Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A620 - hvor stort SD kort - og hvilk~
Fra : Simon [2700]

Dato : 23-10-06 11:25

Hej,
Jeg har et Canon A620, og skal ud og rejse i næste måned (safari i Kruger
parken i afrika ^^) og ville i den forbindelse købe både en billedtank og et
ekstra hukommelses kort. Jeg har et sandisk SD kort på 1gb og ville gerne
købe et mere, men overvejer at købe et der er større, måske 2gb..
Men jeg kan ikke finde ud af hvor store kort kameraet egenligt tager ? det
ville jo være lidt ærgeligt
at købe et 2/4gb kort og så finde ud af at jeg kun kan bruge 1gb af pladsen
på det... :/

jeg har kigget på canons side, uden at finde svar.. og det nævner de som
tilbehør kun kort op til 512mb :/

et direkte link til hovedsiden for kameraet er
http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelDetailAct&fcategoryid=145&modelid=12072

Jeg har pt et sandisk kort, og jeg ville helst undgå at få noget der var for
langsomt (ved ikke om sandisk kortet er godt?),
men hvad skal man købe ? Jeg har kigget på imw.dk fordi jeg alligevel skulle
ind og købe en hdd der senere idag, og de
har et par ret billige 1gb kort, f.eks. dane-elec (
http://www.imw.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=DA%2DSD%2D1024%2DR )
til 169kr, og et kingston 1gb (
http://www.imw.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SD%2F1GB ) til
149kr... hvor langsomme er de i forhold til f.eks. kingstons elite pro 2gb
kort (
http://www.imw.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=SD%2F2GB%2DS ) ?
til 749kr... og er det noget jeg ville få glæde af at give de ekstra kroner
for, eller er kameraet alligevel for langsomt (hvis det da kan blive det
?).. ?

Mange tak for hjælpen !
mvh.Simon

Fra : HCS [4000]

Dato : 23-10-06 12:08

Kontakt din fotohandler. Han må vide det.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Simon [2700]

Dato : 23-10-06 14:45

> Kontakt din fotohandler. Han må vide det.

tvivler stærkt når det ikke står på pakken...
-Simon

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-10-06 12:12

Simon [2700] skrev:
> Jeg har et Canon A620, og skal ud og rejse i næste måned (safari i Kruger
> parken i afrika ^^)

blær

> [...]
> ville jo være lidt ærgeligt
> at købe et 2/4gb kort og så finde ud af at jeg kun kan bruge 1gb af pladsen

Steves Digicams skriver at de har testet til og med 2gb uden problemer
<http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a620.html>, om det kan tage
4gb kan være lidt mere tvivlsomt, nogle sider på Amazon siger at det
kan, andre at det ikke fungerer, og på dpreview forumet har der også
været noget debat med både 4 gb problemer og successer:
<http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=17821773>

<http://www.mymemory.co.uk/compatible-memory/Digital_Cameras/Canon/Canon_Powershot_A620>
har kun et enkelt 4 gb kort med.

> jeg har kigget på canons side, uden at finde svar.. og det nævner de som
> tilbehør kun kort op til 512mb :/

Fikst ikke, samtidig med at de angiver at det kan køre op til 1gb video
pr minut

> Jeg har pt et sandisk kort, og jeg ville helst undgå at få noget der var for
> langsomt (ved ikke om sandisk kortet er godt?),

Sandisk Ultra og opefter er hurtige, men efter min erfaring ikke pengene
værd på den her størrelse kamera. Jeg har ret gode erfaringer med
Kingston Elite Pro CF kort i Canon Powershot, men det er selvfølgelig
ikke _helt_ det samme.

Jeg er ret sikker på at det _kan_ betale sig at købe noget der er
hurtigere end "standard", dvs Sandisk ultra, Kingston Elite Pro osv.

> [...]
> for, eller er kameraet alligevel for langsomt (hvis det da kan blive det

imw's side er i hvert fald for langsom til mig :-/

Jeg synes at 749 for 2gb Kingston Elite Pro er vildt, er det ikke
Ultimate? Umiddelbart tror jeg ikke det kan betale sig at gå helt der op.

IT butikken (fx) sender hurtigt og billigt, og tager under 300 for 2gb
Kingston Elite Pro <http://www.itbutikken.dk/submenu/5/19/828/0/0.htm>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Simon [2700]

Dato : 23-10-06 14:45

{snip}

Tak for svaret, jeg tror jeg vil prøve en af de hurtige kort, måske endda et
af de helt hurtige fra kingston... så må vi se om mit kam. kan følge med :P

Mvh. Simon

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-10-06 17:34

"Simon [2700]"
> [...]
>
> Tak for svaret, jeg tror jeg vil prøve en af de hurtige kort, måske endda
> et af de helt hurtige fra kingston... så må vi se om mit kam. kan følge

Jeg vil skyde på Transcend 150x er de billigste du kan købe
i øjeblikket - de var på alle udstillingshylderne i Thailand og
her i SA er det også det der ligger fremme alle steder, mest
for pengene. -max-