Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vesterhavet
Fra : Grethe

Dato : 25-10-06 13:55

Hei!
Vi er nordmenn som nettopp har bosatt oss i Viborg. Nu vil vi gjerne dra til
Vesterhavet å fotografere efterårs/vinter-stormer.
Men hvor drar vi?

Vi tar også gjerne imot tips om andre steder som er interessante sett med en
fotografs øye.
Vår mailadd er minus minus...

--
Hilsen Grethe & Roy
www.cegredesign.com/foto/foto.htm

Fra : s.v.nielsen

Dato : 25-10-06 15:13

Grethe wrote:
> [...]
> Men hvor drar vi?
>
> Vi tar også gjerne imot tips om andre steder som er interessante sett med en

I skal se Thyboron, Agger tange og Agger. Det ligger altsammen ved
Limfjordens (Klisterkanalen på norsk ) vestlige ende, hvor den møder
Vesterhavet. Der er en passende storm på trapperne så der bliver rigtig
flot fredag

PS: der går færge over Thyborøn kanal.

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Grethe

Dato : 25-10-06 17:12

Takk skal du ha, Søren! Det var akkurat fredag vi tenkte på! Storm og uvær
er nordmannens tarv!

--
Hilsen Grethe & Roy
www.cegredesign.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-10-06 17:19

Grethe wrote:
> Hei!
> Vi er nordmenn som nettopp har bosatt oss i Viborg. Nu vil vi gjerne dra til
> Vesterhavet å fotografere efterårs/vinter-stormer.
> Men hvor drar vi?

Husk at medbringe passende beskyttelse mod salttåger i kameragrejet..

Bo //
Jyske østkyst.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-10-06 18:16

Grethe wrote:

> Vi er nordmenn som nettopp har bosatt oss i Viborg. Nu vil vi gjerne dra til
> Vesterhavet å fotografere efterårs/vinter-stormer.
> Men hvor drar vi?

Bulbjerg kunne være et godt bud, der findes iøvrigt en dansk fotograf som
hedder Rolf Müller, han laver hvert år en kalender med
vesterhavsbilleder, som firmaer kan købe med deres logo trykt på, og
bruge som gave til udenlandske forretningsforbindelser, du kan prøve om
du finde nogle af hans billeder, de er ret flotte...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Grethe

Dato : 25-10-06 18:40

Takk for det, NRB, jeg skal google Müller og se hva som dukker
opp.....Iøvrig laver vi selv våre kalendere...flotte julegaver.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-10-06 19:02

Rolf Müller har billeder på http://www.stockbox.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens

Dato : 25-10-06 19:23

> Hei!
> Vi er nordmenn som nettopp har bosatt oss i Viborg. Nu vil vi gjerne dra
> til Vesterhavet å fotografere efterårs/vinter-stormer.
> Men hvor drar vi?

Ville klart starte ved Bovbjerg!

Strækningen fra Ferring til Trans byder på fantastiske formationer i de høje
skrænter - ikke mindst når solen står lavt i vest. Fra toppen og fra
Bovbjerg Fyr er der storslået udsigt over havet og landskabet mange, mange
kilometer omkring.

Når det rigtigt stormer er den brede strand nærmest utilgængelig på grund af
store mængder oppisket skum og fygesand; men det bliver den jo bare endnu
mere spændende og måske fotogen af

Jens

Fra : Grethe

Dato : 25-10-06 22:13

Bovbjerg høres bra ut også. Også en rimlig dagstur fra Viborg for et par
pensjonister.
Takk skal du ha!

Fra : Jens

Dato : 26-10-06 15:51

> Ville klart starte ved Bovbjerg!

Smed lige et par fotos: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=106618

Jens

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-10-06 13:02

"Grethe" <grethe@ceroy.dkminus> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvor drar vi?
>
> Vi tar også gjerne imot tips om andre steder som er interessante sett med

Hej

Hvis i skal nord på, kan jeg anbefale:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=106620

Mårup kirke, lidt syd for Lønstrup, som snart styrter i havet, da havet
"æder" sig nærmere og nærmere.

Og

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=106618

Rubjerg Knude fyr, som er delvist tilsandet.

Mellem Mårup kirke og Rubjerg fyr er der ikke langt, der er en sti, så her
er der mulighed for en dejlig spadseretur.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-06 17:33

Leif Langgaard skrev i 4540a3bc$0$49204$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Hvis i skal nord på, kan jeg anbefale:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=106620
>
> Mårup kirke, lidt syd for Lønstrup, som snart styrter i havet, da
> havet "æder" sig nærmere og nærmere.

Sjovt billede. Jeg har plan om at lave en lille serie fra Mårup kirke, men
går og venter på en dag med masser af regnvejr /uden/ ledsagende stormvejr.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=106618
>
> Rubjerg Knude fyr, som er delvist tilsandet.
>
> Mellem Mårup kirke og Rubjerg fyr er der ikke langt, der er en sti,
> så her er der mulighed for en dejlig spadseretur.

....og rent fotomæssigt en udfordring. Jeg har gået den tur masser af gange
og har taget et hav af billeder. Men ingen af dem er blevet til noget. Men
det siger selvfølgeligt kun, at /jeg/ ikke kan få øje på de gode billeder.
Men naturen er storslået.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Grethe

Dato : 27-10-06 11:31

Takk for dine tips! Men det ble litt i meste laget av stormen, den tok våres
flaggstang og knakk den i 3 dele. Vi fant det tryggest å holde oss hjemme.
Dagens lille tur i bakkerne her, ble en merkelig opplevelse, oppover ble
nedover og nedover ble oppover bakke....

Grethe, norwegian in Denmark
www.cegredesign.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-10-06 17:37

Grethe skrev i 4541dfde$0$13948$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:
> [...]
> holde oss hjemme. Dagens lille tur i bakkerne her, ble en merkelig
> opplevelse, oppover ble nedover og nedover ble oppover bakke....

Som Grundvig siger:

Langt højere bjerge så vide på jord
man har, end hvor bjerg kun er bakke.

og det er ganske vist. Og så siger han også:

Vi er ikke skabte til højhed og blæst,

hvorved han åbenbart ikke inkluderer vendelboer og vestjyder i sit 'vi'.
Men han var jo også mest til at lufte sin rosenkind i den sjællandske brise.

vh
Jan
- der lige har været ude og fjerne et 30 år gammelt piletræ som Njord just
har fældet tværs over vores vej.

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-10-06 17:53

> - der lige har været ude og fjerne et 30 år gammelt piletræ som Njord just
> har fældet tværs over vores vej.

Hvorfor bad du ikke til ham om at få det skåret og kløvet, han har jo
kræfterne til det!

God weekend!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-10-06 16:01

Leif Langgaard skrev i 4542396e$0$49205$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Hvorfor bad du ikke til ham om at få det skåret og kløvet, han har jo
> kræfterne til det!

Har ingen brændeovn - så han skulle have taget det med sig, sku' han!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Grethe

Dato : 28-10-06 17:23

*LOL* Du skal kjøpe ovn, må du da forstå! Njord kan ikke gjøre alt han
heller!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-10-06 18:16

Grethe skrev i 454383dc$0$14008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk dette:
> *LOL* Du skal kjøpe ovn, må du da forstå! Njord kan ikke gjøre alt han
> heller!

Uf - Det er nok det jeg altid har sagt:
Guder gør /aldrig/ deres arbejde ordentligt men forlader det halvgjort til
stor ulempe for os stakkels mennesker.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm