Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot G7
Fra : HCS [4000]

Dato : 23-10-06 08:58

Er der nogen som har købt ovenstående og afprøvet det. Hvordan er det?
Fordele, ulemper.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-10-06 15:06

HCS [4000] wrote:
> Er der nogen som har købt ovenstående og afprøvet det. Hvordan
> er det? Fordele, ulemper.

Jeg har ikke prøvet det, men har også kiget på det - mit G3 har
jo efterhånden en del år på bagen.

Det, som jeg kan se, der mangler, er:

Alle de tidligere Gx modeller kunne bruge CF I og CF II kort -
der er G7 gået over til SD kort.

Alle de tidligere Gx modeller kunne tage i RAW-format - det kan
G7 ikke.

Den ændring lavede man også med S-modellerne, da man gik fra S70
til S80.

Men ellers ser det fint ud.

I øvrigt hører spørgsmålet til i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : HCS [4000]

Dato : 23-10-06 15:22

OK! Korttypen synes jeg ikke er så væsentlig, og RAW kan jeg godt undvære på
den type kamera.

NB! Jeg har lige købt et og skal til at teste det i løbet af ugen. Det jeg
er mest spændt på er støj ved høj ISO, som tit er et problem på de små
kompakt kameraer.

Hilsen Hans!

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-10-06 16:47

> Alle de tidligere Gx modeller kunne tage i RAW-format - det kan G7 ikke.

Det er et tåbeligt tilbageskridt!

> I øvrigt hører spørgsmålet til i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Her kommer så lige fundatsen for news:dk.fritid.foto.indkoeb en gang til for
Jan Vestergaard:

----------------------
3. Fundats:
Gruppen er tiltænkt spørgsmål, vejledning og debat omkring indkøb af
fotoudstyr, det være sig spørgsmål vedrørende indkøb af nyt eller
brugt fotoudstyr.
Derudover udveksling af erfaringer med handel i ind- og udland,
diverse udenlandske forretninger, toldregler, forsendelse, garanti
m.m.
-----------------------

Generel diskussion om fotoudstyr, hører til i denne gruppe, så lad dog være
med at skabe forvirring, når nu der er valgt korrekt gruppe!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-10-06 16:58

Leif Langgaard wrote:
> Her kommer så lige fundatsen for news:dk.fritid.foto.indkoeb
> en gang til for Jan Vestergaard:

OK

Omformulering:

Det minder efter min mening meget om et "hvad skal jeg købe"
spørgsmål - og den slags spørgsmål er der mange af i
indkøbs-gruppen - også om G7 - så måske er der tip at hente der
også

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : HCS [4000]

Dato : 24-10-06 09:04

Til Jan! Du skriver: I øvrigt hører spørgsmålet til i

Der er jeg uenig med dig. Mit spørgsmål har intet med indkøb at gøre. Kun en
forespørgsel om andres opfattelse af kameraets egenskaber.

I øvrigt mener jeg den opdeling der sidst blev lavet med opdeling vedr. foto
spørgsmål var uhensigtsmæssig, og langt mere uoverskuelig end den gamle
opdeling i newsgruppen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-10-06 11:52

HCS [4000] skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Der er jeg uenig med dig. Mit spørgsmål har intet med indkøb
> at gøre. Kun en forespørgsel om andres opfattelse af kameraets
> egenskaber.

Ja - det er så problemet med opdelingen

Hvis du søger et kamera, der kan specielle ting - så er det
indkøbs-gruppen.

Hvis du så samtidig vil vide hvordan du bruger disse ting - så er
det foto-gruppen.

> I øvrigt mener jeg den opdeling der sidst blev lavet med
> opdeling vedr. foto spørgsmål var uhensigtsmæssig, og langt
> mere uoverskuelig end den gamle opdeling i newsgruppen.

Jeg synes heller ikke at opdelingen er optimal - men har ikke
lige et bud på, hvordan det kan gøres bedre uden at få andre
problemer.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-10-06 16:32

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> wrote in message
> Er der nogen som har købt ovenstående og afprøvet det. Hvordan er det?
> Fordele, ulemper.

Kender ikke kameraet selv, men fandt da en anmeldelse her, da en af mine
døtre var intereseret i at købe en G7.
http://www.akam.no/test/digitalkamera/canon_powershot_g7/32484 Ikke nogen
ovenbevisende god anmeldelse af dette kamera. Jeg undrer mig også over den
dårlige kvalitet af optik og fjernelse af funktioner, som var normale på
G-serien. Serud til at dette er endnu et eksempel på at denne type kameraer
har givet op over for dslr.

Mvh,
Hans

Fra : HCS [4000]

Dato : 24-10-06 18:02

Tak for linket Hans. Det vil jeg se på.

Hilsen Hans.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-10-06 19:20

Hans Kruse skrev i 453e320e$0$49199$14726298@news.sunsite.dk dette:

> http://www.akam.no/test/digitalkamera/canon_powershot_g7/32484 Ikke
> nogen ovenbevisende god anmeldelse af dette kamera.

Men heller ikke en overbevisende god site, når det kommer til anmeldelser.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm