en til XP,
kun til mack.
Er den udgået ? er jeg altid for sen til at beslutte mig
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 27-10-06 14:19

Ebbe Hansen skrev:

>jeg har besluttet at købe vers. 4, MEN, jeg kan ikke finde en til XP,
>kun til mack.
>Er den udgået ? er jeg altid for sen til at beslutte mig
>mvh Ebbe

Køb version 5.0 her. Der er da ingen grund til at købe version 4, når
version 5 er kommet.
http://kortlink.dk/adobe/364s

Hilsen emj

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-10-06 16:02

>Køb version 5.0 her. Der er da ingen grund til at købe version 4, når
>version 5 er kommet.
>http://kortlink.dk/adobe/364s
>
>Hilsen emj

Jeg takker, det har jo en tilbøjelighed til at udvikle sig til mere
kompliceret, og mere kostbart
mvh Ebbe
EOD

Fra : emj

Dato : 27-10-06 16:23

Ebbe Hansen skrev:

>Jeg takker, det har jo en tilbøjelighed til at udvikle sig til mere
>kompliceret, og mere kostbart

Ja, det har du ret i, men så hent en gratis prøveversion, så du kan se
om det er prisen værd. Såvidt jeg kan se, er prisen ikke steget i
forhold til tidligere versioner.
Hilsen emj

Fra : Egon Stich

Dato : 27-10-06 17:02

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Ja, det har du ret i, men så hent en gratis prøveversion, så du kan se
> om det er prisen værd. Såvidt jeg kan se, er prisen ikke steget i
> forhold til tidligere versioner.
> Hilsen emj

Jeg ligger netop og roder med en sådan prøveversion.
Det lader til, at det ender med, at man "må til lommerne"
Jeg synes, den virker tiltalende.

MVH
Egon

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-06 09:46

On Wed, 25 Oct 2006 20:31:35 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:
klip

> [...]
>kunne se på side 3, at der er én der sælger Photoshop Elements4 for 250,-,
>og Photoshop Album 2.0 er integreret i dette rigtig gode

Tak for svar, men er det så ikke vers. 3, den kan man jo bare hente,
da det er freeware, det er fordi jeg var vant til v.2 som kan jeg
bedre lide. Jeg har prøvet v.3
mvh Ebbe

Fra : Ivan

Dato : 26-10-06 18:26

dav
Er det det samme som det der hedder "Photo Album SE" for hvis det er så har
jeg det.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-06 19:16

On Thu, 26 Oct 2006 19:26:29 +0200, "Ivan" <denne@dur.ej> wrote:

>dav
>Er det det samme som det der hedder "Photo Album SE" for hvis det er så har
>jeg det.

Det er sikkert det, men sandsynligt version 3, kommer an på hvor du
har det fra, og hvornår, men det står vel et sted, under fanebladet
help måske.
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-10-06 19:21

> [...]

Det er sikkert det, men sandsynligt version 3, kommer an på hvor du
har det fra, og hvornår, men det står vel et sted, under fanebladet

Du kan se det på opstartsbilledet, det er en lille pige med en kæmpe
åben mund, he he

Fra : Ivan

Dato : 27-10-06 06:34

Når jeg køre en install af prog, fortæller det mig at det er version 2.
Har det nogen interesse.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-10-06 07:34

On Fri, 27 Oct 2006 07:34:25 +0200, "Ivan" <denne@dur.ej> wrote:

>Når jeg køre en install af prog, fortæller det mig at det er version 2.
>Har det nogen interesse.

Jeg undskylder min noget ubeslutsomme opførsel, jeg har nu besluttet
at købe Element version 4. men tak for tilbudet
mvh Ebbe

Fra : njesp

Dato : 27-10-06 07:41

Ebbe Hansen wrote:

> Jeg undskylder min noget ubeslutsomme opførsel, jeg har nu besluttet
> at købe Element version 4. men tak for tilbudet
> mvh Ebbe
Elements 5 er udkommet.

--Niels

Fra : Niels H

Dato : 30-10-06 08:46

> Elements 5 er udkommet.
>
> --Niels

Jeg har både 4 og 5 og der er altså flere ting der er meget enklere i 4'eren
end i 5'eren.
Selvfølgelig også nye features, men mht album-funktionen, forekommer den
nemmere i 4'eren.
Mvh Niels Hejnfelt